Emoţia tangoului argentinian a răscolit hala plină cu poveşti a Muzeului Tehnic Dimitrie Leonida – un compliment pentru debutul fascinantului BMW Seria 8 Gran Coupé în România, prezentat printre exponate încărcate de legendă şi o nouă lucrare a pictorului lui Adrian Mitu. Este al treilea an consecutiv care marchează un concert secret realizat de Festivalul SoNoRo în parteneriat cu BMW.
BMW este alături de Festivalul Internaţional de Muzică de Cameră SoNoRo de 11 ani. Bogata tradiţie a acestei colaborări se regăseşte în fiecare an într-un concert secret, organizat într-un spaţiu inedit cu prezentarea unui nou model al mărcii.
În acest an, noul BMW Seria 8 Gran Coupé a fost dezvelit în acordurile de tango ale legendarului compozitor Astor Piazzolla. Bandoneonistul Marcelo Nisinman a fost acompaniat de italianul Alberto Mesirca, la chitară clasică, şi daneza Janne Thomsen, la flaut. După 10 zile în Bucureşti, Festivalul SoNoRo este purtat de modelele BMW în ţară, în Cluj şi Sibiu, până pe 17 noiembrie.
Concertul special cu BMW Seria 8 Gran Coupé în prim-plan a fost găzduit de Muzeul Tehnic Dimitrie Leonida, aflat într-un proces de renovare. Muzeul îşi are inspiraţia în München, Dimitrie Leonida fiind inspirat să creeze un astfel de proiect în 1909, după ce a vizita faimosul Deutsche Museum din oraşul bavarez. Muzeul reflectă pasiunea didactică a lui Leonida, care în aceeaşi perioadă înfiinţa şi prima Școală de Electricieni și Mecanici din România. De altfel, între exponatele muzeului se regăsesc o serie de lucrări ale elevilor şcolii, aşa cum este o parte din Termocentrala Grozăveşti sau o serie de proiecte de diplomă din perioada interbelică, precum machete de motoare. Concertul a fost organizat în spaţiul în care sunt prezentate mai multe exponate auto remarcabile, aşa cum este automobilul de curse Duesenberg (unul dintre cele opt modele construite vreodată) al faimosului pilot şi inginer român interbelic Jean Calcianu sau automobilul aerodinamic avangardist construit de Aurel Persu în 1923. Evenimentul BMW – SoNoRo îşi doreşte să readucă în atenţia publicului acest muzeu plin de poveste, aflat acum la finalul unui proces de renovare.
Adrian Mitu, care a semnat trei proiecte ample dedicate istoriei BMW – toate achiziţionate acum de BMW Car Club of America şi prezentate în cadrul unor muzee din Statele Unite -, lucrează de această dată la un proiect dedicat eroului preferat din istoria automobilului, pilotul britanic Sir Striling Moss – “Silver Hero”. Instalaţia va cuprinde în total 28 de panouri, grupate în şapte coloane înalte de 2,12 metri, o referinţă la cele 212 victorii ale lui Moss. Audienţa a putut să descopere, în premieră, 10 panouri şi să înţeleagă cum proiectul evoluează chiar în prezentarea artistului.
La finalul experienţei, noul BMW Seria 8 Gran Coupé a fost dezvelit chiar de muzicienii SoNoRo. Acesta este singurul model din segmentul său ce este derivat direct dintr-un automobil sport cu două uşi. Potenţialul dinamic rezultat, dar şi ampatamentul mai lung şi reglajul şasiului specific modelului creează un echilibru unic între performanţe sportive şi confortul călătoriei pentru un gran tourer deosebit de dinamic.
Un set puternic de soluţii tehnologice susţine performanţele tipice mărcii, ilustrate perfect de cifrele de acceleraţie 0-100 km/h care se regăsesc în intervalul 5,2-3,9 secunde în funcţie de motorizare. Sunt disponibile trei propulsoare la lansare – cu şase cilindri în linie, diesel şi benzină, şi un V8 benzină cu două turbine twin-scroll care acum dezvoltă 390 kW/530 CP şi un vârf al cuplului de 750 Nm. La interior, avangarda high-tech este continuată cu sisteme precum control prin gesturi, cel mai avansat sistem Head-Up Display din industrie, sofisticatul sistem de sunet Bowers and Wilkins, care pentru claritate foloseşte membrane de diamant, sau ergonomicul sistem de control iDrive de generaţia a 7-a.
Dar, dincolo de tehnologie, noul model se remarcă prin design şi evenimentul încărcat de emoţie şi poveşti de la Muzeul Tehnic şi-a propus să evoce frumuseţea noului Seria 8 Gran Coupé – un veritabil coupé cu patru uşi. “În România, BMW are privilegiul unor parteneriate de valoare. Acestea ne dau şansa să prezentăm, dincolo de datele tehnice şi cifrele care definesc modelele noastre, şi pasiunea care înconjoară şi defineşte BMW”, a explicat Alex Şeremet, Corporate Communication Manager BMW Group România.