In timp de magazinele online de top reusesc sa atraga vanzari mai ales prin brandul lor puternic, prin campanii de publicitate prin bannere, prin campanii publicitare chiar si in mediul online si prin newslettere transmise clientilor fideli, magazinele online medii si mici (care reprezinta cea mai mare parte a pietei, disputandu-si sume colosale rulate de consumatori) se bazeaza in principal pe motoarele de cautare si in special pe Google, preferatul romanilor. Marea lupta in e-commerce este in zona de SEO – optimizarea pentru motoarele de cautare. Mai exact, modul in care Google alege ordinea in care prezinta rezultatele unei cautari, atunci cand un vizitator tasteaza anumite cuvinte cheie.
Spre exemplu, sute de magazine online vand bratari sau inele de un anumit tip, insa anumite magazine apar in prima pagina pe Google, la o astfel de cautare. Similar se intampla atunci cand se cauta un frigider, un LED TV, un laptop de tip ultrabook, o marca de hrana pentru caini, anumite articole de imbracaminte sau incaltaminte. Exemplele pot continua la nesfarsit. Orice produse sau servicii ar oferi un magazin online (sau un website in general, caci unele companii vand de fapt offline, dar tot din online isi "agata" clientii), cu siguranta focusul principal este SEO.
Efortul in domeniu trebuie facut permanent, de preferat alaturi de o companie specializata in promovare site, precum agentseo.ro, care cunoaste bine contextul si care poate oferi doar solutiile care chiar functioneaza, la preturi preferentiale. A testa pe cont propriu diverse variante poate fi riscant, chiar daca exista si cazuri de succes ale unor antreprenori care s-au specializat printr-o documentare ampla online, cu mult timp alocat.
Traficul organic, cel care vine in mod natural din motoarele de cautare, este de preferat celui platit, cumparat in mod continuu. Pe termen lung, investitia in SEO se dovedeste in general foarte eficienta, caci se economisesc bani care altfel ar atrage mult mai putini clienti, prin promovarea clasica. Desigur, ideal este ca SEO sa fie combinat cu un mix de media, dar si cu anumite campanii de branding, pentru ca in anumite nise de piata consumatorii devin din ce in ce mai exigenti in alegerile lor, dornici de a alege magazine de incredere.