important in directia dezvoltarii biocombustibililor
Cel mai lung zbor KLM alimentat cu biocombustibili
După primul zbor comercial alimentat cu biocombustibil, operat în iunie 2011, KLM a operat în ziua de 19 iunie 2012 cel mai lung zbor alimentat cu biocombustibil. Zborul KL705, cu plecare din Amsterdam cu un Boeing 777-200, a avut ca destinaţie conferinţa dedicată dezvoltării durabile Rio+20 din Rio de Janeiro, Brazilia. Printre pasageri s-a numărat şi Secretarul de Stat pentru Infrastructură şi Mediu, Joop Atsma. Aeronava a fost alimentată parţial cu combustibili durabili obţinuţi din ulei alimentar reciclat.
Prin acest zbor, KLM îşi extinde şi mai mult rolul de pionier în dezvoltarea biocombustibililor durabili. KLM colaborează cu World Wide Fund for Nature The Netherlands (WWF-NL) din 2007 şi este prima linie aeriană care a dezvoltat un program dedicat biocombustibililor cu SkyNRG. Programul a fost lansat în dimineaţa zilei de 19.06.2012 şi va permite companiilor să opereze o parte din zborurile lor cu biocombustibili durabili, stimulând astfel dezvoltarea ulterioară a biocombustibililor.
Companii importante precum Ahold, Heineken, Accenture, DSM, Philips, Nike şi Schiphol Group au aderat astăzi la programul KLM dedicat biocombustibililor. Prin aceasta dau dovadă de leadership şi încurajează alte companii să le urmeze exemplul.
„Sunt mândru că am obţinut sprijinul Ahold, Heineken, Accenture, Philips, DSM, Nike şi Schiphol Group pentru programul nostru dedicat biocombustibililor. Utilizarea biocombustibililor durabili este unul dintre cele mai importante moduri de a face aviaţia mai durabilă. Putem face acest lucru numai cu parteneri care îndrăznesc să preia iniţiativa”, a declarat Camiel Eurlings, Director General KLM.
„Aviaţia este în pragul unei mici revoluţii. Şi în momente ca acesta, este ideal să se conducă din faţă, după exemplul KLM-ului. Cei care astăzi diminuează presiunea asupra naturii vor fi câştigătorii de mâine. Dezvoltarea rapidă a unor biocombustibili alternativi şi de încredere este esenţială”, a afirmat Johan van de Gronden, Director WWF-NL.
Anja Montijn-Groenewoud, Country Managing Director, Accenture Netherlands: „Accenture are marea ambiţie de a fi o companiei durabilă şi mobilitatea durabilă joacă un rol important în acest sens. Suntem încântaţi să ne alăturăm altor companii olandeze pentru a prelua conducerea şi pentru a investi într-o piaţă care ar putea avea un impact major asupra realizărilor aviaţiei cât şi ale industriilor olandeze în materie de durabilitate.”
Secretarul de Stat Joop Atsma este încântat de această realizare de referinţă: „Programul KLM dedicat biocombustibililor permite companiilor să se alăture KLM şi SkyNRG să îşi demonstreze poziţia cheie pe care o ocupă cu privire la durabilitate. Apelez la companiile olandeze să ni se alăture pentru a accelera dezvoltarea biocombustibililor şi pentru a stimula o economie durabilă. Voi face tot ceea ce îmi va sta în putinţă pentru a mă asigura că începând din 2013, oficialii olandezi în misiune guvernamentală vor utiliza pe cât de mult posibil zboruri alimentate cu biocombustibili, incluzând şi avionul propriu al guvernului.”
Biocombustibil durabil
Combustibilul utilizat de KLM este furnizat de SkyNRG, compania pe care KLM a fondat-o în 2009 cu North Sea Group şi Spring Associates. SkyNRG este în prezent lider mondial pe piaţa kerosenului durabili, aprovizionând mai mult de 15 transportatori din întreaga lume.
KLM este deschisă la diferite tipuri de materii prime pentru produsul final, atât timp cât îndeplinesc o serie de criterii de durabilitate, inclusiv o reducere substanţială a emisiilor de CO2 şi un impact negativ minim asupra biodiversităţii şi surselor de hrană. De asemenea, toţi biocombustibilii utilizaţi de KLM îndeplinesc aceleaşi specificaţii tehnice ca şi kerosenul tradiţional – nu sunt necesare modificări ale motoarelor aeronavelor sau ale infrastructurii.
Timp de şapte ani la rând, KLM împreună cu Air France au fost lideri ai industriei în ceea ce priveşte indicele de durabilitate Dow Jones.