Lideri înnăscuţi sau educaţi?
Pe 16 februarie 2007, ora 11:00, la Şcoala Superioară Comercială „Nicolae Kretzulescu”, în prezenţa ambasadorului Marii Britanii la Bucureşti, E.S. Robin Barnett, a directorului British Council, dna Liliana Biglou, şi a preşedintelui-director general CODECS, dl Cătălin-Adrian Ionescu, va avea loc aniversarea a cinci ani de prezenţă continuă pe piaţa educaţională a programului „Liderii Mileniului Trei”.
În anul 2002 a avut loc lansarea oficială a acestui program la Colegiul Naţional „Mihai Viteazul” din Bucureşti, printr-o sesiune deschisă susţinută cu o grupă de elevi-cursanţi participanţi la faza-pilot a programului. Proiectul “Liderii Mileniului Trei”, orientat pe tânăra generaţie, este oferit liceenilor din România de către British Council şi Fundaţia CODECS pentru Leadership cu acordul Ministerului Educaţiei, Cercetării şi Tineretului şi vrea să dezvolte cultura în arta de a conduce – comunicare, lucru în echipă, autocunoaştere, soluţionarea conflictelor, managementul diversităţii şi al schimbării. Adolescenţii sunt educaţi ca potenţiali lideri şi înzestraţi cu un set nou de aptitudini, care să îi ajute să-şi contureze propria carieră şi să contribuie la dezvoltarea societăţii.
Alegerea celor doua licee nu a fost întâmplătoare: „Mihai Viteazul” şi „Nicolae Kretzulescu” s-au poziţionat activ în avangarda învăţământului preuniversitar românesc şi au implementat acest program cu atenţie, rigoare şi discernământ pedagogic, ca pe o componentă importantă a transformării sistemului de învăţământ din România.
Programul „Liderii Mileniului Trei” oferă studenţilor şi profesorilor oportunitatea de dezvoltare a carierei în calitate de traineri, fiind primul curs de formare în sistem învăţământ deschis la distanţă oferit în parteneriat cu Casa Corpului Didactic a Municipiului Bucureşti, o premieră în oferta sistemului caselor corpului didactic din România. De asemenea, programul generează joburi plătite – de traineri şi asistenţi administratori ai modulelor de predare – pentru elevii de liceu în vârstă de minim 16 ani si cultivă, în acelaşi timp, necesitatea investiţiei în propria dezvoltare personală.
{mosloadposition user10}