Agenția a fost recunoscută pentru proiectul Spiderkids VR realizat pentru Muzeul Antipa
Profero este singura agenție din România premiată în cadrul ediției de anul acesta a competiției internaționale Internet Advertising Competition (IAC) Awards.
Proiectul Spiderkids VR, dezvoltat pentru a promova expoziția “Țesături periculoase” găzduită de Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa”, i-a adus agenției de digital premiul pentru „Cea mai bună aplicație mobilă în domeniul educației”.
Pentru că publicul din România știe o mulțime de lucruri despre lumea arahnidelor fie prin prisma diverselor fobii sau datorită unor filme celebre, Muzeul Antipa și-a propus, prin intermediul unei expoziții de păianjeni și scorpioni vii organizată în perioada 26 februarie – 5 iulie 2016 (și mai apoi prelungită la cererea publicului până în septembrie), popularizarea acestor specii, care merită să fie cunoscute și respectate de publicul larg. Profero s-a alăturat acestei misiuni, asumându-și atragerea unui public țintă special – copiii – către aceste specii aparent înfricoșătoare. Astfel, agenția a creat un joc de realitate virtuală (VR) prin care cei mai mici vizitatori au fost încurajaţi să intre pentru câteva minute în exoscheletul unor păianjeni sau scorpioni şi să vadă viaţa prin ochii minusculi ai acestor arahnide. Teama s-a transformat în fascinaţie în această lume virtuală, copiii având ocazia să simtă cum este să fii de 1000 de ori mai mic, cum poți merge pe pereți și cum un simplu dormitor poate părea o lume imensă ce așteaptă să fie explorată.
“Expozițiile cu animale vii, indiferent de speciile pe care le prezintă, sunt unele dintre cele mai iubite și dorite activități publice temporare, fiind așteptate cu mare interes de către publicul vizitator. Astfel, anul acesta am ales să aducem în lumina reflectoarelor păianjeni și scorpioni vii și să facem cunoscute aceste creaturi minunate, arahnidele. Iar Profero ne-a sprijinit din plin în îndeplinirea acestui obiectiv. Deși au fost nevoiți să lucreze într-un interval de timp extrem de strâns, au înțeles foarte bine care ne sunt nevoile și ce așteptări avem din partea lor. Ideile creative propuse nu doar că au îndeplinit standarde înalte din punct de vedere grafic, dar s-au dovedit a fi și eficiente, în numai trei săptămâni de la lansare, expoziția înregistrând un număr record de vizitatori”, a declarat Dr. Luis Ovidiu Popa, Director General, Muzeul “Grigore Antipa”.
“Cred că fascinația copiilor pentru păianjeni ne-a făcut să gândim și să producem jocul. Frica începe să apară atunci când nu-ți poți explica rațional ceva. Iar noi am vrut să le arătăm copiilor cât sunt de interesanți păianjenii, cum milioane de ani i-au transformat în aceste creaturi fascinante și am crezut că, odată cu înțelegerea, o să vină și respectul. La final, am reușit să facem un joc așa cum ne-am fi dorit pentru noi și copiii noștri”, a spus Vasile Alboiu, Chief Creative Officer Lowe Group.
„Spiderkids VR este un proiect în care am crezut foarte tare că ar avea impact şi ne-am pus la mintea copiilor pentru a înțelege ce îi atrage și pentru a le înlătura teama de păianjeni și scorpioni. Premiul obținut la IAC Awards reprezintă o validare a eforturilor noastre, a creativității și a inovației integrate în acest proiect, însă la baza succesului său a stat inițiativa Muzeului “Antipa” de a promova într-un mod special aceste specii deosebite”, a adăugat Ana-Maria Ghiurcă, Client Service Director, MullenLowe Profero.
Juriul IAC Awards a fost impresionat de rezultatele proiectului: în doar două zile de activări, peste 200 de copii au interacționat cu aplicația VR dezvoltată de Profero. Mai mult decât atât, expoziția „Țesături periculoase” a fost vizitată de 43.000 de persoane.
Echipa Profero implicată în proiect a fost formată din: Vasile Alboiu (Chief Creative Officer, Lowe Group), Anca Masek (Art Director), Alin Mărghidanu (Copywriter) şi Vlad Emandi (Flash Designer).
IAC Awards este o competiție internațională care are ca scop recunoașterea celor mai bune proiecte digitale din 96 de industrii și 9 formate digitale precum reclame online, video, mobile, newsletter, email și social media. Evenimentul este organizat, începând din anul 1999, de Web Marketing Association (WMA), o organizație din SUA care include specialiști din domeniile publicitate, PR, design și marketing online.