Publicațiile de specialitate estimează faptul că, până la finalul anului, agențiile de publicitate vor investi peste 30 mld. de dolari în native advertising, reprezentând peste 58% din piața totală de digital display. Telefonul inteligent, social media și chiar Amazon sunt cei care au contribuit, în principal, la această schimbare de paradigmă de la publicitatea digitală tradițională la cea nativă.
Mai mult decât atât, directorii de marketing au observat faptul că publicitatea nativă ajută brandul să se poziționeze în topul preferințelor clienților. De cealaltă parte, publicitatea tradițională pierde teren, în special din cauza prezenței intruzive în obiceiurile consumatorilor prin strategii agresive de remarketing.
Se poate observa, în ultima vreme, dorința tot mai mare a clienților de a interacționa cu brandurile pe care le preferă într-o manieră autentică și transparentă. Fie că vorbim despre laptele preferat sau despre magazinul de haine de unde facem cele mai multe cumpărături într-un an, ne dorim de la branduri să ne ajute să găsim cât mai repede produsele din noua colecție, să ne invite la activări de brand creative și pline de surprize sau să ne trimită acasă o felicitare de ziua noastră. Cu cât comunicarea dintre brand și client se face mai direct și bazată pe o abordare umană, cu atât loialitatea acestuia va fi mai puternică și îl va recomanda ori de câte ori va avea ocazia, explică Călin Pascu, Manager General Agenția de Print.
Una dintre cele mai eficiente metode prin care o campanie de marketing poate integra, cu succes, publicitatea nativă, este prin intermediul materialelor printate. Astfel, prin print management corect, se va asigura alinierea campaniei din online cu mediul offline, oferind clienților posibilitatea de a beneficia de aceeași experiență, indiferent de mediul în care se va intersecta cu brandul.
Mai mult decât atât, analizat într-un context mai larg, printul are mai mari șanse de a ajunge la clientul care face parte din audiența brandului din mai multe motive: oamenii preferă hârtia datorită întregii experiențe de lectură pe care o au și care include atingerea hârtiei, mirosul paginii, culorile, texturile. De asemenea, tipăriturile nu se intersectează cu ad blockers, pot fi scalabile și distribuite oriunde, ajungând astfel și în zonele în care internetul nu este atât de răspândit sau de folosit.