La nivelul anului 2024, orice afacere își bazează mare parte din prezența online prin activitatea pe care o susține pe paginile de pe rețelele de socializare. Fie că ne referim la Facebook, Instagram, Tik Tok sau alte canale de acest gen, este vorba despre apropierea de clienți (și potențiali clienți) într-un mediu familiar acestora. Totuși, o imagine consolidată corect pe internet nu poate să fie conturată complet fără investiția într-un website propriu. Acesta trebuie nu doar să existe, ci să fie modern, optimizat pentru dispozitive mobile și actualizat frecvent.
Un site web este mai mult decât o carte de vizită, poate deveni un instrument de comunicare și vânzări. Firma de web design va integra astfel resurse utile pe o platformă care poate influența în mod pozitiv succesul brandului.
Totul depinde de specificul fiecărei afaceri, însă website-ul este relevant indiferent dacă ne referim la magazine online sau alte afaceri ce țin direct de zona digitală ori dacă în discuție se află business-uri care se bazează pe vânzările offline. În lumea actuală, consumatorul verifică oricum diverse date pe internet, de la program de funcționare și până la alte aspecte importante. Identificarea acelor date în mod rapid poate transforma un potențial client în client activ.
Website propriu vs. social media
Nu sunt puține cazurile în care rețelele de socializare impun limitări de expunere și politici nu tocmai în interesul companiilor. De asemenea, pe social media nu pot fi limitate reclamele plătite de concurență. Fiind servicii gratuite, aceste conturi pe platformele de socializare sunt mereu sub controlul furnizorilor respectivi, care pot realiza schimbări după cum doresc. Desigur, prezența în social media este mai mult decât recomandată, însă aceasta nu poate înlocui website-ul propriu al unei firme.
Pe site-ul web, brandul poate fi ilustrat exact așa cum dorește compania care îl deține. Controlul relației brand – client este complet, iar acest canal de comunicare este complet sigur, fără a depinde de terți. Clientul percepe website-ul unei firme drept canalul 100% oficial, unde toate informațiile sunt cu siguranță corecte. Tocmai de aceea, actualizarea permanentă este absolut necesară.
Tehnologia a evoluat puternic în ultimii ani, iar lumea digitală este în continuă transformare. Website-urile moderne trebuie să țină pasul cu aceste schimbări. Este nevoie așadar de colaborarea cu o firmă de web design care știe să implementeze cele mai noi trenduri testate la nivel internațional. Pe cât de importantă este experiența utilizatorului (inclusiv de pe mobil), pe atât de importantă este și partea de optimizare pentru motoarele de căutare, cu Google în prim-plan.
Perspective pentru anii următori
Ne putem aștepta și alte schimbări în mediul online în anii care urmează, chiar dacă nu sunt anticipate modificări structurale ale serviciilor web și alte modului în care funcționează relația dintre branduri și consumatori pe internet. Trendurile sunt greu de anticipat, dar este relevant ca update-urile să transpună orice nevoie cât mai repede, reacția rapidă oferind perspectiva unei creșteri a valorii brandului în mediul online.
Tocmai de aceea, consultanța specializată din partea unui partener cu experiență, o agenție web cu servicii complete, este soluția optimă pentru orice companie care își dorește să beneficieze la maximum de oportunitățile din universul digital.