– Începând de luni, 29 mai, pe Autovit.ro sunt disponibile prin programul Rabla mașini noi de la 11 mărci, cu prețuri între 6.900 și 21.400 euro
– În 2017, prima de casare este de 6.500 de lei și se acordă eco-bonusuri pentru mașinile cu emisii poluante mici și pentru cele electrice
Autovit.ro, cea mai mare platformă online din România destinată vânzării și cumpărării de mașini noi și second hand, a lansat o campanie prin care grupează oferte de la 11 mărci auto pentru achiziții de mașini prin Programul Rabla 2017. Ofertele sunt puse la dispoziție de dealerii parteneri Autovit.ro din toată țara și poate fi accesată pe pagina: https://remat.autovit.ro/.
Astfel, începând de luni, 29 mai 2017, Autovit.ro afișează promoții la 45 de mașini Citroen, Fiat, Ford, Honda, Jeep, Opel, Peugeot, Seat, Skoda, Suzuki și Volkswagen ce pot fi achiziționate prin Programul Rabla 2017 la prețuri între 6.900 euro și 21.400 euro.
Până în 10.000 de euro, sunt disponibile modele precum Citroen C1, Opel Corsa, Volkswagen Polo și Fiat 500, iar în intervalul 10.000-15.000 euro pot fi alese modele precum Skoda Rapid, Suzuki Vitara, Ford B-MAX, Volkswagen Jetta, Opel Astra și Honda Jazz.
În intervalul 15.000-20.000 de euro sunt cuprinse modele precum Ford EcoSport, Ford Focus, Fiat Doblo Cargo și Honda HR-V, iar la peste 20.000 euro cumpărătorii pot opta pentru modele precum Jeep Renegade și Ford Mondeo.
“Ne-am dorit o implicare a Autovit.ro în acest program pentru că majoritatea cumpărătorilor, înainte de a lua o decizie de achiziție, vor să vadă și să compare oferte de la mai multe mărci. Având o rețea de parteneri atât de dezvoltată era firesc ca platforma noastră să grupeze aceste oferte pentru a facilita selecția”, declară Cristian Cojocaru, Sales Manager la Autovit.ro.
Programul Rabla în România – Scurt istoric
În România, programul Rabla are deja tradiție, în acest an marcându-se cea de-a 13-a ediție din istoria programului de reînnoire a parcului auto. În toți acești ani, au fost casate peste 533.000 de mașini mai vechi și s-au cumpărat peste 311.000 de vehicule noi, arată datele Administrației Fondului pentru Mediu.
Prima ediție Rabla a avut loc în 2005, în acel an prima de casare fiind de 3.000 lei. S-au casat atunci 15.000 de mașini. Din 2009, prima de casare a crescut la 3.800 lei, iar din 2013, la 6.500 lei. Ediția 2010 a adus valori record, cu peste 189.000 de mașini casate și 62.000 de mașini noi cumpărate.
În cei mai grei ani ai pieței de mașini noi, 2013 și 2014, au fost și luni în care prin Rabla s-au realizat trei sferturi din totalul vânzărilor de mașini noi.
Bugetul alocat la prima ediție a fost de 45 milioane de lei, în 2009 a ajuns la 190 milioane de lei, iar maximul a fost atins în 2010: 722 milioane de lei. Bugetul alocat în 2016 a fost de 180 milioane de lei. Între 2005 și 2016 pentru Rabla s-au alocat în total 2,5 miliarde lei, arată datele AFM.
În ultimele cinci ediții s-au casat 135.000 de mașini vechi, s-au achiziționat 100.000 de mașini noi și bugetele cumulate alocate au fost de 820 milioane lei.
Pentru anul în curs, prima de casare prevazută în Programul Rabla Clasic pentru autoturisme mai vechi de opt ani este de 6.500 lei și se acordă pentru achiziționarea unui autovehicul nou care generează maximum 130 g CO2/km.
Accesarea Programului Rabla Plus nu este condiționată de casarea și radierea unei mașini uzate. Astfel, cei care vor să-și achiziționeze un autoturism electric pur pot beneficia de un ecotichet în valoare de 45.000 de lei, iar cei care optează pentru unul electric hibrid de un ecotichet cu valoare de 20.000 de lei.
Programele de tip Rabla în Europa – un antidot pentru criză
Programele de înnoire a parcului auto nu sunt o noutate pe plan european și s-au desfășurat pe perioade scurte în peste 15 țări, inclusiv de mai multe ori în Franța în anii 90′.
Anul 2009 a fost unul ieșit din comun fiindcă au existat programe de tip Rabla în mai mult de zece țări, de la Germania și Marea Britanie, până la Austria, Serbia și Cehia.
Primele de casare acordate au variat foarte mult în acel an, situându-se între 750 și 2.500 de euro. În majoritatea țărilor s-au casat mașini de 9-10 ani vechime, dar au fost țări unde au fost acceptate pentru casare doar mașini mai vechi de 12 ani.
Programul cel mai mare s-a derulat în Germania unde, în 2009, peste două milioane de oameni și-a cumpărat mașini noi prin Rabla, bugetul total fiind de 5 miliarde euro. În Franța prima de casare a fost de 1.000 euro, în Austria de 1.500 euro, iar în Olanda prima de casare a fost între 750 și 1.750 euro. Cea mai mare primă a fost acordată în Germania: 2.500 euro. În Romania prima de casare la acea vreme era de 3.800 lei.
Programele de tip Rabla au ajutat mult industria auto europeană care în 2009 avea un an foarte slab din cauza crizei economice. În Europa de Vest însă, aceste programe nu sunt considerate viabile pe termen lung, ci doar o soluție aplicabilă pentru câteva luni. Principalul aspect negativ invocat în industrie este că stimulează artificial pentru foarte puțin timp vânzările care scad drastic atât înainte de desfășurarea programului, cât și după.