Propaganda semneaza campania de comunicare pentru AdFel, singurul festival romanesc de publicitate neconventionala, editia 2007.
“Am plecat de la ideea ca un festival de publicitate neconventionala cere de la sine o abordare neconventionala a comunicarii.” declara Dan Moldovan, directorul de creatie al agentiei. “Apoi, a trebuit sa tinem cont de alte cateva elemente esentiale: bugetul limitat si nevoia de a explica publicului ce este acest tip de publicitate, inca putin cunoscuta la noi.” “Am vrut sa aratam pana unde poate merge publicitatea neconventionala si sa demonstram ca ea nu e ingradita decat de limitele mintii umane. Iar cel mai bun vehicul pentru aceasta idee a fost un personaj care sa o sustina. Si care sa devina el insusi prin asta un nou mediu de comunicare.” spun Tudor Pascanu si Vlad Tomei, cei coi copywriteri ai campaniei.
Asa a aparut Maximilian, o figura iesita din comun, care trebuia sa atraga atentia oamenilor, pentru a le putea arata ce inseamna acest tip de publicitate. Personajul este un medium care a avut ideea de a vinde publicitate sufletelor de pe lumea de dincolo, plecand de la premisa ca acestea se vor reincarna si vor consuma diferite produse odata revenite pe Pamant.
“Am creat astfel un mediu inedit pentru o idee inovatoare.”, explica echipa de creatie.
Personajul a facut repede senzatie in media, atragand atentia a mii de curiosi. Site-ul sau (www.publicitatepelumeacealalta.ro) a inregistrat peste 50 000 de accesari, in timp ce subiectul a generat zeci de comentarii si articole pe bloguri si in presa online. Mai mult, Maximilian a ajuns si la TV: la stirile Antenei 1 si in emisiunea Jurnalul Public a postului Romantica.
“Apoi, pentru a nu pierde din coerenta, ne-am gandit ca legatura dintre campanie (adica personajul nostru) si produs (festivalul) trebuia sa se faca in modul cel mai natural posibil. Asa ca AdFel, in calitate de unic promotor al publicitatii neconventionale in Romania, l-a invitat oficial pe Maximilian la eveniment, pentru a-si spune povestea.” ne dezvaluie Bogdan Moraru, art-director-ul echipei care a realizat campania.
Dezvaluirea adevarului a fost facuta asadar, in seara de deschidere a festivalului, cand publicul a aflat ca Maximilian este de fapt un personaj fictiv. Si ca existenta sa a avut ca unic scop sa arate oamenilor ca publicitatea neconventionala e memorabila, surprinzatoare si incitanta.
Aceasta este de fapt si misiunea festivalului in sine. AdFel este un eveniment organizat de IQads si 24FUN, ajuns anul acesta la cea de-a doua editie. Festivalul isi propune sa demonstreze ca publicitatea poate fi si altfel decat enervanta, intruziva sau plictisitoare. Ea poate fi un produs de divertisment la fel de legitim ca si cinemaul, muzica de concert sau teatrul.
“Propaganda s-a descurcat extraordinar. Au reusit sa construiasca intr-un timp foarte scurt si cu un buget foarte mic o campanie care sunt convins ca va fi folosita drept exemplu intre campaniile neconventionale de la noi. Ideea unei campanii in jurul unui personaj care vinde publicitate pe lumea cealalta este foarte noua, iar mecanismul viral al campaniei a fost foarte bine gandit. Ii felicit pentru campania ADfel si le multumesc sincer.” declara Costin Radu, Managing Director IQads.
Cei care vor sa vada mai multa publicitate neconventionala sunt asteptati pe terasa La Motoare, unde AdFel se desfasoara in perioada 24 – 30 septembrie.
Propaganda este una dintre cele mai dinamice agentii de publicitate independente din Romania. Infiintata in 2003, Propaganda isi propune sa nu se abata de la cele trei principii care stau la baza dezvoltarii sale – marketing creativ, solutii reale de comunicare si pragmatism.
{mosloadposition user10}