Campaniile de comunicare eficiente din 2007 sunt mai aproape de un premiu la editia a V-a a premiilor Effie Romania
Din 15 februarie au inceput inscrierile la editia de anul acesta a festivalului Effie.
Primul pas pentru inscrierea in competitie il constituie completarea brief-ului de eficienta – Effectiveness Brief, disponibil pentru orice categorie din concurs sau completarea brief-ului dedicat categoriei Sustained Success – Brief of Sustained Success. In completarea brief-urilor, participantii trebuie sa aiba in vedere faptul ca pentru a fi corect evaluata, campania inscrisa are nevoie de o descriere foarte clara, succinta si cat mai exacta. Este recomandat ca brief-ul sa cuprinda date concludente pentru eficienta campaniei si sa fie completat astfel incat sa fie usor de citit si de inteles de catre juriu. Cele doua brief-uri de inscriere – Effectiveness Brief si Brief of Sustained Success – pot fi descarcate de pe site-ul oficial al festivalului – www.effie.ro.
In brief-urile de inscriere vor fi precizate detalii cu privire la strategia de campanie, instrumentele de marketing utilizate, obiectivele propuse, media utilizate, creativitatea si rezultatele de la finalul campaniei. Aceste informatii vor fi ulterior sustinute de exemple practice ale planificarii strategice.
Cazurile inscrise in competitia pentru un premiu Effie vor trece printr-un proces de jurizare in doua etape care vor avea loc in datele de 12 si 13 mai. Executiile creative nu vor fi evaluate in prima runda de jurizare, avandu-se in vedere doar informatiile legate de strategia de comunicare, obiectivele propuse si indeplinirea sau depasirea acestora. Din datele prezentate in brief trebuie sa reiasa stransa legatura dintre obiectivele propuse si rezultatele obtinute. Cea de-a doua runda de jurizare va evalua si executiile creative in raport cu datele specificate in brief-ul de participare.
Participantii trebuie sa aiba in vedere faptul ca toate executiile creative trebuie traduse in limba engleza si, de asemenea, este necesar sa se mentioneze care este campania din care acestea fac parte. Numele agentiei sau al companiei participante nu trebuie sa apara pe nici unul dintre materialele inscrise in concurs.
Pentru editia din 2008, Premiile Effie aduc o serie de noutati viabile pentru mediul business al industriei de comunicare, printre care introducerea categoriei Sustained Success. Aceasta sectiune premiaza performanta brand-urilor pe o perioada mai mare de trei ani si onoreaza campaniile care s-au dovedit a fi constante in performantele obtinute sau si-au depasit obiectivele propuse.
In competitia Effie pot fi inscrise campanii care s-au desfasurat in perioada ianuarie 2007 – decembrie 2007 pentru toate categoriile de concurs in afara de Sustained Success, pentru care rezultatele campaniei trebuie sa dateze din ianuarie 2005 si sa includa si anul 2007. Campaniile pot fi startate mai devreme de data mentionata, dar trebuie sa fi rulat in perioada specificata in regulament si rezultatele prezentate sa se incadreze in acelasi interval de timp.
Nu pot intra in competitie campaniile care au participat sau au fost castigatoare la editia precedenta. Cazurile inscrise trebuie sa fi rulat pe cel putin unul in urmatoarele canale media : TV ; Radio, Print, OOH sau Internet.
Campaniile pot fi inscrise in competitie intre 15 Februarie si 1 mai 2008 si vor fi centralizate de Millenium Communications – agentia organizatoare, iar castigatorii trofeelor vor fi anuntati in cadrul Galei de Premiere care va avea loc in data de 15 mai 2008.
{mosloadposition user10}