impotriva braconajului, printr-o campanie pro bono
Client: Asociaţia Salvaţi Dunărea şi Delta
Campanie: “Direcţionează 2%”
Practicat la scară mare şi în grupări organizate, cu arme, cu plase de pescuit sau curent electric, braconajul a devenit un adevărat fenomen în Rezervația Biosferei Delta Dunării, ameninţând cu dispariţia mai multe specii rare. Asociaţia Salvaţi Dunărea şi Delta a făcut permanent eforturi pentru a ridica acest subiect în conştiinţa publică, militând constant împotriva acestei practici ilegale cu efecte dezastruoase.
Ca în fiecare an, Asociaţia avea nevoie de o campanie prin care oamenii să conştientizeze şi să înţeleagă o problemă a Deltei Dunării şi prin care să fie convinşi să se alăture cauzei direcţionând cei 2% din impozitul anual pe venit.
“Campania trebuia să transforme problemele unui habitat relativ îndepărtat de viaţa cotidiană a oamenilor într-o cauză a lor şi să îi facă să conştientizeze că braconajul se practică în Deltă cu cea mai mare cruzime în fiecare zi: braconierii au structuri bine puse la punct, dau mită, au relaţii, ucid animale protejate prin lege.” spune Mădălina Harbuz, Strategic Planner Propaganda.
Plecând de la acest adevăr, mesajul campaniei a devenit un manifest de „luptă” pentru eliminarea mafiei din Delta Dunării, la care oamenii se pot alătura prin direcţionarea celor 2% către Salvaţi Dunărea şi Delta. Conceptul creativ s-a declinat într-o serie de execuţii care ilustrează specii din deltă în ipostaze de victime, campania incluzând pe lângă OOH, o componentă radio, campanie online şi un proiect neconvenţional.
"Braconajul este subiectul pe care ne-am coagulat ca Asociație, iar anul acesta am hotărât să ne strângem forțele împotriva lui. Nu întâmplător, ci la cererea publicului, ca să zic așa, într-un an în care Rezervația Delta Dunării este amenințată cu vânătoarea "spre binele ei", cum spun autoritățile… Lupta împotriva "Mafiei Deltei" este mesajul în care ne-am îmbrăcat acțiunea de mobilizare a cetățenilor responsabili. Este o metaforă puternică pentru o situație reală stânjenitoare pentru un stat cadorisit atât de generos cu o Rezervație a Biosferei. Nu putem să gestionăm, nu durabil ci măcar cu bun simț, un tezaur natural de care sănătatea noastră – mentală și fizică – depinde. Campania de comunicare a fost bricolată împreună cu agenția Propaganda care ne-a îmbrăcat curajos ideile. Am apreciat operativitatea lor și, mai ales, dedicarea pentru cauză." spune Liviu Mihaiu, Preşedintele Asociaţiei Salvaţi Dunărea şi Delta.
Echipa Salvaţi Dunărea şi Delta
Liviu Mihaiu, Preşedinte; Dan Bărbulescu, Director Executiv; Cosmina Dinu, Responsabil Dezvoltare și Comunicare; Laura Zaharia, Coordonator Proiecte; Elena Barbu, Office Manager; Claudiu Pană, Suport Logistic.
Echipa Propaganda
Bogdan Moraru, Creative Director; Daniel Moisa, Art director; Florin Florea, Copywriter; Mădălina Harbuz, Strategic Planner; Ana-Maria Lazăr, Account Executive.