Abordarea integrată ERP-CRM aduce beneficiarilor o amortizare a investiției cu 25 până la 35% mai rapidă, afirmă o evaluare făcută de System Innovation România, companie care distribuie local soluția SAP Business One. Avantajul principal constă în legăturile native care se crează între procesele financiare ale unei companii și activitățile de vânzări și gestiune a relațiilor cu clienții și care permit obținerea unei imagini generale asupra activității. Mai mult, proiectele integrate ERP-CRM au costuri mai mici cu până la 33% la nivelul serviciilor de consultanță, configurare și personalizare, precum și o durată de implementare mai redusă. În mod curent, conform acelorași estimări, în România peste 75% dintre companiile mici și medii preferă o implementare etapizată a unei soluții de business, abordând într-o primă etapă gestiunea resurselor și ulterior gestiunea clienților, ceea ce generează costuri mari și stres ridicat în organizație.
System Innovation România propune companiilor care au echipe de vânzări, SAP Business One, o soluție de tip ERP care încorporează pe lângă modulele specifice unui ERP și un modul de management al clienților și oportunităților de vânzare. Modulul este integrat nativ în soluție, oferă funcționalități complete și este inclus în pachetul de licențiere de bază. „In mod practic, procesele de vânzări ale unei companii sunt perfect integrate cu toate celelalte activități gestionate în cadrul aplicației ERP. SAP Business One oferă clienților acest avantaj și livrează într-un singur proiect de implementare atât funcționalități pentru gestiunea resurselor (ERP) cât și a clienților (CRM) dând naștere astfel procesului de vânzare automatizată. Aceasta permite clienților o creștere a eficienței precum și o amortizare a investiției în soluția informatică semnificativ mai rapidă.” afirmă Irina Oprea, Director General, System Innovation România.
Abordarea integrată ERP-CRM oferă o serie de beneficii evidente, precum: vânzarea automatizată, perspectivă unică asupra informației despre operațional și financiar în același ecran, timp și costuri de implementare reduse, un singur punct de contact la nivelul furnizorului, rapoarte integrate relaționate, între activitățile de CRM și rezultatele financiare.