Agricola Bacău află preferinţele consumatorilor săi cu ajutorul metodelor neuroştiinţifice
Neuromarketing, tehnica avansată care combină informaţii din neuroştiinţele comportamentale şi marketing, reuşeşte să convingă un important jucător de pe piaţa din România să folosească o abordare nouă, diferită pentru identificarea obiceiurilor de consum ale publicului său ţintă.
Astfel, Agricola Bacău a apelat la ConsumerBrain, un instrument inovativ de cercetare de piaţă care foloseşte neuroştiinţele comportamentului uman. Dezvoltat de către compania Synergon Consulting, ConsumerBrain este un instrument de cercetare de piaţă care investighează modul de funcţionare a mecanismelor creierului uman şi răspunde la întrebarea DE CE: de ce un consumator alege un produs în detrimentul altuia, sau un spot TV sau chiar un ambalaj.
“Suntem bucuroşi că Agricola Bacău a dovedit deschidere şi gândire “out of the box” apelând la ConsumerBrain, un instrument nou în cercetarea de piaţă din România şi Europa. ConsumerBrain furnizează informaţii relevante despre CE face consumatorul, CUM se comportă acesta în momentul deciziei de cumpărare. Considerăm că gradul de obiectivitate ridicat ce îl furnizează acest instrument este unul din argumentele principale ce a convins clientul să folosească tehnicile de neuromarketing pentru identificarea preferinţelor de consum, raport care nu ar putea fi obţinut cu ajutorul metodelor tradiţionale de cercetare de piaţă”, declară Stelian Marian, Director General Synergon Consulting.
“Piaţa pe care activăm este una extrem de complexă. Comportamentul consumatorului este într-o continuă schimbare, motiv pentru care strategiile trebuie updatate permanent. Decizia de a apela la o cercetare de neuromarketing a venit firesc. Evoluţia Agricola Bacău s-a bazat şi se bazează în continuare pe inovaţie: inovaţie la nivelul produselor lansate, în paralel cu folosirea celor mai inovative tehnici de cerecetare de piaţă pentru a fi permanent corelaţi cu noile tendinţe. Ne bucurăm să aflăm cu ajutorul Synergon Consulting care sunt aşteptările reale ale consumatorilor, astfel încât să îi putem oferi clientului final exact ceea ce are nevoie”, a declarat Grigore Horoi, preşedinte Agricola Bacău.
Printr-o suită de exerciţii online, ConsumerBrain culege informaţii relevante despre mecanismele creierului ce determină procesul de cumpărare şi obiceiurile de consum. Datele brute culese în urma parcurgerii exerciţiilor online sunt analizate şi interpretate cu ajutorul metodelor de cercetare neuroştiinţifice, ducând astfel la identificarea mecanismelor ce ghideaza tiparele comportamentale ale consumatorilor.
Studiul de neuromarketing, primul comandat de o companie cu activitate pe piaţa locală, s-a desfăşurat în mai 2010, pe un eşantion statistic reprezentativ de respondenti.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}