Carrefour România a fost prezent la RO-Wine, festivalul internațional de vinuri din București (15-16 octombrie), cu cea mai mare gamă de soiuri românești, prin programul Deschidem Vinul Românesc.
Peste 6000 vizitatori au trecut pragul evenimentului dedicat iubitorilor de vin din România, Carrefour întâmpinându-i pe participanți cu peste 120 de vinuri de la crame reputate din pilonii Exclusiv și Premium ai programului Deschidem Vinul Românesc. Dintre acestea, participanții au putut să deguste 35 de vinuri autohtone și să achiziționeze soiurile preferate cu până la 40% reducere prin aplicația Act for Good. Reducerea a fost disponibilă atât la achiziția vinurilor de la stand, cât și de pe site-ul www.carrefour.ro.
Printre cele mai degustate vinuri la standul Carrefour se numără primul vin biodinamic din portofoliul programului, MagnaLuna, de la crama Domeniul Bogdan; spumantul Rhein Extra Royale de la crama The Iconic Estate; Tectonic Șarbă Barrique de la crama Gîrboiu; Siel Fetească neagră de la crama Tohani; Etika Fetească neagră și Distinct Tămâioasă Românească de la crama Aurelia Vișinescu; Răsărit Busuioacă de Bohotin de la Domeniile Prince Matei și Grasă de Cotnari de la crama Cotnari.
Pasionații de vin au putut să deguste vinurile preferate și să participe la o serie de masterclass-uri susținute de experți și oenologi locali și internaționali, printre care și Marinela Ardelean, international wine expert și ambasadoarea programului
Deschidem Vinul Românesc, și Mircea Niculescu, Senior Wine Buyer, Carrefour România.
În prima zi a festivalului, Mircea Niculescu și Marinela Ardelean au prezentat producătorilor români participanți la eveniment misiunea și structura programului inițiat de Carrefour, rezultatele obținute de la debutul programului și până în prezent, precum și oportunitățile de implicare ale producătorilor în cadrul programului.
„Încă de la lansarea programului Deschidem Vinul Românesc în 2019, obiectivul nostru principal a fost acela de a susține producătorii locali de vinuri, oferindu-le acces la zona de retail. Rezultatele obținute în ultimii ani demonstrează o creștere a programului inițiat de noi, reușind să adăugăm în fiecare an noi vinuri din soiuri autohtone, atât de la crame reputate, cât și de la crame mici și mijlocii. Este important ca producătorii să cunoască oportunitățile lor de implicare în cadrul programului, a cărui misiune este aceea de a transforma vinul românesc într-un brand de țară și de a-l plasa pe harta internațională a vinurilor de calitate,” a declarat Mircea Niculescu, Senior Wine Buyer, Carrefour România.
A doua zi de RO-Wine a început cu un masterclass susținut de Marinela Ardelean. Participanții au degustat vinurile românești premiate internațional, realizate din soiuri speciale precum Șarbă, Fetească neagră sau Busuioacă de Bohotin. În plus, au aflat curiozități impresionante despre soiurile românești și s-au bucurat de aromele intense ale vinurilor autohtone.
„Vinul românesc merită să fie valorificat la maximum, pentru că avem soiuri unice, rare, extraordinar de bune și cu o personalitate distinctă. Ca iubitori de vin, o condiție esențială este să cunoaștem foarte bine vinul românesc, înainte de a-l putea face cunoscut în lume. Nu am putea vorbi despre Șarbă, Fetească neagră, Busuioacă de Bohotin sau Grasă de Cotnari atât timp cât aceste nume încă au rezonanțe exotice pentru majoritatea consumatorilor români. Aici intervine misiunea programului Deschidem Vinul Românesc, care a devenit o platformă importantă de comunicare, ce aduce aproape pasionații de vin de unele din cele mai apreciate și premiate vinuri românești, multe create din soiuri de struguri locali,” a declarat Marinela Ardelean, international wine expert și ambasadoarea programului Deschidem Vinul Românesc.
Toate vinurile românești participante la standul Carrefour din cadrul RO-Wine sunt disponibile pe www.carrefour.ro.