Interesul pentru inovaţie, nevoia de comunicare, îmbunătăţirea relaţiei brand-consumator, schimbarea atitudinii consumatorului, stimularea comportamentului acestuia prin idei ingenioase – toate acestea au contribuit masiv la migrarea agenţiilor din mediul offline în mediul virtual. O dată cu această schimbare serviciile agenţiilor s-au modificat şi au devenit şi ele mai mult sau mai puţin digitale.
Cu toate acestea, trăim vremuri în care brandurile nu mai apartin exclusiv companiilor, ci consumatorilor, deoarece şi ei participă la marketingul mărcii respective fie prin prin Social Media fie prin alte forme web 2.0. (şi se vorbeste deja de 3.0). Este o altă formă a marketingului, în care feedback-ul consumatorului este cel mai important.
O nouă abordare: era e-marketing
Marketing-ul direct înseamnă idei inteligente, audienţe bine definite şi rezultate măsurabile, iar când întregul proces este combinat cu insight-uri creative şi relevante, eficiența crește exponențial. Pe lângă eficienţa măsurabilă a unei campanii de marketing direct, acest mod de promovare nu se referă numai la procesul de vânzări, ci şi la influenţarea / schimbarea comportamentului consumatorilor. Cu alte cuvinte marketing-ul direct înseamnă comunicare – este necesar să îţi respecţi consumatorii, să îi implici, să îi surprinzi şi să le şi răspunzi.
Un mare sprijin pentru marketeri este dat de agenţiile specializate, care trebuie să ofere advertiserilor strategii şi mecanisme eficiente, baze de date relevante şi actualizate, potenţial mare creativ şi rezultate măsurabile.
Conferinţa Internaţională “Marketing în Direct” (MID), ajunsă la ediţia a 3a, vine în întâmpinarea practicienilor în marketing şi comunicare cu informaţii utile despre cele mai importante agenţii de marketing direct din România, motiv pentru care lansează şi prima ediţie a “Catalogului Agenţiilor de Marketing Direct”, prima iniţiativă de acest gen de pe piaţă. Catalogul reprezintă o sumarizare a companiilor din domeniul marketing-ului direct, a experienţei şi portofoliului acestora, devenind astfel o platformă importantă de informare şi consultanţă în domeniu. Versiunea online poate fi vizualizată pe linkul www.marketingindirect.ro/CatalogMID2011.pdf şi va fi permanent completată cu noi informaţii.
Care sunt serviciile oferite, în general, de companiile de marketing direct? sau Care sunt avantajele unei campanii de marketing direct? sunt doar două din întrebările esenţiale care stârnesc atât interesul marketerilor cât şi a clienţilor în luarea unor decizii finale asupra partenerului optim pentru promovarea serviciilor sau a produselor, întrebări ale căror răspunsuri le puteţi găsi acum şi cu ajutorul Catalogului MID.