Pentru Vodafone Romania a fi o companie responsabila inseamna a reinvesti in societatea din care face parte, raspunzand nevoilor comunitatii si sustinand acele initiative care contribuie la imbunatatirea vietii oamenilor.
Vodafone Romana a dezvoltat impreuna cu organizatia neguvernamentala Mare Nostrum, din Constanta, programul “Litoral curat”, care se desfasoara pe timpul verii in statiunile de pe litoralul romanesc al Marii Negre. Programul are ca scop informarea si educarea turistilor si locuitorilor din zona litoralului pentru pastrarea curateniei pe plaja, precum si incurajarea acestora pentru colectarea selectiva a deseurilor spre a fi reciclate.
{viewonly=registered,special}In vara anului 2005, cand a fost lansat, “Litoral Curat” a insemnat amplasarea a 300 de cosuri pentru colectarea selectiva a deseurilor, pe o suprafata de 45 de km de plaja. Programul a continuat si in vara lui 2006, cand plajele din 9 statiuni romanesti de pe malul marii, precum si din orasul Constanta, au fost dotate cu 450 de cosuri pentru colectarea selectiva a deseurilor. Anual se colecteaza astfel peste 10.000 de kg de hartie si peste 10.000 de kg de materiale plastice, care sunt apoi reciclate.
In fiecare an, programul “Litoral curat” include doua componente principale:
Colectarea deseurilor
Cosuri speciale pentru colectarea selectiva a deseurilor sunt amplasate pe plajele statiunilor de pe litoral. Materialele colectate (hartie, PET-uri, reziduuri menajere) sunt ridicate periodic de catre firme specializate. Voluntari ai organizatiei Mare Nostrum realizeaza actiuni demonstrative de curatare a plajelor, in care ii implica si pe turisti si monitorizeaza saptamanal gradul de curatenie a plajelor.
Caravana de informare
Un eco-centru mobil circula la fiecare sfarsit de saptamana dintr-o statiune in alta. Voluntarii Mare Nostrum ofera turistilor informatii despre cum sa mentina plajele curate si despre importanta reciclarii deseurilor pentru mediul inconjurator. Pe plaja se organizeaza concursuri, la care turistii pot castiga premii constand in materiale promotionale Vodafone.
Suma investita anual de companie in acest program este de peste 50.000 Euro incluzand: confectionarea cosurilor pentru colectarea selectiva a deseurilor, cheltuieli logistice pentru derularea programului, realizarea de pliante si afise informative, premiile oferite turistilor la concursurile de pe plaja.
“Litoral curat este un program prin care ne-am propus sa contribuim la crearea unui mediu mai curat si mai sanatos, si care arata preocuparea noastra pentru lumea din jur. Ii invitam pe toti cei care viziteaza statiunile de pe litoral sa sustina aceasta initiativa si sa faca tot ceea ce le sta in putere pentru a mentine plajele curate. Protectia mediului este una din principalele zone in care am ales sa ne concentram eforturile, in incercarea noastra de a veni in intampinarea nevoilor comunitatii”. Liliana Solomon (CEO Vodafone Romania){/viewonly} {mosloadposition user10}