Fundația Transylvania College și InIm Institute, în parteneriat cu Primăria Municipiului Cluj-Napoca și cu sprijinul Fondation Botnar, organizează, în data de 5 noiembrie 2022, conferința ”Învățăm Împreună. Creăm o cultură a apartenenței în școli”. Aceasta vizează dezvoltarea personală și profesională a cadrelor didactice, consilierilor școlari, directorilor de școli și personalului administrativ din sistemul de învățământ românesc, dar și a studenților, elevilor și părinților.
Evenimentul va avea loc sâmbătă, 5 noiembrie, între orele 08:30-17:00, timp în care se vor desfășura diferite activități organizate de specialiști în educație: discursuri și panel-uri de discuții, ateliere, networking, ș.a. Conferința se va desfășura în format hibrid, la Cluj-Napoca și va fi transmisă live, online, pentru participanții din toată țara. Toți cei interesați să participe, online sau onsite, se pot înscrie aici.
Conferința ”Învățăm Împreună. Creăm o cultură a apartenenței în școli” va reuni directori de școli, profesori, consilieri școlari, personal nedidactic și administrativ din școli, elevi și părinți, cu scopul de a crea un schimb de experiențe și de a oferi soluții concrete și complete pentru situațiile particulare. Toate acestea se vor realiza sub atenta supraveghere a experților în educație, care vor veni din toate colțurile lumii, pentru a împărtăși perspectivele rezultate prin prisma expertizei lor profesionale.
”Prin evenimentul organizat anul acesta, ajuns la cea de-a treia ediție, ne dorim să continuăm seria de conferințe și evenimente dedicate sănătății socio-emoționale a profesorilor și elevilor. Dinamica societății actuale face ca noua paradigmă a sistemului educațional să implice mai mult decât obținerea performanțelor academice. Noua paradigmă implică formarea elevilor ca participanți activi ai societății, care simt nevoia de a face o schimbare în bine și de a se afilia în comunitățile care le asigură progresul. Dezvoltarea socio-emoțională devine o prioritate pentru noi toți și mai ales pentru profesori, care modelează perspectivele elevilor zi de zi în sala de clasă. Ne propunem să abordăm o temă de foarte mare actualitate, să expunem premisele care conturează și favorizează sentimentul de apartenență în fiecare școală din România”, transmite Simona Baciu, Președintele Fundației Transylvania College și fondatoarea InIm Institute.
Cultura apartenenței, un concept inovator în mediile educaționale
Necesitatea apartenenței în mediile educaționale a fost identificată prin Studiul Național „Starea de bine a profesorului”, realizat de Fundația Transylvania College și Positive Ed, în parteneriat cu Merito, SuperTeach, Romanian Business Leaders și Clusterul de Educație C-EDU. Instrumentul folosit a fost Teacher Flourishing Evaluation, care aparține The Human Flourishing Program, din cadrul Harvard University.
Rezultatele studiului au arătat că 80% din respondenți susțin că munca lor nu are niciun efect pozitiv asupra sănătății lor mintale sau a stării de bine. În cadrul interviurilor, profesorii au subliniat necesitatea creării unor comunități care să favorizeze solidaritatea, empatia, compasiunea, aprecierea și discuțiile deschise despre problemele pe care trebuie să le înfrunte.
Apartenența reprezintă una dintre nevoile firii umane ce se manifestă prin dorința de a face parte dintr-un grup sau o comunitate, în care individul se identifică cu valorile comune, împărtășite de membrii grupului de referință. Sentimentul de apartenență este fundamentat pe 8 piloni: siguranța, empatia, compasiunea, solidaritatea, reciprocitatea, respectul, valorile comune și validarea.
Transpus în mediul educațional, conceptul apartenenței fundamentează tema evenimentului prin crearea și susținerea, pe termen lung, a unei culturi prospere în școală. Prin urmare, în cadrul Conferinței ”Învățăm Împreună. Creăm o cultură a apartenenței în școli”, participanții vor dobândi cunoștințele și deprinderile necesare pentru punerea în practică a tehnicilor proactive, atât pentru obținerea succesului academic, cât și pentru sănătatea lor emoțională și mintală, toate acestea având un impact direct asupra formării elevilor.
Peste 2.000 de profesori din întreaga țară, deja înscriși
Datorită sprijinului oferit de Primăria Municipiului Cluj-Napoca și de sponsorii conferinței, participarea este gratuită, pentru un număr nelimitat de participanți, în format online.
“Peste 2.200 de profesori din toată țara au răspuns deja invitației noastre. Înscrierile se încheie în data de 4 noiembrie, așadar vă așteptăm cu drag alături de noi, să învățăm împreună despre importanța apartenenței în școlile din România”, este îndemnul organizatorilor.
Participanții vor avea oportunitatea de a-i asculta și de a interacționa cu specialiști de top din domeniul educației, din țară și din străinătate, precum: dr. Gilda Scarfe – Director și fondator al proiectului de consultanță educațională Positive Ed – The Teacher Flourishing Research, dr. Oana Moșoiu – Lector Universitar la Facultatea de Psihologiei și Științele Educației din București, Monica Anisie – Senator și fost Ministru al educației, Marinela Marc – Inspector General al ISJ Cluj, Barbara Bulc – Founder and CEO, SDG CoLab/ Founder and President Global Development, dr. Simone Sawyer – The George Washington University, Milken Institute School of Public Health, Diversity and Inclusion within Belonging, Susan Shapiro – Autoare/Speaker motivațional/Educator/Specialist în traininguri/ Fondator T.I.E.F., dr. Sally Baas – director Concordia’s Southeast Asian Teacher Licensure Program, fost director al Asociației Americane a Psihologilor Școlari, dr. Laura Turner-Essel – Program Manager, Special Initiatives of the Chair Department of Psychiatry & Behavioral Sciences Stanford University | School of Medicine.
Acest eveniment este organizat de InIm Institute, program ce aparține Fundației Transylvania College și este realizat în parteneriat cu Primăria Muncipiului Cluj-Napoca și în colaborare cu: Inspectoratul Școlar Județean Cluj, Centrul Județean de Resurse și de Asistență Educațională Cluj, Clusterul de Educație C-EDU.
Evenimentul nu ar fi fost posibil fără implicarea colaboratorilor, după cum urmează: Tapestry Intergenerational Education Foundation, Positive Ed, Teacher Flourishing Center Harvard University, Stanford University | School of Medicine, SuperTeach, Fondation Botnar, Sykes, De’Longhi, Herlitz, Pelikan, Emerson, Tenaris Silcotub, RottaPrint, IPB, Impress.