Promateris (BVB: PPL), grup industrial român și lider în Europa Centrală și de Est în producția de ambalaje biodegradabile și compostabile, estimează pentru 2022, venituri de 236,1 milioane de lei, EBITDA de 36,2 milioane de lei și un profit net de 21,5 milioane conform bugetului de venituri și cheltuieli pentru anul curent. Bugetul va fi supus aprobării de către acționari în Adunarea Generală a Acționarilor, care va avea loc în data de 27 aprilie 2022.
„Avem în plan ca și în 2022 să continuăm creșterea accelerată din ultimii ani. Prin urmare, avem în vedere investiții în biomateriale pentru a ne consolida poziția de lider în regiunea Europei Centrale și de Est prin dezvoltarea de capacități de producție pentru ambalajele biodegradabile și compostabile în fabrica din Buftea. Totodată, ne propunem începerea producției de materie primă pe bază de amidon de porumb, destinată producției de ambalaje compostabile. Odată cu demararea acestei linii de business, Promateris va fi prima companie din Europa de Est care produce materie primă pe bază de amidon de porumb. Având în vedere contextul de tranziție către o economie verde, obiectivul nostru principal este să ne dezvoltăm pe piețele din regiune și să atingem o cifră de afaceri de 100 de milioane de euro până în 2025,” a declarat Tudor Georgescu, CEO Promateris.
În ceea ce privește capacitatea de producție destinată ambalajelor biodegradabile și compostabile, Promateris a realizat investiții în echipamente de ultimă generație, crescând capacitatea de producție cu 36% în 2021 comparativ cu 2020. Compania a reușit să își reducă amprenta de carbon prin reciclarea a peste 1.000 de tone de deșeuri industriale din producția de ambalaje biodegradabile, datorită liniei de reciclare dedicate acestui proces. Anul acesta, Promateris va continua să investească în dezvoltarea capacității de bioplastice pentru consolidarea poziției de lider regional, dar și în integrarea pe verticală prin dezvoltarea capacității de producție de granule bio-based.
În 2022, compania își propune să intre pe piețe noi din regiune și să își consolideze poziția pe piețele cheie din CEE, în care activează. Totodată, Promateris urmărește diversificarea portofoliului de produse care respectă principiile economiei circulare, prin furnizarea unei palete largi de produse și servicii dedicate sectorului de retail modern. În prezent, produsele Promateris sunt utilizate de majoritatea retailerilor locali și internaționali care activează în regiune.
Planurile Promateris pentru anul curent se vor axa și pe intensificarea activității de M&A, pentru dezvoltarea portofoliului de companii din cadrul grupului. Promateris are în vedere achiziționarea de companii locale sau din regiune care au o componentă verde și care pot genera valoare adăugată mare și pot sprijini crearea de sinergii la nivelul grupului.
În 2021, Promateris a înregistrat o cifră de afaceri consolidată de 187.5 milioane de lei, în creștere cu 62% față de anul anterior. Grupul, care include și compania de distribuție Biodeck, a înregistrat EBITDA consolidat de peste 30 milioane de lei, cu 129% mai mult comparativ cu 2020. Totodată, compania a înregistrat un profit net de 18,7 milioane de lei, o majorare cu 405% față de 2020.