La nivel național se dezvoltă un nou trend al magazinelor de prezentare sau de vânzare care aparțin brandurilor din industria mobilei, designului interior și nu numai. Această nouă direcție se datorează cererii mari venite din partea cumpărătorilor, care își doresc case cu un design personalizat și completat de piese de mobilier făcute la comandă sau care corespund noilor curente în domeniu.
Deschiderea magazinelor oferă cumpărătorilor o varietate de opțiuni de cumpărare, însă, în acest context, pentru producători și distribuitori, atragerea publicului țintă poate fi o misiune mai dificilă. În acest sens, brandurile investesc în activități de promovare în online și offline menite să contribuie la construirea unei identități vizibile, care să corespundă cerințelor clienților. Aceste branduri aleg să comunice cu publicul țintă înainte deschiderii magazinelor, cu scopul de a penetra piața și de a stabili un dialog cu posibilii clienți.
„Tot mai multe companii lansează campanii de promovare înainte de a deschide oficial un magazin într-un oraș, iar unul dintre motive este dorința de a iniția o discuție cu posibilii clienți și de a-și marca prezența în comunitate. Știm că planurile de renovare se stabilesc pe o perioadă mai lungă, iar implementarea acestora durează. În acest sens, producătorii derulează campanii de advertising prin care își promovează produsele, înainte de a deschide magazinul, astfel încât să își mărească șansele de a fi o opțiune pentru cumpărători”, explică Călin Pascu, Manager General Agenția de Print.
Companiile aleg canale de comunicare din online și offline pentru a asigura o diseminare uniformă la nivel național a informațiilor. Astfel, acestea aleg printul sub forma cataloagelor de prezentare, flyere, materiale autocolante, bannere, vouchere și nu numai. „Brandurile aleg să folosească printul atunci când deschid noi magazine sau showroom-uri de prezentare pentru a completa strategia din online. În egală măsură, această acțiune este implementată cu scopul de a ajunge la prospecții la care, în mod normal, nu ar avea acces prin intermediul canalelor din online, fie pentru că aceștia ignoră sau nu au încredere în aceste forme de promovare, fie pentru că nu sunt activi pe rețelele sociale, completează Călin Pascu, Manager General Agenția de Print.
Campaniile de print marketing sunt eficiente datorită faptului că ajută la construirea unei punți între branduri și publicul țintă. În ceea ce privește lansarea campaniei de promovare înaintea deschiderii oficiale, aceasta are succes prin faptul că trezește interes și mărește șansele de a-l convinge pe cumpărător să se informeze despre produse, și să decidă să facă o achiziție din magazinul offline sau online.