Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Protejarea mediului inconjurator si prevenirea accidentelor sunt prioritare pentru Bosch Automotive

Bosch

Bosch, unul dintre principalii furnizori globali de piese auto, a organizat în data de 17 iunie 2009 cea de-a 59-a ediţie a Conferinţei internaţionale pe teme auto de la Boxberg, Germania. În cadrul acestui eveniment, reprezentanţii Bosch au subliniat faptul că, priorităţile companiei în domeniul auto sunt protejarea mediului înconjurător şi prevenirea accidentelor. Principalul subiect de discuţie al Conferinţei a fost viitorul tehnologiei auto. La eveniment au participat peste 200 de jurnalişti din 30 de ţări, printre care şi România.

Conferinţa internaţională de la Boxberg, Germania, a urmărit să raspundă la întrebarea: care este motorul care va propulsa autovehiculele viitorului? În încercarea de a răspunde la această întrebare, Bosch a luat în calcul o varietate de interese: de la cele ale şoferilor, ale producătorilor de autovehicule şi furnizorilor, la cele ale oamenilor politici, asociaţiilor, organizaţiilor de mediu şi ale altor nenumărate grupuri. Concluzia specialiştilor Bosch a fost că, deşi autovehiculul electric va deveni realitate într-o bună zi, motorul cu ardere internă va mai domina piaţa în următorii douăzeci de ani. Motivul constă în faptul că trebuie soluţionate aspecte importante de ordin tehnologic, legate de dezvoltarea propulsiei electrice. ’’Ne pregătim pentru viitorul de dincolo de criza economică, un viitor ce va fi marcat de scăderea treptată a rezervelor de petrol. Aici intră în joc strategia Bosch, care este orientată în două direcţii: dezvoltăm sisteme alternative de propulsie, îmbunătăţind în acelaşi timp şi eficienţa motoarelor cu ardere internă’’, a declarat dr. Bernd Bohr, Preşedinte al Bosch Automotive Group. Astfel, Bosch îşi propune ca sistemul electric de propulsie al viitorului să poată fi introdus la scară largă în producţia de serie, dar în acelaşi timp, în următoarele decenii, inginerii Bosch vor continua să perfecţioneze şi motorul cu ardere internă. „Vom realiza unul dintre aspecte, fără a-l neglija pe celălalt. Inginerii noştri lucrează pentru a reduce consumul de carburant al motoarelor diesel şi cu aprindere prin scânteie cu până la o treime. Acest lucru va permite reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale motoarelor diesel până la valori aflate sub nivelul de 99 de grame per kilometru’’ a spus Bohr.

Mai mult, Bosch va pune accent şi pe sporirea nivelului de siguranţă din timpul călătoriei. „Prevenirea accidentelor reprezintă o parte la fel de importantă a strategiei noastre, ca protejarea mediului înconjurător. În acest scop, dezvoltăm soluţii personalizate, care sunt adaptate fiecărui client în parte şi diferitelor pieţe din toată lumea”, a declarat Bohr.
’’Sloganul nostru, „Tehnică pentru o viaţă”, se referă în egală măsură atât la protejarea pasagerilor, cât şi a mediului înconjurător’’ a afirmat dr. Bernd Bohr.

Autovehiculul electric

„Autovehiculul electric va fi lansat, însă, pentru început, într-un număr redus de exemplare, ocupând o nişă a pieţei şi punându-şi o amprentă vizibilă abia după anul 2020”, a afirmat Bohr. Dezvoltarea urbanizării reprezintă unul dintre motivele pentru care electrificarea sistemului de propulsie este atât de importantă. Până în 2015, peste 60 de oraşe din întreaga lume vor avea peste cinci milioane de locuitori. Maşina electrică este perfect adaptată deplasării în astfel de metropole. Cel mai mare succes se preconizează a fi înregistrat în regiunile cu o densitate mare a populaţiei, cum ar fi Asia şi unele oraşe europene şi americane. „Până în 2015, estimăm, la nivel mondial, un volum al vânzărilor de aproximativ 500.000 de autovehicule electrice. Pentru a atinge niveluri mai ridicate, trebuie în primul rând să îmbunătăţim considerabil performanţa acestor autovehicule”, a declarat Bohr.

Acest lucru înseamnă, în primul rând, o densitate mai mare a energiei pentru acumulator, care joacă rolul de „rezervor” al autovehiculului electric. Pentru a parcurge o distanţă minimă de 200 de kilometri, un automobil electric actual ar avea nevoie de un acumulator Litiu-Ion cu o greutate de aproximativ 250 kg. La un preţ de circa 17.000 de euro, acest acumulator nu numai că ar fi prea greu, ci şi prea scump. Pentru anul 2015, preţurile estimate se vor încadra între 8.000 şi 12.000 de euro, în continuare prea ridicate pentru majoritatea clienţilor. Astfel, cei responsabili de sectorul de dezvoltare trebuie să depună eforturi susţinute pentru a reduce greutatea şi preţul acumulatorului. Pentru a face ca acumulatorul să devină accesibil consumatorului mediu, furnizorii importanţi vor spori investiţiile realizate în domeniul dezvoltării şi producţiei.

„Dacă analizăm comparativ doi producători având un volum anual de 50.000, respectiv 500.000 de acumulatori, producătorul mai mic trebuie să suporte, în plus, un cost de dezvoltare de aproximativ 500 de euro per bucată”, a explicat Bohr. Mai mult decât atât, economiile care pot fi realizate de producătorii de serie care fabrică produse complexe la scară largă pot reduce semnificativ costurile asociate producţiei, comparativ cu producătorii de serie care fabrică aceste produse la scară redusă. Pentru ca autovehiculul electric să fie lansat cât mai rapid pe piaţă, costul ar trebui redus cu cel puţin jumătate, până la două treimi. Acesta este motivul pentru care compania Bosch face apel la producătorii din Europa şi SUA, pentru a evita fragmentarea resurselor de care dispun. În schimb, aceştia ar trebui să adopte o abordare coordonată – aşa cum au făcut Japonia şi China.

Bosch consideră că parteneriatul dintre producătorii de autovehicule şi furnizorii de sisteme în vederea realizării noilor tehnologii reprezintă o abordare fiabilă şi în cazul autovehiculului electric. În acest scop, producătorii vor adapta designul vehiculului noului sistem de propulsie. În acelaşi timp, furnizorii vor dezvolta noile tehnologii pentru autovehicule, cum ar fi acumulatorul Litiu-Ion şi vor pune la dispoziţia producătorilor de autovehicule volume importante din aceste inovaţii, la un preţ rezonabil.

În calitate de furnizor de sisteme, Bosch este pregătit pentru lansarea autovehiculului electric. Se estimează că tehnologia hibridă Bosch va intra în producţia de serie la începutul anului 2010. Experienţa furnizorului în domeniul autovehiculelor hibrid reprezintă un punct de plecare important în demersul de realizare a autovehiculului electric. Bosch lucrează la electrificarea sistemului de propulsie în cadrul unei unităţi independente cu un personal de 400 de ingineri. Până la sfârşitul acestui an, se preconizează că numărul angajaţilor va depăşi 500. Conform Bosch, firma SB LiMotive, un joint-venture dintre Bosch şi Samsung SDI, a contribuit la sporirea forţei inovatoare a companiei germane. Această cooperare vizează dezvoltarea elementului esenţial al sistemului electric de propulsie al viitorului: acumulatorul Litiu-Ion. Se estimează că noul acumulator va intra în producţia de serie în anul 2011.

Combaterea schimbărilor climatice prin motorul cu ardere internă

’’Motorul cu ardere internă va continua să fie tehnologia dominantă în următorii 20 de ani’’, conform afirmaţiilor lui Bohr. Dezvoltarea motoarelor diesel şi a celor cu aprindere prin scânteie este cea mai rapidă cale de a reduce, în mod eficient, consumul de carburant şi emisiile de CO2, răspunzând politicilor internaţionale din ce în ce mai stricte, menite să ducă la conservarea resurselor şi combaterea schimbărilor climatice. „Aceste inovaţii vor transforma un model diesel de clasă medie într-un autovehicul cu un consum de 80 de mile pe galon (mpg) şi emisii de dioxid de carbon mai mici de 99 de grame per kilometru. Datorită consumului scăzut de combustibil, costul suplimentar al motoarelor mai complexe va putea fi amortizat în trei ani”, afirmă Bohr.

Din acest motiv, până în anul 2016, Bosch anticipează o uşoară creştere a numărului de autovehicule diesel la nivelul producţiei mondiale de autovehicule, de la 25% la 28%. În timp ce numărul de autovehicule diesel va rămâne aproape constant în Europa, acesta va creşte în principal pe pieţele emergente din Asia şi SUA. Până în 2016, numărul de autovehicule noi echipate cu sisteme de injecţie directă ce vor duce la o economie de carburant va creşte de trei ori, până va atinge, la nivel mondial, valoarea de 16%. Această tehnologie se bucură de o popularitate din ce în ce mai ridicată, mai ales în Europa de Vest, America de Nord, Japonia şi Coreea. Unul dintre motive este acela că, asocierea dintre injecţia directă de benzină şi supraalimentare face posibilă realizarea unor motoare mai mici, mai eficiente, fără reducerea nivelului de performanţă. „Un lucru este sigur”, a spus Bohr, „tendinţa către motoarele eficiente cu ardere internă a devenit o realitate”.

Sistemul de siguranţă ESP este în focus

Pentru Bosch, siguranţa autovehiculului este la fel de importantă ca şi aspectele economice şi ecologice ale mobilităţii. Prin interconectarea sistemelor de siguranţă existente şi tehnologia pe bază de senzori, Bosch dezvoltă noi funcţii. ESP-ul, programul electronic de stabilitate, care poate preveni până la 80% dintre accidentele provocate de derapaje, este platforma de bază iar Bosch a fost primul producător care a lansat acest sistem, în anul 1995. În prezent, sistemul ESP este inclus în dotarea unei treimi dintre autovehiculele noi fabricate la nivel mondial. Până în 2012, o jumătate dintre autovehiculele noi vor fi echipate cu acest sistem de siguranţă.

Organismele de reglementare au confirmat faptul că, sistemul ESP sporeşte nivelul de siguranţă al autovehiculelor. Până în 2014, ESP-ul va deveni obligatoriu pentru toate clasele de autovehicule din Europa. Această reglementare este cu un pas înaintea normei americane corespondente, care stipulează că sistemul ESP trebuie să fie inclus în autovehiculele de până la 4,5 tone. Este posibil ca şi alte regiuni să ia exemplul Europei şi să impună obligativitatea acestui sistem de sigurnaţă, întrucât numărul de accidente fatale variază foarte mult de la o regiune la alta. Începând cu anul 2000, în Europa, SUA şi Japonia, numărul accidentelor s-a redus cu un sfert, iar în unele regiuni, chiar cu o treime. În schimb, numărul accidentelor fatale din India, de exemplu, s-a dublat din 1990 şi până în prezent. În lumina unor astfel de date, tehnologiile precum ESP-ul sunt extrem de importante.

„Dorim să îmbunătăţim în continuare tehnologia auto care duce la prevenirea accidentelor”, a spus Bohr, de exemplu, combinând sistemul ESP cu senzorii radar şi video. Acest tip de interconectare a permis companiei Bosch să dezvolte sistemul de frânare automată sau preventivă de urgenţă, care este aşteptat să intre în producţia de serie, începând cu anul 2009. Conform estimărilor cercetătorilor Bosch, această funcţie poate preveni trei din patru coliziuni din spate, accidente întâlnite mai ales în cazul autovehiculelor utilitare. Uniunea Europeană a stipulat ca, începând din 2015, frânarea automată de urgenţă să fie obligatorie pentru noile autovehicule utilitare uşoare şi grele, inclusiv autocamioane sau autobuze a căror greutate depăşeşte 3,5 tone. În acelaşi timp, Bosch dezvoltă versiuni cu preţ redus ale sistemelor ABS şi ESP pentru ţările cu pieţe de desfacere emergente. Acesta este motivul pentru care activităţile de dezvoltare ale companiei Bosch se concentrează, în egală măsură, asupra tehnologiilor menite să asigure îmbunătăţirea siguranţei în timpul călătoriei şi asupra noilor tehnologii de propulsie. Mai mult decât atât, compania promovează peste tot în lume rezultatele obţinute în urma acestor eforturi.

Divizia Bosch Automotive Technology la nivel mondial

În cadrul evenimentului, Bohr a evidenţiat perspectiva pe termen lung a companiei Bosch, care priveşte dincolo de scăderea globală actuală de 15-20% cu care se confruntă industria producătoare de autovehicule la nivel mondial.

Divizia Bosch Automotive Technology numără 168.000 de angajaţi, care îşi desfăşoară activitatea în 131 de fabrici de producţie şi 53 de institute de dezvoltare la nivel mondial. Peste 25.000 dintre aceşti angajaţi lucrează în cercetare şi dezvoltare. Doar în acest an, aproximativ trei miliarde de euro sunt investiţi în activităţile de cercetare şi dezvoltare ale Diviziei Auto. „Chiar şi în aceste vremuri dificile din punct de vedere economic, ne menţinem nivelul ridicat de investiţii în sectorul de cercetare şi dezvoltare, fapt ce ne permite să ocupăm poziţia de lider în industria auto”, a spus Bohr. „În ciuda crizei economice, noi continuăm să ne pregătim pentru viitor, un viitor care va fi marcat de rezerve de petrol din ce în ce mai mici, de sporirea mobilităţii şi a cerinţelor aferente din punct de vedere al siguranţei autovehiculelor.” În 2007, Bosch a demarat producţia sistemului antiblocare la frânare în Brazilia. Producţia sistemului ABS va începe în India în anul 2009. Cu numai şase luni în urmă, compania a inaugurat în China un nou centru de testare pe timp de iarnă pentru sistemele sale de control al frânării.

Bucuresti, 19.06.2009

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.