În cadrul weekendului Galeriilor din Berlin, BMW şi Independent Collectors au lansat la Soho House Berlin cea de-a treia ediţie a BMW Art Guides by Independent Collectors.
Art Guide oferă o privire de ansamblu rapidă şi concentrată asupra colecţiilor particulare internaţionale de artă contemporană, astfel că, încă de la prima sa ediţie apărută în 2012, a devenit un ghid competent şi o lucrare de referinţă.
Momentan, o compilaţie similară a lucrărilor publice din întreaga lume nu există nici în format digital, nici în versiune tipărită.
La lansarea celei de-a treia ediţii a lucrării, în cadrul unui Art Talk ce a avut loc la Soho House Berlin, Karen Boros (Sammlung Boros), Christian Kaspar Schwarm (fondatorul Independent Collectors şi colecţionar) şi Sylvia Dominique Volz (redactor-şef BMW Art Guide) au discutat pe tema "BMW Art Guide – Pasiunea de a colecţiona".
Ediţia revizuită şi extinsă a Art Guide oferă cititorului 228 de pagini, în care sunt prezentate 236 de colecţii private deschise publicului în 39 de ţări de pe mapamond. 32 de colecţii sunt prezentate în premieră, inclusiv în oraşe precum Hong Kong, Cape Town, Marsilia sau Siena. Alături de portretele colecţionarilor celebri şi de parcurile de sculpturi se regăseşte un ghid al cartierelor artistice din mai multe oraşe ale lumii. Textul este ilustrat cu 91 de fotografii color. BMW Art Guide este publicat de Hatje Cantz Verlag (ISBN-10: 3775739424; preţ 15,00 euro).
BMW Art Guide by Independent Collectors este o publicaţie comună în cadrul parteneriatului existent din 2009 între BMW şi Independent Collectors – cea mai mare comunitate din lume pentru colecţionarii de artă.
Suplimentar faţă de ediţia tipărită a Art Guide, din iunie 2013 este disponibil şi un blog care oferă informaţii curente privind publicaţia, rapoarte suplimentare cu privire la colecţiile individuale, interviuri cu colecţionari de artă celebri şi o introspecţie în domeniul colecţiilor. La ediţia din acest an a Premiilor de Design din Germania, blogul BMW Art Guide a primit o menţiune specială în categoria "Excellent Communications Design – Audiovizual şi Digital Media". Blogul poate fi accesat la: //www.bmw-art-guide.com.
Angajamentul cultural BMW Group
De peste 40 de ani, BMW Group a iniţiat şi s-a implicat în peste 100 de proiecte culturale la nivel mondial. Compania pune accentul principal pe implicarea de durată în arta modernă şi contemporană, pe muzica jazz şi cea clasică, precum şi pe arhitectură şi design. În 1972, trei picturi de mari dimensiuni semnate de Gerhard Richter au fost create special pentru a fi expuse în foaierul sediului central BMW Group de la München. De atunci, artişti precum Andy Warhol, Roy Lichtenstein, Olafur Eliasson, Jeff Koons, Zubin Metha, Daniel Barenboim şi Anna Netrebko au cooperat cu BMW. În plus, compania a colaborat cu arhitecţi renumiţi precum Karl Schwanzer, Zaha Hadid şi Coop Himmelb(l)au, care au realizat designul principalelor clădiri centrale sau uzine. În 2011, BMW Guggenheim Lab, o iniţiativă globală a Fundaţiei Solomon R. Guggenheim, Muzeului Guggenheim şi BMW Group, a avut premiera mondială la New York. Compania garantează libertatea absolută de creaţie în toate activităţile culturale în care este implicată – acest aspect este esenţial pentru lucrări revoluţionare la fel cum sunt inovaţiile importante pentru o afacere de succes.
În România, BMW a consolidat parteneriate de tradiţie cu Festivalul de muzică de cameră SoNoRo, Les Films de Cannes à Bucarest, Festivalul Dakino sau Anonimul, precum şi Bienala de Gravură Experimentală. La nivel naţional, partenerii BMW susţin o gamă largă de proiecte culturale, aşa cum este Festivalul de Teatru de la Sibiu.
Mai multe informaţii: bmwgroup.com/culture şi bmwgroup.com/culture/overview.