pentru sistemul unic de stocare "second life" a acumulatorilor de la automobilele electrice
Activat de Geli, sistemul de stocare a energiei BMW i ChargeForward (second-life) a fost recompensat cu Premiul ESNA (Energy Storage North America) Innovation 2015 pentru sistemul său sofisticat de stocare a energiei "second life". Premiul pentru "Cel mai bun proiect de mobilitate" a fost decernat la ediţia 2015 a Conferinţei ESNA, care a avut loc la San Diego (statul California, SUA). Premiile ESNA Innovation recunosc excelenţa în proiecte de stocare a energiei. Premiul demonstrează angajamentul companiei faţă de inovaţie şi de explorarea potenţialului de dezvoltare durabilă sub toate aspectele legate de proprietatea unui automobil electric.
"Obiectivul proiectului BMW i ChargeForward este acela de a demonstra modul în care automobilele electrice cu capacitate de încărcare inteligentă şi aplicaţiile staţionare "second life" ale acumulatorilor de la automobile electrice pot furniza flexibilitatea valoroasă care va face posibil ca utilităţile să maximizeze eficienţa actualei reţele electrice, care ne aşteptăm ca, în cele din urmă, să scadă costul total al proprietăţii automobilelor electrice în beneficiul clienţilor", a declarat Dr. Simon Ellgas, inginer-şef pentru Tehnologie Avansată – Mobilitate cu Dezvoltare Durabilă, BMW Group Technology Office USA. "Demonstrează potenţialul colaborării între parteneri precum PG&E, Geli, Princeton Power Systems şi EV Grid, dar în special cu conducătorii entuziaşti ai automobilelor electrice BMW i3."
Cu sediul în San Francisco, compania Geli furnizează sistemul Geli de operare a energiei (Geli EOSTM) pentru controlul şi monitorizarea sistemului la BMW Group Technology Office din Mountain View (California). Geli EOS permite microreţelei BMW să acţioneze ca resursă a capacităţii de rezervă pentru programul BMW i ChargeForward, făcând posibilă furnizarea către PG&E, atunci când este nevoie, a unei reduceri a cererii în reţea de până la 100 kW.
"Acest proiect este un exemplu bun al modului în care viziunea Geli devine realitate – pentru a conecta şi a echilibra activele de a furniza servicii multiple de energie", a afirmat Dr. Ryan Wartena, CEO şi cofondator Geli. "Munca noastră cu BMW Group Technology Office reprezintă o utilizare inovatoare a acumulatorilor <
Printre parteneri se numără şi Princeton Power Systems, care furnizează tehnologia convertor bidirecţională, care face posibilă nu doar stocarea electricităţii din parcul solar în bateriile "second life" de la MINI E, ci şi distribuirea acelei energii atât în clădirile BMW Group Technology Office, cât şi în reţeaua PG&E. Compania EV Grid furnizează integrarea MINI E pentru unităţile de stocare "second life".
Studiul-pilot este realizat de BMW Group Technology Office, împreună cu Pacific Gas şi Electric Company (PG&E), a cărei zonă de servicii acoperă partea de nord şi centrală a Californiei. În parteneriat cu un grup de aproape 100 de conducători BMW i3 din San Francisco Bay Area, selectaţi din aproximativ 400 de candidaţi, BMW i ChargeForward va demonstra cum gestiunea inteligentă a încărcării automobilelor electrice poate contribui la optimizarea eficienţei reţelei electrice, contribuind în acelaşi timp la reducerea costului total de utilizare al automobilelor electrice. Studiul are două părţi: un program-pilot de încărcare gestionată cu implicarea clienţilor BMW i3 şi un sistem de stocare a energiei în acumulatori "second life". În cadrul programului-pilot de încărcare gestionată, cei 100 de conducători BMW i3 permit BMW să controleze şi să amâne programul de încărcarea automobilelor lor cu până la o oră pe zi, pe baza solicitărilor primite de la PG&E când sarcina reţelei este la vârf. De asemenea, programul include şi proiectul "second life" de recuperarea bateriilor MINI E, prin reutilizarea acestor acumulatori într-un sistemul staţionat de stocare a electricităţii provenită din energie solară, care este localizat la BMW Technology Office din Mountain View (California).
Obiectivul programului-pilot BMW i ChargeForward este acela de a furniza către PG&E, în orice moment, o capacitate de până la 100 kW, indiferent de câte automobile electrice BMW i3 sunt încărcate, care parte a unui program voluntar de reducere a sarcinii cunoscut drept "Demand Response" (Răspuns la Cerere). Beneficiul obţinut de PG&E prin utilizarea mai eficientă a resurselor reţelei existente de electricitate prin gestionarea încărcării automobilelor electrice este oferit participanţilor la program sub forma unor stimulente financiare. Utilizarea îmbunătăţită a reţelei, care rezultă din gestiunea încărcării automobilelor electrice combinată cu sistemul de baterii "second life" alimentate cu energie solară, este de aşteptat să reducă solicitările asupra reţelei şi reduce necesitatea unor uzine suplimentare de vârf, reducându-se astfel costurile de consum în timp ce se susţine integrarea energiei regenerabile.