Primul tren FGC (Direcţia Generală a Căilor Ferate Catalunya) încărcat cu maşini de la fabrica SEAT din Martorell a ajuns în portul Barcelona în această după-amiază. Joaquim Nadal, Ministrul Politicii Teritoriale şi Lucrărilor Publice al guvernului catalan, împreună cu Jordi Valls, preşedintele Autorităţii Portuare din Barcelona, Joan Torres, preşedintele FGC, Ramón Paredes, vice- preşedintele departamentului de Resurse Umane din cadrul SEAT şi Wolfram Thomas, vice – preşedintele departamentului de Producţie SEAT, au aşteptat să întâmpine convoiul la terminalul TermCat al portului. Acest nou serviciu va scoate anual aproximativ 25.000 de camioane de pe şosele. Investiţiile totale în această iniţiativă s-au ridicat la aproape 6,8 milioane de Euro. Legătură între SEAT-Martorell şi portul Barcelona
Linia FCG Llobregat-Anoia leagă Igualada de Barcelona via Martorell, Santa Coloma de Cervelló, Sant Boi şi L’Hospitalet de Llobregat, precum şi de alte municipii. Are o lungime de 139 km, dintre care 98 km sunt destinaţi exclusiv transportului de pasageri, iar 41 transportului de mărfuri. Actualmente această linie este folosită pentru transportul de mărfuri între minele de la Súria şi Sallent până la Martorell şi portul Barcelona.
Aceeaşi linie trece la o distanţă de doar 50 de metri de fabrica SEAT şi foarte aproape de o legătură feroviară către port. De aceea, pentru a garanta o conexiune între fabrica SEAT din Martorell şi portul Barcelona, a fost construită o linie secundară care leagă fabrica de magistrala FCG. O parte a liniei principale a fost adaptată, fiind construit şi un nou punct de acces la zona de descărcare.
Pentru SEAT, darea în folosinţă a acestui serviciu dovedeşte clar angajamentul companiei faţă de transportul feroviar, care devine astfel mult mai ecologic, profitabil şi eficiente. Acest serviciu reuşeşte să reducă rata accidentelor, prin absorbţia unui procent de aproape 70% din totalul transporturilor pe care marca spaniolă le facilitează între Martorell şi port.
Potrivit declaraţiei lui Ramón Paredes, vice – preşedintele SEAT însărcinat cu resursele umane, serviciul nou introdus reprezintă “un clar exemplu de colaborare între sectorul public şi cel privat. Obiectivul principal este dezvoltarea de infrastructuri necesare pentru a garanta competitivitatea şi viabilitatea în companiile catalane şi mediul lor”.
Pentru a asigura conexiunea, a fost necesară construirea unei linii secundare de cale ferată, care să asigure accesul la fabrica SEAT, dar şi instalarea a noi aparate, precum şi adaptarea electronicii, a semnalelelor luminoase şi a
sistemelor de iluminare. Pentru finalizarea legăturii cu Portul Barcelona, linia de acces către calea ferată a trebuit să fie şi ea adaptată. Întreaga lucrare a fost exectutată de GISA sub supravegherea Ministerului de Politicii Teritoriale şi Lucrărilor Publice al guvernului catalan (PTOP).
O investiţie în valoare de 6, 8 milioane de Euro
Acest nou serviciu de cale ferată reprezintă fructul colaborării dintre guvernul catalan, Autoritatea Portuară din Barcelona şi SEAT. Astfel, în iunie 2005 a fost semnat un acord prin care Departamentul Catalan pentru Lucrări Publice se angajau să construiască o linie de legătură între Căile Ferate din Catalunya şi fabrica SEAT situată în Martorell, împreună cu întreaga reţea de căi corespondente. Această acţiune a necasitat o investiţie de 3 milioane de Euro.
Mai mult decât atât, costurile de adaptare a rutei adaptate de către Direcţia Generală a Căilor Ferate Catalunya au dus la un total de 710.000 de Euro, în timp ce achiziţia unui nou material transportabil a costat 2,3 milioane de Euro.
SEAT îşi asumă cheltuielile de transport al vehiculelor destinate acestei noi linii.
Angajament faţă de bunurile transportate cu ajutorul căilor ferate
Prin introducerea acestui nou serviciu destinat transportului de mărfuri, s-au prevăzut două trenuri zilnice care să transporte 80.000 de automobile pe an. Proiectul, care a obţinut premiul pentru cea mai bună iniţiativă logistică, este un nou pas către impulsionarea unei mobilităţi susţinute. Datorită acestui serviciu traficul se va descongestiona, astfel evitându-se circulaţia a 25.000 de camioane pe an, ceea ce presupune o scădere a emisiilor de CO2 precum şi un imbold în utilizarea transportului de mărfuri cu ajutorul căilor ferate.
{mosloadposition user10}