Numărul şcolilor implicate în campania Dent Estet de educaţie în privinţa sănătăţii dentare a crescut de la 10 la 18, la cererea profesorilor
DENT ESTET, liderul serviciilor medicale de stomatologie din România, a prezentat concluziile campaniei de conştientizare şi educare a elevilor de gimnaziu cu privire la importanţa sănătăţii dentare, care a avut loc în perioada martie-mai 2010. Campania, desfăşurată de DENT ESTET4kids&4teens şi intitulată „New moon smile revolution,” a vizat iniţial circa 3.000 de elevi din clasele V -VIII din 10 şcoli generale bucureştene însă, datorită interesului manifestat şi de alte şcoli, în final numărul acestora a ajuns la 18. Campania s-a desfăşurat cu sprijinul Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.
Campania DENT ESTET a avut drept obiectiv tragerea unui semnal de alarmă în legătură cu importanţa educaţiei şi prevenirii problemelor dentare care afectează mare parte din populaţia tânără. Astfel, statisticile Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii arată că, până la vârsta de 8 ani, aproximativ 52% dintre copii au avut o experiență cu cariile iar până la vârsta de 17 ani, cariile dentare afectează 78% dintre copii.
În cadrul campaniei, cei 10 medici DENT ESTET specializați în stomatologie pentru copii au vorbit deschis cu elevii de gimnaziu despre alimentaţie, respiraţie, aparatele ortodontice, riscurile aduse de fumat etc.
“Experienţa noastră de la DENT ESTET 4 KIDS, singura clinică stomatologică din România dedicată copiilor şi adolescenţilor, ne arăta că circa jumătate din copii au nevoie de aparat dentar şi că majoritatea lor sunt afectaţi de carii încă de la vârste fragede (3-7 ani) iar, în urma acestor întâlniri, realitatea din teren ne-a confirmat acest lucru. De aceea, vrem încă o dată să tragem un semnal de alarmă legat de faptul că lipsa unui tratament corespunzător în acest caz duce la probleme de sănătate care afectează nu numai cavitatea bucală ci şi organe vitale ca stomacul, inima sau rinichii, “ a declarat Catrinel Hagivreta, Director de Comunicare DENT ESTET.
Potrivit specialiştilor Dent Estet, întâlnirile din şcoli le-au confirmat faptul că adolescenţii din ciclul gimnazial ajung mult prea rar în cabinetul stomatologic şi de multe ori nu sunt conştienţi de efectele negative ale netratării problemelor dentare la timp.
"Am pus accentul în această campanie pe prevenire, un lucru care în alte ţări se face de foarte mult timp. Deşi prezentările au fost unele adaptate stilului de viaţa al adolescenţilor, subiectul a fost unul care ar trebui să privească orice părinte şi orice copil- tratarea la timp a problemelor dentare care, altfel, pot duce la afecţiuni grave ale gingiilor şi cavităţii bucale şi unori, din păcate, chiar la cancerul oral,", a declarat Catrinel Hagivreta, Director de Comunicare DENT ESTET.
“Impactul întâlnirilor din şcoli a fost unul extrem de pozitiv de ambele părţi. Adolescenţii au aflat mai multe despre ce pot face acum pentru a evita ca pe viitor să aibă probleme cu dantura iar noi am înţeles încă o dată că reticenţa lor în a merge la dentist poate fi eliminată printr-o abordare interactivă în cadrul unor astfel de activităţi de educaţie extraşcolară,” a declarat unul din medicii Dent Estet care au luat parte la campanie.
Creşterea numărului de şcoli participante a dus şi la o dublare a costurile campaniei de informare şi educare, aceastea ajungând la circa 40.000 de euro.
{mosloadposition user10}