in cutiile postale in 2010, in Europa. Romania este inclusa in studiu
European Letterbox Marketing Association (ELMA) a publicat rezultatele primului recensamant pan-european legat de letterbox marketing (distributie de pliante sau alte materiale publicitare in cutiile postale), ce acopera 20 de tari: Germania, Marea Britanie, Franta, Elvetia, Olanda, Portugalia, Spania, Italia, Austria, Grecia, Belgia, Ungaria, Cehia, Polonia, Suedia, Danemarca, Norvegia, Finlanda, Irlanda si Romania.
Studiul estimeaza piata de letterbox marketing din Europa in 2010 la 108 miliarde de pliante si 3.8 miliarde de euro.
Studiul concluzioneaza ca volumul pietei a crescut in 2010 cu 0,5%, iar ca valoare, cresterea fata de 2009 a fost de 1,5%. In anul precedent s-a inregistrat un declin general in volum, ca urmare a inceperii recesiunii, dar sectorul si-a revenit repede datorita, in cea mai mare parte, tarilor din Europa de Est. Alte tari cu crestere semnificativa in perioada 2009-2010 sunt Austria, Norvegia, Germania si Elvetia. Cele mai mari scaderi in volum au fost in Belgia, Italia, Olanda, Portugalia si Spania.
Cele mai mari volume in functie de tara, in 2010, au fost inregistrate de Germania (31.5 miliarde de pliante), Franta (19 miliarde de pliante), Olanda (11.7 miliarde de pliante), Italia (8.1 miliarde de pliante) si Marea Britanie (7.9 miliarde de pliante). Romania, din punct de vedere al volumului, s-a clasat pe locul 20, cu 803 milioane de pliante.
In ceea ce priveste numarul mediu de pliante primite de gospodariile din Europa, exista o diferenta semnificativa intre tara cu cel mai mare volum si tara cu cel mai mic volum. Gospodariile din Olanda au primit, in medie, 37 de pliante pe saptamana, comparativ cu cele din Romania care au primit doua. Numarul mediu de pliante primite de gospodariile din Europa este de 12.
Cu privire la rezultatele recensamantului, Presedintele ELMA, Mark Davies a declarat: “Studiul scoate in evidenta eficienta robusta a letterbox marketingului in Europa erei digitale, elementul cheie al succesului sau fiind flexibilitatea sa in a raspunde nevoilor marketerilor. Constatarile noastre arata ca acest canal s-a stabilizat si a inceput sa-si revina destul de repede de la inceputul recesiunii, iar tarile est-europene afiseaza o crestere sustinuta in ultimii ani.”
Fondata in octombrie 1990, ELMA este liderul pan-european in distributia de pliante, flyere, cataloage, brosuri, ziare gratuite si mostre de produse. Scopul asociatiei este de a asigura un standard inalt de calitate in activitatile de letterbox marketing din Europa.
In Romania, compania membra a aliantei ELMA, Inbox Marketing, a avut in 2011 o crestere a cifrei de afaceri de la 1.9 milioane la 3.8 milioane de Euro. Peste 90% din cifra de afaceri a fost realizata din distributie de pliante in cutiile postale.
Inbox Marketing are 600 de curieri angajati si acopera 190 de localitati urbane si 430 de localitati rurale. Pe langa distributia de pliante in cutiile postale, Inbox Marketing este activa in ceea ce priveste distributia de mostre si serviciile de geomarketing. “Datele geografice sunt extrem de importante pentru a asigura o calitate inalta a distributiei de pliante, de aceea grupul nostru a investit masiv in ultimii 2 ani pentru a colecta, prelucra si imbogati date geografice detaliate si precise. In plus, acestea sunt “materia prima” pentru studii de geomarketing extrem de apreciate de catre clientii nostri”, a declarat Marian Seitan, director general al Inbox Marketing.
Inbox Marketing face parte din grupului Mediapost Hit Mail (7.5 milioane de Euro cifra de afaceri in 2011), detinut de catre Posta Franceza (20 de miliarde de Euro cifra de afaceri in 2011) si este membra ELMA din anul 2005.