Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Profitul net al BCR a crescut substantial cu 22,3% in 2007

atingand cea mai mare valoare din istoria Grupului BCR

Datele prezentate mai jos reprezintă rezultatele consolidate neauditate calculate conform IFRS, înregistrate de Banca Comercială Română (BCR) la 31 decembrie 2007. Dacă nu este altfel precizat, cifrele aferente anului 2007 sunt comparate cu rezultatele înregistrate la 31 decembrie 2006 (contul de profit si pierdere) sau la sfârşitul anului 2006 (bilanţul consolidat). De asemenea, dacă nu se precizează altfel, cursurile de schimb valutar utilizate pentru conversia sumelor în EUR sunt cele furnizate de Banca Centrală Europeană. Contul de profit şi pierdere a fost convertit utilizând cursul de schimb mediu de 3,3442 RON/EUR, în timp ce bilanţul contabil a fost convertit la cursul de schimb de închidere (3,6077 RON/EUR). I. Rezultate financiare ale Grupului BCR:

·    BCR a atins obiectivele stabilite. Profitul anual în 2007 (la nivelul Grupului BCR, IFRS) înainte de a include costurile cu restructurarea şi transformarea, a crescut cu 42% la 362,1 milioane EUR. Obiectivul de creştere a fost confirmat: o creştere anuală a profitului în EUR de 40% în perioada 2006-2009 (CAGR).
·    Cel mai mare profit net anual din istoria BCR. Profitul net raportat după impozitare şi plata intereselor minoritare a crescut cu 22,3% de la 756,3 milioane RON (214,5 milioane EUR) la 924,8 milioane RON (276,5 milioane EUR). Veniturile operaţionale au crescut cu 21,3%, de la 2.550,1 milioane lei (723,3 milioane EUR) la 3.094,6 milioane lei (925,4 milioane EUR). Profitul înainte de impozitare a crescut cu 20,8% de la 927,7 milioane lei (263,1 milioane EUR) la 1.120,9 milioane lei (335,2 milioane EUR). Activele totale au crescut cu 33,5% de la 47.435,8 milioane (14.019,7 milioane EUR) la 63.358,8 milioane RON (17.562,1 milioane EUR).
·    Creştere puternică a afacerilor ca efect al restructurării proceselor şi al portofoliului de produse. Veniturile nete din dobânzi au crescut cu 16,4%, de la 1.686,4 milioane lei (478,3 milioane EUR) la 1.962,9 milioane lei (587,0 milioane EUR). Veniturile nete din comisioane au crescut cu 51,4%, de la 566,5 milioane lei (160,7 milioane EUR) la 857,5 milioane lei (256,4 milioane EUR).
·    Procesul de integrare şi-a atins deja cea mai mare parte a obiectivelor, ceea ce a creat condiţiile adecvate pentru îmbunătăţirea eficienţei. Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a crescut de la 18,8% în anul financiar 2006 la 20,6%. Datorită integrării accelerate, cheltuielile administrative generale au crescut cu 25,5%, de la 1.409,1 milioane lei (399,7 milioane EUR) la 1.768,3 milioane lei (528,8 milioane EUR). Ca rezultat, raportul cost/venituri a inregistrat o uşoara crestere de la 55,3% în anul financiar 2006 la 57,1%.

„Rezultatele anului 2007 demonstrează că suntem pe drumul cel bun în ceea ce priveşte măsurile de transformare şi integrare menite să dezvolte afacerile. Atingerea ţintelor şi un profit record înainte de costurile cu restructurarea, de peste 360,0 milioane EUR demonstrează forta afacerii noastre”, a spus Manfred Wimmer, CEO al BCR. „Planificăm pentru mai departe îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei activităţii astfel incat sa ne consolidam poziţia pe piaţă în viitor. Suntem convinşi că politicile monetare şi fiscale solide, ca şi o evoluţie stabilă a cursului de schimb, vor menţine România şi BCR pe o traiectorie solidă de creştere”, a continuat Wimmer.
II. Prezentarea generală a performanţelor afacerilor Grupului

Pe fondul unei creşteri cu 21,3% a veniturilor operaţionale ale Grupului BCR, uşor sub creşterea de 25,5% a cheltuielilor administrative generale, profitul operaţional a crescut puternic cu 16,2% de la 1.140,9 milioane lei (323,6 milioane EUR) la 1.326,3 milioane lei (396,6 milioane EUR), în pofida costurilor de restructurare şi transformare consistente.

Principalul motor al acestei îmbunătăţiri a fost creşterea puternică a creditelor, în special cele acordate segmentului retail. Efectele restructurării activităţii retail au fost deja vizibile în 2007 intrucat venitul net din dobânzi (+16,4%) şi venitul net din comisioane (+51,4%) au continuat să se îmbunătăţească substanţial.

În 2007 procesul de integrare a avut cea mai mare amploare si şi-a atins cea mai mare parte a obiectivelor, iar cheltuielile operaţionale au sporit cu 25,5%, această creştere fiind generată în special de costurile de restructurare şi transformare şi de extinderea reţelei teritoriale a băncii. Cheltuielile operaţionale înaintea costurilor de restructurare au crescut doar cu 15,9% la 1.540,0 milioane RON (460,5 milioane EUR) demonstrând o eficienţă adecvată.

Cerinţa pentru Provizioane de risc pentru credite şi avansuri a inregistrat doar o usoara crestere cu 4,3% la 164,4 milioane RON (49.2 milioane EUR), în pofida costurilor ridicate cu restructurarea. Această valoare este rezultatul unor efecte atat negative cat şi pozitive. Necesarul de provizioane de risc pentru 2007 a crescut pe de o parte ca urmare a eliminării asigurării de risc la creditele de consum negarantate. Alte creşteri au rezultat din restructurarea portofoliului de credite. Pe de altă parte, un efect pozitiv asupra provizioanelor de risc a avut-o reintegrarea în bilanţ a unor credite scoase în afara bilanţului.

Profitul net consolidat după impozitare şi plata intereselor minoritare a crescut cu 22,3% la 924,8 milioane RON (276,5 milioane EUR), atingând cel mai ridicat nivel din istoria Grupului BCR.

Raportul cost/venituri a crescut uşor la 57,1% de la 55,3%, crestere generata de procesul accelerat de transformare şi integrare.

Ca rezultat al succesului programului de dezvoltare şi integrare şi implicit a creşterii solide a afacerilor, rentabilitatea capitalului propriu a crescut la 20,6%, în comparaţie cu 18,8% pentru întreg anul 2006.

Activele totale au crescut puternic cu 33,5% la 63.358,8 milioane RON (17.562,1 milioane EUR) demonstrând clar o mult mai puternică focalizare pe dezvoltarea afacerilor în urma modernizarii si eficientizarii liniilor de business.

III. Indicatori ai activităţii BCR (cifre neconsolidate)
Este deja vizibil impactul pozitiv al restructurarii relativ recente a liniilor de afaceri retail şi corporate precum şi al alinierii portofoliului de produse şi al reconsiderarii costurilor acestora.

În 2007 s-a înregistrat o creştere foarte bună a creditelor pe ansamblu. Volumul agregat al portofoliului de Credite acordate clienţilor (înainte de provizioane, IFRS) a crescut cu 50,1%, de la 24.570,6 milioane RON (7.261,9 milioane EUR) la 31 decembrie 2006 la 36.888,2 milioane RON (10.224,9 milioane EUR). Creşterea puternică a fost stimulată de creditele de consum (în special a celor acordate în moneda nationala), de creditele ipotecare şi de creditele de investiţii pentru microîntreprinderi. Prin urmare, BCR continuă să fie lider pe piaţa creditelor din România beneficiind totodată de o politică sanatoasa de creditare conforma cu standardele Erste Bank.

Creditele în moneda nationala au o pondere importantă în portofoliul BCR – aproximativ 51% din creditele totale – peste media pieţei bancare, demonstrând o structură bine echilibrată a portofoliului.
 
Portofoliul de credite corporate reprezintă 46% din totalul creditelor acordate clienţilor nebancari, în vreme ce creditele Retail reprezintă 54%, urmare a noii structuri a liniilor de afaceri Corporate şi Retail care include microîntreprinderile în segmentul Retail.
 
Depozitele de la clienţi au crescut în decembrie 2007 faţă de sfârşitul anului precedent cu 23,6%, la 30.251,8 milioane RON (8.385,3 milioane EUR) de la 24.477,1 milioane RON (7.234,2 milioane EUR) la 31 decembrie 2006. In sistemul bancar din Romania, BCR are cea mai mare baza de resurse atrase de la clienti, resursele retail fiind preponderente în totalul depozitelor. In 2007 creşterea depozitelor a fost de asemenea mai rapidă pe segmentul retail decât pe cel corporate, fiind determinată în special de creşterea cu 40 % a depozitelor la termen. Se remarca o schimbare de tendinta către economisire, cu depozitele la vedere în creştere. Lansarea cu succes a pachetului de cont curent a accelerat vânzările de conturi curente si de economii  al caror sold a crescut cu aproximativ 60%.

Raportul credite/ depozite a crescut până la 115,9% la 31 decembrie 2007 de la 90,7% la sfârşitul anului 2006 datorită creşterii mai rapide a creditării faţă de economisire.

Datorită modernizării activităţilor sale, a proceselor şi a portofoliului sau de produse, BCR se clasează de asemenea pe primul loc după numărul de clienţi – aproximativ 4 milioane la sfârşitul anului 2007, ceea ce reprezintă o creştere cu 17% faţă de finalul anului precedent, in marea majoritate pe segmentul clienţi retail.
 
BCR a continuat să-şi consolideze poziţia de lider pe piaţa cardurilor de debit şi de credit ajungând la un număr total de 2.325 milioane de carduri active (o creştere de aproximativ 6,97 % faţă de anul precedent).
Numărul cardurilor de credit a fost de 2,152 milioane, ceea ce reprezintă o creştere de 7,22 % faţă de sfârşitul anului 2006. Cardurile de credit devin din ce în ce mai populare: numărul cardurilor de credit active emise de BCR a crescut cu 4,08% comparativ cu 2006, atingând peste 174.000. BCR a continuat să îşi extindă reţeaua de ATM-uri pana la 1.441 de aparate la sfârşitul lui 2007 (o creştere de 9,58% faţă de finalul anului precedent) şi reţeaua de POS-uri până la 12.618 unităţi (o creştere de 27,98% faţă de finalul anului precedent).

În plus, reţeaua de unităţi BCR a fost extinsă în 2007 prin deschiderea a 92 de noi unităţi, ajungând la un număr de 562 de unităţi retail la sfârşitul lui decembrie, în vreme ce numărul salariaţilor a scăzut cu 12,7% comparativ cu decembrie 2006, la 9.697 de angajaţi.

Bucuresti, 29.02.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.