În primele opt luni de la relansarea programului de fidelizare Decathlon România, mai bine de jumătate dintre clienții retailerului au folosit cardul de fidelitate în procesul de cumpărare. Noul sistem de fidelizare a fost dezvoltat anul trecut împreună cu Zitec, lider pe piața de IT & digital marketing din România, și permite clienților Decathlon să acumuleze puncte și să obțină vouchere de reducere în rețeaua globală a retailerului. Sistemul are la bază programul de fidelizare folosit de Decathlon la nivel internațional până la finalului anului 2018, iar reproducerea lui la nivel local a reprezentat o prioritate pentru retailer în 2020.
Sistemul de fidelizare este bazat pe vouchere de reducere pentru clienți, oferindu-le posibilitatea de a-și achiziționa produsele de sport favorite la un preț și mai mic, abordare care se încadrează în strategia companiei de a face sportul accesibil pentru cât mai mulți români. Astfel, la fiecare 1000 de lei cheltuiți în magazinele Decathlon, clientul primește 1000 de puncte echivalente unui voucher de 25 de lei pe care îl poate folosi pentru achiziționarea altor produse Decathlon.
Programul de fidelizare al retailerului include și un card virtual de client ce oferă o serie de beneficii precum: garanție doi ani pentru produsele cumpărate și listate în profilul clientului, în baza prezentării cardului la casă, fără bon sau certificat de garanție care să dovedească achiziția, dar și retur gratuit timp de 2 ani de zile pentru toate produsele (cu respectarea condițiilor de retur), comunicare personalizată și sfaturi sportive. Totodată, pentru bicicletele achiziționate din magazinele retailerului, clienții au inclusă o revizie gratuită în primele șase luni.
Aplicația sistemului de fidelizare a fost dezvoltată de Zitec pe platforma .NET și este găzduită în cloud Microsoft Azure, ceea ce garantează disponibilitate (uptime) permanentă, elimină nevoia administrării de servere și baze de date, crește siguranța și eficientizează costurile. Aplicația și site-ul dezvoltate pentru Decathlon România sunt integrate în sistemele globale Decathlon din Franța. De asemenea, aplicația back-end pentru angajații retailerului permite echipei Decathlon să verifice cererile clienților legate de vouchere și tranzacții pe baza punctelor valorice. Aceasta este disponibilă atât web, cât și pe device-urile pe care le folosesc angajații Decathlon în magazin.
“În misiunea noastră de a face sportul accesibil tuturor si de a încuraja descoperirea si practicarea sportului, a avea un sistem de loialitate bine adaptat nevoilor utilizatorilor din România reprezintă o componentă esențială. Tocmai de aceea crearea unei platforme de fidelitate locale, descentralizată, cu ajutorul căreia să ne putem răsplăti clienții fideli cu vouchere de reducere, pe lângă restul beneficiilor pe care le punem la dispoziția tuturor clienților noștri, a reprezentat pentru Decathlon România una dintre prioritățile anului 2020. Le mulțumim celor de la Zitec pentru nivelul de profesionalism și exigența cu care au gestionat acest proiect“ a declarat Cezar Nicolaescu, director marketing, Decathlon Romania.
„Ne bucurăm că Decathlon a văzut în Zitec un partener local capabil să ofere nivelul de calitate cu care erau obișnuiți clienții lor, pentru dezvoltarea aplicației sistemului de fidelizare. Echipa Zitec s-a aliniat cu succes la infrastructura existentă, buna colaborare având ca rezultate creșterea ratei de utilizare a cardului de client si controlul mult mai ușor asupra ofertelor și a punctelor. De asemenea, vizibilitatea asupra ratei de utilizare a cardului și a voucherelor a crescut, contribuind astfel la strategia globală Decathlon de a face sportul accesibil pentru cat mai mulți români.”, a declarat Alexandru Lăpușan, CEO și Co-Fondator Zitec.