in ciuda schimbarii gamei de modele
Dr.Ing. h.c. F. Porsche AG a stabilit noi recorduri in ceea ce priveste vanzarile si profitul in anul fiscal 2006/07 (iulie 31), in ciuda schimbarii aduse gamei de modele SAV Cayenne. Asa cum a fost anuntat in urma cu o saptamana, cifrele provizorii arata o crestere a vanzarilor Porsche la 97.515 vehicule (anul trecut: 96.794 unitati). Aceasta semnifica o crestere de 0.7 procente. In aceasi timp, profitul a crescut cu 3,4 procente la 7.4 miliarde Euro. Anul anterior, cu exceptia profitului companiei CTS Car Top Systems GmbH, cifra a fost 7.1 miliarde euro. O imbunatatire continua a mix-ului de produse a fost cauza acestei cresteri. Cu o crestere de 8,8 procente la 37.415 vehicule (anul anterior: 34.386), modelul 911 a stabilit un record propriu, devenind cel mai de succes linie de modele a grupului. Versiunile 911 GT3 si 911 Targa au contribuit la acest succes, ca de altfel si 911 Turbo, versiune ce a vazut primul an fiscal complet pe piata.
Sportivul SUV Cayenne a cunoscut un progres mai mult decat satisfacator mai ales ca modelul a trecut printr-o schimbare majora in timpul anului fiscal anterior. In timp ce productia modelului anterior a fost oprita in noiembrie 2006, lansarea noului Cayenne pe toate pietele a deputat la finalul lunii februarie 2007. Desi trei luni modelul nu a fost disponibil, vanzarile s-au cifrat la 33.943 unitati, un volum aproape egal cu cel inregistrat in anul anterior (34.134 vehicule). Acest lucru subliniaza raspunsul extraordinar pe care acest model l-a primit din partea clientilor.
In foarte competitivul segment al roadsterelor, Boxster ramane un jucator de baza. Modelul Cayman a compensat scadera vanzarilor in acest segment desi cifra inregistrata de 26.146 unitati nu este chiar egala cu cea de 27.906 unitati inregistrata in anul anterior. Vanzarile Porsche include si doua modele RS Spyder, dupa ce in 2006 grupul a decis sa puna la dispozitie acest model de curse si unor echipe priovate din campionatul american LMP2.
Cresterea vanzarilor a fost realizata in ciuda unui climat dificil pe pietele internationale. De exemplu, vanzarile pe piata nord-americana au scazut cu 10,3 procente la 33.576 unitati, dupa ce cu un an inainte 37.431 vehicule fusesera vandute. In ciuda acestui fapt, Porsche nu a renuntat la politica sa de a nu oferi discount-uri. In Germania, vanzarile au crescut cu 2,8 procente la 14.314 unitati (anul anterior: 13.921). In afara celor doua piete importante, Porsche a inregistrat o crestere la 49.625 unitati (an anterior: 45.442 vehicule). Trendul crescator a fost alimentat de piete in formare ca Rusia si China.
In total au fost produse 101.844 automobile, egalandu-se aproape productia din anul anterior: 102.602 unitati. 38.959 unitati ale modelului 911 au iesit pe portile fabricii din Stuttgart-Zuffenhausen, ceea ce semnifica o crestere cu 6,7% fata de anul trecut. Seria Boxster/ Cayman a fost asamblata exclusiv in Finlanda datorita cererii mari de 911. Numarul total de unitati a fost de 26.712 unitati, fata de 30.680 produse in anul anterior. Uzina de la Leipzig a produs 36.169 unitati Cayenne ceea ce a insemnat o crestere cu trei procente. Porsche a produs si patru unitati LMP2 destinate curselor.
Privind catre anul fiscal 2007/08, Porsche este convins ca va egala recordurile stabile in acest an, in ciuda razboiului discounturilor pe anumite piete. Factorii cheie vor fi extinderea retelei de vanzare pe piete noi si cresterea gamei de modele cu noul 911 GT2 si Cayenne GTS. Porsche nu anticipeaza o crestere semnificativa pana la lansarea modelului cu patru portiere, Gran-Turism-ul Panamera in 2009. Progresul Grupului va fi insa marcat de consolidarea performantelor actuale.
{mosloadposition user10}