În ciuda mediului economic nefavorabil, Panasonic a obţinut profit operaţional pe primele nouă luni ale anului fiscal de 254,5 miliarde yeni, în scădere cu 34% faţă de primele nouă luni ale anului financiar care s-a încheiat pe 31 martie 2008. Profitul net la nouă luni s-a ridicat la 65,4 miliarde yeni, cu 70% mai puţin decât în 2008. Profitul net pe acţiune a ajuns la 31,4 yeni, de la 103,65 yeni înregistrat la sfârşitul primelor nouă luni din 2008.
Panasonic Corporation a înregistrat vânzări globale de 6.223,7 miliarde yeni pe primele nouă luni ale anului financiar 2009, în scădere cu 9% faţă perioada similară din 2008 când a raportat venituri de 6.869,9 miliarde yeni.
Vânzările de pe piaţa niponă au scăzut cu 6% în cele nouă luni, la 3.134,1 miliarde yeni, de la 3.326,1 miliarde yeni cât se înregistraseră cu un an în urmă. Venituile din vânzările externe au scăzut cu 13%, de la 3.543,8 miliarde yeni, la 3.089,6 miliarde.
Scăderile înregistrate la veniturile din vânzări şi la profitul operaţional au fost cauzate de acutizarea crizei financiare mondiale în perioada octombrie – decembrie 2008, de aprecierea yenului pe piaţa internaţională, de scăderea cererii de consum la nivel mondial şi de competiţia acerbă din industrie care a dus la scăderea puternică a preţurilor la produsele electronice.
În trimestrul al treilea al anului financiar 2009, perioada care s-a finalizat pe 31 decembrie 2008, Panasonic a raportat vânzări de 1.879,9 miliarde de yeni, cu 20% mai mici decât în perioada similară a anului precedent, când veniturile s-au ridicat la 2.344,6 miliarde yeni.
Profitul operaţional al companiei pe trimestrul al treilea a scăzut cu 84%, la 26,4 miliarde yeni, de la 165,4 miliarde yeni, cât a fost raportat în perioada similară a anului fiscal 2008. Scăderea a fost cauzată de declinul global al cererii de produse electronice şi al preţurilor acestora, dar şi de aprecierea yenului şi creşterea preţului la materiile prime şi materiale. Deşi compania a implementat o serie de măsuri pentru contracararea acestor efecte economice negative, în perioada octombrie-decembrie 2008 Panasonic a înregistrat o pierdere netă de 63,1 miliarde yeni, comparativ cu un profit net de 115,2 miliarde yeni, raportat cu un an în urmă.
În aceste circumstanţe economice foarte severe, Panasonic are ca prioritate implementarea unor iniţiative care să conducă la progres şi la îmbunătăţirea organizării corporaţiei la nivel global şi care să ajute compania să depăşească această perioadă nefavorabilă pentru întregul mediu de afaceri.
Previziunile pentru întregul an financiar 2009, care se va încheia pe 31 martie, indică o scădere şi în perioada ianuarie –martie 2009, compania aşteptându-se la un volum al vânzărilor mai redus la nivel global. De asemenea, Panasonic estimează şi o scădere a profitului din cauza schimbărilor ce au loc pe piaţa valutară internaţională şi mai ales din cauza perspectivei de apreciere a yenului şi în lunile care urmează.
Luând în considerare toţi aceşt factori dar şi măsurile de restructurare a business-ului ce vor fi implemenate în cadrul corporaţiei, Panasonic îşi revizuieşte previziunile pentru întregul an fiscal 2009 în scădere. Astfel, compania se aşteaptă la venituri din vânzările anuale de 7.750 miliarde yeni, în scădere de la 8.500 miliarde yeni, cât previzionase în noiembrie 2008. Profitul operaţional consolidat este aşteptat să atingă valoareade 60 miliarde yeni, faţă de 340 miliarde yeni cât fusese previzionat anterior.
De asemenea, Panasonic se aşteaptă să înregistreze la nivel mondial o pierdere netă anuală de 380 miliarde de yeni.
{mosloadposition user10}