Wellbeing.ro, unul dintre ei mai importanți furnizori de servicii de wellbeing din România, lansează parteneriatul cu Wellnessentially, o platformă digitală de wellness de ultimă generație care ajută angajatorii să reducă stresul angajaților și să își întărească cultura organizațională prin intermediul experienței gamificate, crescând astfel creativitatea, productivitatea și bună starea generală a acestora.
În contextul în care managementul stresului este o preocupare majoră atât pentru angajați, cât și pentru angajatori, având în vedere că generează productivitate scăzută, absenteism crescut și chiar fluctuații de personal, specialiștii în resurse umane au astfel la dispoziție o soluție digitală completă de wellness pentru a dezvolta obiceiuri sănătoase în cadrul companiilor și pentru a motiva angajații să devină mai concentrați și mai implicați.
Platforma Wellnessentially este creată în colaborare cu specialiști din domeniul medical și utilizează practici dovedite științific, cum ar fi exerciții de respirație, antrenamente, pomodoro și alte instrumente – totul în cadrul unui sistem gamificat, interactiv, care menține utilizatorii implicați.
„Suntem încântați să ne completăm portofoliul de produse cu aplicația Wellnessentially, un “one stop shop” pentru pilonul de wellness al companiei noastre și în același timp un proiect digital complex de gamificare adresat mediului organizațional, mai precis companiilor din România interesate să ofere angajaților servicii de tip wellness și dornice să investească în sănătatea mintală a acestora. Aplicația pune la dispoziție o gamă largă de exerciții de mindfulness concepute pentru a ajuta angajații să gestioneze stresul în viața de zi cu zi și să-și îmbunătățească starea de bine, fapt care se reflectă mai departe într-o productivitate crescută la locul de muncă.”, declară Alecsandra Ioniță, specialist programe wellbeing și fondator Wellbeing.ro.
La recomandarea specialiștilor, aplicația a fost dezvoltată într-o direcție care are la bază activarea comportamentală.
„Această platformă este gândită astfel încât utilizatorul final – angajatul – să interacționeze activ cu aplicația, să își dezvolte noi obiceiuri zilnice, cât mai sănătoase, și să participe la competiții personalizate alături de comunitatea profesională din care face parte. Sistemul gamificat asigură o dorință mai mare de a interacționa cu platforma, în timp ce provocările globale și de echipă mențin utilizatorii implicați, prin intermediul companionului Joey. Spre exemplu, utilizatorii primesc puncte și insigne odată cu fiecare activitate efectuată și astfel cresc nivelul companionului Joey.”, explică Alecsandra Ioniță.
Pe lângă promovarea obiceiurilor și rutinelor sănătoase la locul de muncă, platforma susține angajații în construirea de strategii de planificare eficiente și dezvoltă sentimentul de apartenență la comunitate în rândul acestora prin implicarea în activități împreună. Astfel, aplicația cuprinde o secțiune dedicată competițiilor în echipă, cum ar fi STEPathON, o competiție de mers pentru companii în cadrul căreia angajații trebuie să parcurgă cât mai mulți pași la locul de muncă, în timp ce își desfășoară activitățile zilnice.
Totodată, secțiunea „Provocări” oferă angajatorilor posibilitatea de a propune acțiuni cu un grad ridicat de personalizare. Acestea pot fi de natură fizică (mers, alergat, mers cu bicicleta) sau bazate pe activități pozitive, cum ar fi exerciții de respirație, hidratare, socializare etc.
„Ținta noastră este de a impacta pozitiv cât mai mulți angajați printr-un program complet de wellness digital în care propunem teme și provocări lunare adaptate la perioada calendaristică.”, afirmă Alecsandra Ioniță.
În plus, aplicația funcționează ca rețea de socializare, iar membrii organizației utilizatori ai platformei pot posta fotografii și mesaje text după efectuarea diferitelor activități.
Dezvoltarea aplicației și a instrumentelor disponibile în platformă a avut la bază un proces complex de analiză comportamentală care a inclus discuții cu specialiști în domeniu și cu utilizatorii direcți, interviuri și sesiuni de feedback cu oameni din industrie, precum și un „sondaj de epuizare” realizat în rândul angajaților înainte de utilizarea aplicației (constând într-o serie de 15 întrebări legate de dispoziția participantului la momentul respectiv, cu răspunsuri pe o scală de la 1 la 5).
Platforma Wellnessentially numără în prezent peste 2000 de utilizatori în România, în timp ce STEPathON a înregistrat 678 participanți (273 echipe din 8 companii) doar la prima ediție a competiției, cu peste 100.000 km parcurși (adică de două ori circumferința Pământului).
Pentru informații suplimentare, vă rugăm vizitați https://wellnessentially.com/.