barbat tanar, consumator de ciocolata, mezeluri si bere
Conform rezultatelor campaniei de Studii demografice trafic.ro derulate timp de o luna pe aproape 2000 de site-uri din Romania si un esantion reprezentativ de peste 125.000 de respondenti, profilul utilizatorului roman de internet devine din ce in ce mai matur. Cea mai activa categorie de varsta ramane cea a utilizatorilor intre 20 si 24 de ani – 21, 96% – insa castiga teren si categoriile mai varstnice: 30 – 34 ani – 11,71%; 34 – 39 ani – 10,24%; 40 – 49 ani – 12,51%; 50 – 59 ani – 6,03%; 60 de ani sau mai mult – 1,50%. Se pastreaza suprematia utilizatorilor de sex masculin: peste jumatate dintre cei care navigheaza pe site-urile autohtone sunt barbati (53,24%), fata de 46,76% femei care folosesc Internetul.
In proportie de 43,62%, utilizatorii romani de internet au absolvit o forma de invatamant superior si/sau postuniversitar, iar 32% au studii medii. Pe Internet, interesul lor se indreapta preponderent catre stiri, e-mail si social media, respectiv bloguri si forumuri. Conform trafic.ro, barbatii acceseaza si site-uri de comert electronic si tranzactii financiare – 19,63%, site-uri auto: un procent de 41,11%, urmaresc clipuri/ filmulete – 31,76% si joaca jocuri online – 21,14%.
Cat priveste obiceiurile de consum in offline, Studiile trafic.ro darama mitul femeilor ca principale consumatoare de ciocolata. Procentele sunt apropiate in ceea ce priveste acest produs pentru ambele sexe – 37,98% dintre femei si 32,58 % barbati consuma frecvent tablete de ciocolata, 14,45% femei si 16,40 % barbati batoane de ciocolata. Procentele mai difera si in cazul consumului de mezeluri: 40,64% barbati vs 28,51% femei si bauturi racoritoare acidulate – 39,32% barbati fata de doar 26,99% femei. Cat priveste bauturile alcoolice, doar 24,28% dintre femei beau bere, fata de 57% dintre barbati, iar diferenta se reduce la consumul de vin: 30,08% femei si 45,21% barbati. 48,46% dintre respondente nu beau deloc alcool, procent injumatatit in cazul barbatilor: 21,90%.
Rolurile in achizitia bunurilor sunt si ele impartite pe sexe. Pentru produse de larg consum (alimente, bauturi, produse pentru ingrijirea casei, produse de igiena etc.), femeile hotarasc singure in proportie de 59,34% fata de doar 43,5% dintre barbati. Acestia decid insa privind achizitia de produse electronice sau electrocasnice in proportie de 50,84%, aproape dublu fata de procentul femeilor in aceeasi situatie (26,39%). Pentru obiecte de mobilier sau decor, deciziile se iau preponderent in cuplu pentru 63,14% dintre femei si 64,57% dintre barbati.
Studiile demografice trafic.ro s-au desfasurat online pe plan national in perioada 17 noiembrie-7 decembrie 2009, pe un esantion reprezentativ de 127699 de respondenti, cu o marja de eroare de +/- 3%. Este a doua cercetare destinata identificarii profilului utilizatorilor romani de Internet realizata de trafic.ro anul acesta si contine atat indicatori atat demografici (varsta, sex, localizare geografica, venit, studii), cat si referitori la valori, interese, stil de viata si comportament de consum al utilizatorilor.
Participarea la aceasta cercetare a fost gratuita pentru toate site-urile inscrise in trafic.ro, iar rezultatele personale si cele agregate ale campaniei de Studii demografice sunt disponibile proprietarilor de site-uri pentru a le face publice sau a le livra agentiilor si potentialilor clienti pentru publicitate online, intr-un format profesionist.
trafic.ro este serviciul de monitorizare si analiza in timp real a audientei web din Romania ce permite compararea performantei a peste 45.000 de site-uri din .ro.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}