O confirmare a valorilor autohtone: 30 % dintre brand-urile calificate sunt 100% româneşti
Organizaţia SUPERBRANDS anunţă încheierea primei etape a programului Superbrands România. Consiliul Superbrands a finalizat procesul de evaluare şi a validat lista brand-urilor care, prin primirea calificativului Superbrand, pot intra în programul Superbrands România. Din cele peste 2000 de brand-uri consacrate pe piaţa din România, care au intrat în procesul de evaluare, în jur de 500 au fost votate şi validate de către Consiliul Superbrands România şi respectiv Organizaţia Superbrands din Marea Britanie.
Au primit statutul Superbrand, obţinând voturile juriului, brand-uri, corporaţii sau produse, româneşti şi internaţionale, din diverse domenii de activitate, împărţite pe categorii. În funcţie de originea acestora, aproximativ 70% sunt de provenienţă internaţională, marile brand-uri ale lumii fiind dominante şi pe piaţa românească, iar aproximativ 30% sunt brand-uri 100% româneşti.
În funcţie de repartizarea pe domenii, cel mai mare procentaj l-au primit brand-urile care fac parte din categoria bunurilor de folosinţă îndelungată, respectiv 12%. Foarte bine plasate sunt şi brand-urile reprezentative pentru domeniile specifice petrecerii timpului liber, care au obţinut un procent de 11%, categorie în care mass media ocupă un loc special în opţiunile exprimate prin vot.
Distribuirea pe categorii a voturilor membrilor Consiliului Superbrands arată că brand-urile româneşti sunt cu 65% mai numeroase decât cele internaţionale la categoria hoteluri, restaurante, cluburi şi baruri, fast-food, şi respectiv cu 60% la categoria divertisment, timp liber şi media. De asemenea, şi la organizaţii caritabile, ONG-uri şi lăcaşe de cult, brand-urile româneşti le-au devansat pe cele internaţionale cu un procent de 65%. În schimb, brand-urile internaţionale sunt copleşitoare ca număr la categoriile automobile, tutun, şi bunuri de folosinţă îndelungată.
Lista brand-urilor nominalizate iniţial, pe criterii de reputaţie şi notorietate, a fost completată cu propunerile repondenţilor chestionaţi în cadrul unui sondaj realizat în câteva dintre marile centre comerciale, precum şi cu propunerile venite on-line, pe site-ul Superbrands România.
Printre brand-urile româneşti votate pentru programul Superbrands se numără: Tarom, Borsec, Dacia, Petrom, Murfatlar, Algocalmin, Mobexpert, Gerovital, Sensiblu, Flamingo, Ana Aslan, Salam Săsesc, Ursus, Rompetrol, Arctic, Dorna; iar printre cele globale, recunoscute în România, amintim: Mercedez-Benz, Volvo, BMW, Windows, Volkswagen, Microsoft, IBM, Hewlett Packard, ABN AMRO Bank, Unilever, Marlboro, Coca Cola, Carrefour, Xerox, Kent, Gillette, Adidas.
Categorii speciale:
În cursul procesului de evaluare s-au desprins două categorii speciale care reflectă aspiraţii sau simboluri locale: Brand-uri Aspiraţionale (Aspirational Brands): brand-uri de mare forţă internaţională, cum ar fi: Ferrari, Walt Disney, Versace, Maybach, nereprezentative încă pe piaţa locală.
Brand-uri Simbolice (Icon Brands): locuri cu valoare emoţională, organizaţii internaţionale sau instituţii cu o anumită rezonanţă, cum ar fi: Teatrul Naţional Bucureşti, Comisia Europeană, PHARE, Crucea Roşie, Voroneţ, Vama Veche, Cerbul de Aur. Listele complete ale brand-urilor aspiraţionale şi simbolice, precum şi lista brand-urilor mass-media care s-au impus cu statut Superbrand, vor fi disponibile pe site-ul www.superbrandsromania.com.
Brand-urile votate şi validate de către Consiliul Superbrands şi respectiv Organizaţia Superbrands din Marea Britanie vor fi invitate să participe la etapa următoare a programului Superbrands România.
Despre Superbrands:
Organizaţia internaţională Superbrands a fost fondată în anul 1995 în Marea Britanie. În prezent deţine birouri de reprezentanţă în peste 55 de ţări ale lumii, printre care: Franţa, Islanda, Polonia, Portugalia, Egipt, Singapore, Austria, Italia, Filipine, Japonia, SUA etc. Organizaţia Superbrands a condus peste 5000 de studii de caz asupra brand-urilor de succes, prezentările acestora fiind incluse în 77 de publicaţii Superbrands, care au devenit purtători de imagine a ţărilor respective în întreaga lume. Numai în anul 2005 au fost editate în Europa 18 astfel de publicaţii, care au fost citite, în primele luni de la apariţie, de peste 1 milion de consumatori, acest lucru fiind relevant pentru popularitatea Superbrands în întreaga lume. Superbrands pătrunde în România în contextul dezvoltării şi dinamicii actuale a pieţei şi a industriei mărcilor, şi în perspectiva aderării efective la Uniunea Europeană.
Despre BDR Associates:
Înfiinţată în 1995, BDR Associates a asigurat suport profesionist de comunicare strategică şi relaţii publice unui număr de mai bine de 400 de clienţi, dintre care peste 100 reprezintă mari companii naţionale şi multinaţionale, instituţii ale statului, organisme internaţionale, asociaţii sau agenţii neguvernamentale din România şi Republica Moldova, unde a deschis un birou în 2002. În 2003 BDR Associates a semnat acordul de asociere exclusivă cu Hill & Knowlton, devenind astfel parte din reţeaua internaţională a uneia dintre primele trei companii de PR ale lumii. Începând din 2004, BDR Associates şi-a dezvoltat capacităţi de coordonare a unor proiecte regionale, pentru a asigura susţinere clienţilor. Cifra de afaceri a agenţiei a atins 1 milion de Euro în anul 2004, iar estimările pentru 2005 anunţă o creştere cu aproape 50%. Sloganul lansat de agenţie la sărbătorirea a 10 ani de activitate – „Taking PR to the Next Level”- reprezintă misiunea asumată pentru viitor.
{mosloadposition user10}