Rezultatele GfK TEMAX® România pentru T1 2014
Valoarea vânzărilor de pe piața bunurilor de folosință îndelungată din T1 2014 a crescut cu aproape 8% față de aceeași perioadă a anului 2013, atingând pragul de 386 milioane euro. În ceea ce privește valoarea, T1 2014 a fost cel mai mare prim trimestru din ultimii 4 ani.
Cea mai mare creștere în valoare (aproximativ 33%) a fost generată de sectorul Telecom care a atins 117 milioane euro, deținând astfel titlul de cel mai mare sector. De un bun început de an au avut parte și piețele de electronice, electrocasnice mici și mari, acestea înregistrând rate de creștere pozitive comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. Piețele de echipamente foto, IT și imprimante, multifuncționale și consumabile sunt singurele care au înregistrat scăderi comparativ cu T1 2014, cea mai mare fiind pentru piața foto (aproape -40%).
Telecom: produsele avansate tehnologic au contribuit semnificativ la creșterea sectorului
Piaţa telecom a menținut creșterea și în primul trimestru al lui 2014, valoarea nesubvenţionată a sectorului fiind cu aproximativ 33% mai mare comparativ cu același trimestru al anului trecut, ajungând la valoarea de 117 milioane de euro.
Segmentul smartphones a continuat să înregistreze creşteri considerabile de două cifre, în timp ce telefoanele mobile clasice pierd în continuare mult teren. Produsele care au contribuit semnificativ la creşterea pieţei de telecom au fost cele ce permit conexiuni 3G şi chiar 4G, cele care încorporează o cameră de minim 5MP şi cu dimensiuni mari ale ecranelor (mai mari de 4 inch). Urmând această tendință, phablet-urile continuă şi ele să lupte pentru a atrage atenţia consumatorilor.
Electrocasnice mari: un început de an încurajator
Primul trimestru al anului a înregistrat o creștere de aproape 11% pentru piața electrocasnicelor mari. Referitor la volumul pieței, acesta este sub nivelul T1 2012. În ceea ce privește valoarea însă, T1 a depășit primele trimestre din ultimii patru ani. Ratele de creștere de două cifre pentru categorii precum electrocasnice încorporabile, frigidere, congelatoare și mașini de spălat au ajutat la atingerea unui nivel de 65 de milioane de euro pentru întregul sector.
Frigiderele cu sistem No Frost și mașinile de spălat cu încărcare frontală de 7kg+ au fost principalele produse ce au generat valoare în cadrul celor două piețe.
Electrocasnice mici: în continuă creștere
Piața electrocasnicelor mici a înregistrat încă un trimestru de creștere, cu o rată de 7.9% în T1 2014 față de T1 2013. Fiecare categorie a avut un produs cheie care a contribuit la atingerea unei valori de 26 de milioane de euro. Înregistrând o rată de creștere de două cifre, aparatele de tuns și aparatele de bărbierit și epilatoarele au generat o evoluție pozitivă în segmentul de îngrijire personală. În plus, performanța remarcabilă a storcătoarelor de fructe și citrice se încadrează în tendința unui stil de viață sănătos.
În cadrul categoriei destinate confortului gospodăriei, aspiratoarele și-au menținut o poziție stabilă, în timp ce valoarea vânzărilor de fiare de călcat a crescut.
Electronice: noi trenduri cu potențial de creștere
Primul trimestru al anului a adus o creștere de aproape 4% în sectorul electronicelor. Vânzările totale au atins o valoare de 61 de milioane de euro. În cadrul sectorului de electronice, atât televizoarele cu ecran plat cât și consolele de jocuri au avut o evoluție bună. În timp ce televizoarele cu ecran plat au înregistrat o rată de creștere de o cifră, consolele video au avut o performanță foarte bună, crescând cu o rată de două cifre, comparativ cu T1 2013. O explicație a acestei creșteri poate fi dată de lansarea unui nou model de consolă de jocuri în acest trimestru.
Deși multe sectoare din categoria electronicelor sunt în scădere, cele aflate pe creștere – precum televizoare cu diagonală mare, sisteme de andocare și soundbars – oferă o perspectivă bună pentru 2014.
IT: tabletele înregistrează în continuare creșteri, dar mai mici
Pentru sectorul IT, trimestrul întâi al lui 2014 a adus o scădere de mai bine de 6% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului precedent, acesta însumând 97 de milioane de euro. Cea mai importantă scădere s-a înregistrat pentru piaţa calculatoarelor portabile, urmată de cele pentru desktop PC, mauşi şi camere web. În cadrul calculatoarelor portabile, doar computing tablets și desktop replacement au înregistrat creşteri, însă ponderea lor în cadrul categoriei fiind mică, nu au reuşit să contrabalanseze scăderea segmentului.
Piaţa de tablete a continuat să înregistreze creşteri, însă tendința s-a mai diminuat. În interiorul segmentului de tablete, cele de 10 inch au fost pe un val descendent în acest prim trimestru.
Piaţa de imprimante, multifuncţionale și consumabile: menține un trend negativ
Vânzările de imprimante, multifuncționale și consumabile au înregistrat o scădere de 8% în T1 2014 față de aceeași perioadă a anului trecut, atingând valoarea de 14 milioane de euro.
Toate categoriile au înregistrat scăderi, cele mai semnificative, de două cifre, fiind pentru segmentul de hardware inkjet, deopotrivă multifuncţionale şi single function. Scăderile mai mici ale categoriilor hardware laser şi consumabile (tonere şi cartuşe) au diminuat uşor efectul segmentului inkjet, întregul sector experimentând în continuare situaţii dificile.
Foto: se anunță o perioadă grea
Piața foto a continuat să scadă, menținând tendința din 2013. Aceasta a atins o valoare totală de 5 milioane de euro în T1 2014, o performanță cu aproape 40% mai slabă decât în T1 2013. Atât camerele foto compacte cât și D-SRL-urile au înregistrat rate de scădere de două cifre, marcând astfel primul declin serios al D-SRL-urilor din ultimele trimestre.
GfK TEMAX®România: un început bun prevestește un an bun
După o perioadă destul de grea pentru piața de bunuri de folosință îndelungată, primul trimestru al 2014 a înregistrat o performanță bună. Preferințele consumatorilor pentru produsele premium au influențat pozitiv acest trend. Primul trimestru a fost cel mai mare în valoare din aceeași perioadă a ultimilor patru ani. Cel mai probabil că restul anului va continua într-o perspectivă pozitivă.
Studiul
GfK Temax® este un indicator utilizat de GfK Retail and Technology pentru a monitoriza piețele bunurilor de folosință îndelungată. Rezultatele sunt bazate pe studiile desfășurate regulat pe panelul de retail al GfK. Panelul de retail cuprinde date de la peste 425,000 de puncte de vânzare la nivel mondial. Începând cu februarie 2009, GfK Retail and Technology calculează indicele GfK TEMAX® la nivel internațional, în peste 30 de țări. Este primul indicator care include toate piețele bunurilor de folosință îndelungată în țări diferite. Toate rapoartele şi comunicatele de presă sunt, de asemenea, disponibile la www.gfktemax.com.
{mosloadposition user9}