la invitaţia casei de producţie publicitară Factor.
Factor, casa de producţie şi post-producţie publicitară condusă de Tino Furtună, a organizat o întâlnire între producătorul german de televiziune Martin Ernst şi reprezentanţi ai agenţiilor de publicitate româneşti, precum şi ai publicaţiilor de specialitate.
Aflat în România la invitaţia casei de producţie, expertul televiziunii germane RTL, a susţinut un curs adresat specialiştilor din cadrul grupului Factor. Această iniţiativă se înscrie în planurile companiei de sincronizare a serviciilor sale din punct de vedere calitativ cu cele ale pieţei de profil din Comunitatea Europeană.
În plus, în cadrul unui working-lunch dedicat, producătorul german a răspuns întrebărilor adresate de către presa specializată şi de către profesioniştii din agenţiile de publicitate.
În cadrul acestei întâlniri Martin Ernst s-a arătat încântat atât de tehnologia utilizată, cât şi de nivelul de pregătire a specialiştilor Factor. Astfel, colaborarea pe proiecte audio-video se poate realiza în timp real între studioul aflat în România şi studiouri sau artişti din alte ţări, tehnologia disponibilă făcând posibilă înregistrarea şi prelucrarea de sunet din locaţii diferite. Avantajele investiţiei în echipamente de producţie performate, folosite de profesionişti din Europa de Vest şi SUA, se reflectă în calitatea produselor oferite clienţilor şi în execuţia rapidă a fiecărei lucrări.
Standardele profesionale înalte impuse de casa de producţie Factor au adus în discuţie şi tendinţa pieţei de profil de a se orienta către Europa de Est pentru realizarea de producţii audio de calitate, dat fiind faptul că proiectele pot fi realizate în aceiaşi parametri, dar cu o mână de lucru mult mai ieftină.
Un alt subiect de actualitate abordat a făcut referire la drepturile de autor asupra creaţiilor muzicale folosite în spoturile publicitare. Specialistul german a explicat tranşant că: „Atunci când cineva foloseşte o creaţie de-a ta, întreagă sau numai fragmente, pentru realizarea unui spot TV sau radio, trebuie să îţi plătească procente pentru dreptul de utilizare în funcţie de perioada şi canalele pe care acesta va fi difuzat. O reglemenatre în acest domeniu este firească pentru pieţele Uniunii Europene şi va trebui impusă şi pe piaţa publicităţii din România.”
Martin Ernst este unul dintre cei mai importanţi producători de spoturi şi show-uri TV din Germania. Experienţa sa se constituie într-un portofoliu complex de activităţi ca producător, compozitor şi sound designer pentru televiziunile germane RTL, ZDF, ARD şi SAT1 şi însumează peste 20 de ani în publicitate şi show-biz. Cele cinci studiouri audio conduse de Martin Ernst oferă servicii de producţie muzicală şi sound-design pentru spoturi publicitare şi muzică de film.
Factor (www.factor.ro) este o casă de producţie şi post-producţie publicitară cu peste 11 ani de experienţă care oferă clienţilor săi soluţii integrate pentru producţia de spoturi publicitare şi filme de companie, montaj video, înregistrare şi editare de sunet, “sound design”, compoziţie muzicală, grafică 2D şi 3D.
{mosloadposition user10}