- Prima ediție Primul este un cupaj din Fetească Neagră, Syrah și Cabernet Sauvignon asamblat de Marina Samoilă, împreună cu vinificatorul cramei Gîrboiu, județul Vrancea
- 6.000 de sticle produse, din care doar 5.000 sunt puse la vânzare, 1000 fiind tezaurizate
Creat în premieră de somelierul Marina Samoilă, wine charmer & cofondatoare www.desprevin.ro, Primul este o expresie a pasiunii și dedicării pentru vinul și cramele din România pe care echipa desprevin.ro o formulează zi de zi. Conceptul de vin itinerant este gândit astfel încât, în fiecare an, Primul să fie creat cu o altă cramă, aceea care impresionează cel mai tare și rămâne pentru cel mai lung timp în memoria și atenția celor doi experți de la desprevin.ro, Alex Dona și Marina Samoilă.
“Pentru ca o cramă să rămănă lipită de mintea noastră, trebuie să impresioneze prin vin, dar și prin poveste. De când există desprevin.ro am făcut de multe ori turul cramelor României și am descoperit detalii captivante. Dar, foarte important, am văzut cât de puternice sunt poveștile cramelor când le zici bine și cât de mult își dorește lumea să le asculte. Pentru că un vin îl bei cu toate simțurile, îl bei pentru că, la un moment dat, în mintea ta și-a făcut culcuș un gând frumos, o amintire, o fantasmă legată de vinul respectiv. Astfel că, treptat, ne-am făcut un fel de misiune, și eu și Marina, în a transfera expertiza pe care o avem în marketing, storyteling și comunicare de brand, către cramele partenere. La parte dintre ei am găsit ezitare, confort în statuq quo, dar la mulți am văzut deschidere, chef de stat la povești, dorința de a experimenta, viziune, curaj” povestește Alex Dona cofondator desprevin.ro
Prima ediție Primul, lansată în 2021, un cupaj din Fetească Neagră, Syrah și Cabernet Sauvignon, a fost asamblat de Marina Samoilă împreună cu vinificatorul cramei Gîrboiu, județul Vrancea. Crama Gîrboiu, care s-a aflat în top trei cele mai căutate crame pe website-ul desprevin.ro în primul an de la lansarea platformei, este producătorul Bacanta, Epicentrum sau Constantin, unele dintre cele mai reușite vinuri din zona Vrancei.
Cele 6000 de sticle ale ediției princeps poartă o etichetă creată si produsă de IPPU. Acestea sunt numerotate de mână, clienții putând să-și aleagă chiar și numere personalizate. Vinul este disponibil pe desprevin.ro și în magazine fizice și online atent selecționate.
Pentru că este un vin cu o foarte bună capacitate de învechire, creatorii lui au decis ca 1000 dintre sticle să fie păstrate în crama Gîrboiu pentru a fi descoperite și explorate în anii următori.
“Ideea de Primul s-a născut din dorința de a vorbi despre ceea ce nu se știe și nu se vede atunci când te gândești la un vin. Despre cum a performat terroir-ul în anul respectiv, despre sutele de probe de tanc și baric degustate, zecile de proiecte în derulare sau abandonate, încercările și testele – cam tot ce e mai frumos într-o cramă. Primul este un vin care ne reprezintă până la ultima notă, un corpus callosum care conectează cele două emisfere desprevin.ro: cea emoțională, senzorială, însuflețită de pasiunea pentru vin, de cea pragmatică, ce ne alimentează ambiția de a crea ceva unic și reprezentativ pentru noi și pentru cramele selectate. Vorbind despre Primul, Alex se referă la această experiență ca la un dans al cupajării. Așa e, a fost un dans complex în care am făcut inclusiv pași înapoi, ca să mă detașez de propriile preferințe, propriile excentricități și să asamblez mai ales pentru ceilalți. Să creezi un vin e ceva magnific iar ce obții nu mai poate fi replicat nicicând ?. Vinul deja a fost experimentat în cadrul unor evenimente private și a fost ales ca vedeta multor cadouri corporate premium, așa că primele confirmări au venit deja iar bucuria mea e cu atât mai mare ” afirmă Marina Samoilă
Primul este cel mai recent proiect lansat de cei doi antreprenori Alex Dona și Marina Samoilă, cofondatorii desprevin.ro, o platformă editorială cu o componentă de shop, dedicată românilor pasionați de vin. Desprevin.ro comercializează preponderent vinuri care nu se regăsesc în retail, dar care sunt disponibile în special în online și care a reușit să genereze vânzări de peste 600.000 lei, cu un profit de peste 30% datorită diversității surselor de venit, în primele 12 luni de activitate. Proiectul scoate în evidență săptămânal povestea unei crame din România și oferă pachete diverse cu vinuri recomandate de Marina Samoilă, de la cele dedicate începătorilor și până la selecții personalizate.