Compania aduce (pe piaţa de dulciuri şi cicolată) produse de calitate superioară la preţuri accesibile
Una din cele mai importante companii din industria mondială a ciocolatei, Wawel, originară din Polonia, intră pe piaţa românească cu o gamă variată de produse premium, incluzând cea mai mare gamă de produse fără zahăr. În acest moment, produsele Wawel se regăsesc în aproximativ 200 de magazine din Bucureşti şi in altele din 10 judeţe din ţară. Compania colaborează in Romania cu două mari nume din domeniul import şi distribuţie: Sitel Group şi Rocon Distribution 2000.
De asemenea, tot în luna decembrie, Wawel va deschide un magazin de tip ciocolaterie-cafenea în Fashion House Outlet de pe autostrada Bucureşti-Piteşti, unde vor fi prezenţi cu toată gama de produse la preţuri speciale, si in plus, acolo se va putea servi o ciocolata calda unica, obtinuta din topirea ciocolatei Wawel. .
Cu o istorie de peste o sută de ani în fabricarea ciocolatei, WAWEL este lider de piaţă în grupul HOSTA INTERNATIONAL AG, un grup multinaţional cu sediul în Elveţia, din care fac parte urmatoarele companii: Dorste (Olanda), Dulcinea (Spania), Hosta Italia, Hosta GmbH (Germania).
În prezent, Wawel are puncte de desfacere în Europa, Asia, Orientul Mijlociu şi America de Nord.
Cifra de afaceri a companiei a fost, în anul 2007, de 100 de milioane USD, iar prognoza pe 2008 se plasează în jurul cifrei de 110 milioane de USD; aceasta reprezintă o creştere de 10% anual, semnificativă, dacă luam în considerare faptul că Wawel activează în general pe pieţe mature, unde compania este foarte bine poziţionată.
Wawel este primul producător care intră pe piaţa românească cu produse din ciocolată – gama premium, dar la un preţ accesibil, situat undeva intre pretul produselor medii si cele premium. În acelaşi timp, Wawel îşi propune să aducă în premieră în România ciocolată neagră cu un conţinut de 90% cacao. Compania poloneză are produse dedicate pe majoritatea pieţelor, venind aici cu cea mai vastă gamă de produse sugar – free (cu înlocuitori de zahăr), deja prezentă cu succes în câteva reţele internaţionale prezente şi în ţara noastră, cum ar fi Metro, Cora, Billa, Albinuţa.
În acelaşi timp, Wawel este primul producător ce aduce pe piaţa produse din ciocolată de origine exclusiv vegetală. Dintre acestea fac parte prunele confiate în ciocolată şi jeleurile de fructe în ciocolată. De asemenea, putem vorbi de o premieră şi în cazul pudrei de cacao cu 10% conţinut de grăsimi.
“Pentru 2009, ne propunem să ajungem prezenţi în majoritatea marilor reţele de retail şi cash & carry, precum şi în toate magazinele reprezentative din oraşele cu peste 10,000 de locuitori, la nivel naţional”, spune Narcis Costache, Country Manager Wawel România.
Referitor la piata de ciocolata, specialistii companiei afirma ca, in Romania, aceasta este previzionata sa creasca in 2009 cu 15%-20%, fata de cele 300 de milioane de euro valoare de vânzare în retail estimată pentru anul 2008.
Intorcandu-ne la Wawel, este prevazută penetrarea şi acoperirea geografică şi numerică a pieţei din România, precum şi obţinerea unei cote de minim 1% din piaţa totală de ciocolată, echivalentul a aproximativ 8%-10% din piaţa de ciocolată premium. Valoric, în preţuri de retail, ţinta se traduce în vânzări de aproximativ 2,5-3 milioane de euro.
“Este un obiectiv ambiţios pentru primul an, având în vedere că pe piaţa premium cotele celor câţiva producători existenţi sunt destul de stabile, însa contăm mult pe faptul că piaţa este în creştere şi pe faptul că Wawel oferă “altceva” decât concurenţa sa.”, concluzionează Narcis Costache.
{mosloadposition user10}