societatea civilă pentru reamenajarea unui parc bucureştean
· Petrom, Vodafone România şi Raiffeisen Bank investesc împreună 130.000 euro în reamenajarea parcului din faţa Casei Presei Libere
· Primăria Sectorului 1 va asfalta parcul şi va oferi băncile pentru parc
· Agenţia de Monitorizare a Presei donează 32 de copaci care vor înfrumuseţa parcul
· Pe 7 noiembrie, voluntari din fiecare companie vor participa la Ziua Voluntarilor, ajutând la reconstrucţia parcului
La iniţiativa Petrom, Vodafone România şi Raiffeisen Bank s-au alăturat proiectului de reamenajare a parcului din faţa Casei Presei Libere din Bucureşti. Cele trei companii vor investi peste 130.000 euro în reabilitarea parcului. Pe lângă investiţia financiară realizată de cele trei companii, Primăria Sectorului 1 va asfalta aleile din zona parcului şi va oferi bănci noi. De asemenea, Agenţia de Monitorizare a Presei va dona 32 de copaci, pe care îi vor planta voluntarii, pe 7 noiembrie. Aceste eforturi unite reprezintă un parteneriat de responsabilitate inedit între trei companii private, autorităţi locale şi o organizaţie nonguvernamentală. Parcul, cu o suprafaţă de 8000 m2, a fost construit în perioada anilor ’50 şi nu a mai fost reamenajat de atunci. În prezent, parcul a devenit zonă de tranzit, fiind lipsit de funcţionalitatea sa recreativă.
Această oportunitate de parteneriat a apărut odată cu demararea programului Primăriei Sectorului 1, “Adoptă un Spaţiu Verde!”. Prin acest program, Primăria doreşte să reafirme importanţa conservării şi extinderii spaţiilor verzi şi să implice fiecare cetăţean în rezolvarea acestei probleme.
Voluntari din fiecare companie şi organizaţie implicată în acest proiect vor participa, pe 7 noiembrie, la Ziua Voluntarilor ajutând la amenajarea parcului.
Mariana Gheorghe, CEO Petrom: „Pentru noi, acest proiect completează seria de programe pe care le dezvoltăm în domeniul mediului, în cadrul platformei de responsabilitate socială „Respect pentru Viitor”. Mă bucură faptul că am reuşit să realizăm un astfel de parteneriat pentru o cauză bună: companii private, autorităţi publice şi un ONG. Este o dovadă că ne putem uni forţele pentru a face lucruri bune şi frumoase, indiferent de profilul activităţii noastre.”
Liliana Solomon, CEO Vodafone: „Bucureştiul trece prin transformări majore, iar nevoia de parcuri şi de un aer mai curat este a noastră, a tuturor. Pentru Vodafone România, susţinerea acestui proiect, alături de partenerii noştri, este mai mult decât o nouă iniţiativă de responsabilitate corporativă pentru un mediu mai sănătos. Este o oportunitate de a ne implica angajaţii şi cât mai mulţi membri ai comunităţii într-o acţiune de voluntariat în urma căreia capitala va recâştiga un parc”.
Steven van Groningen, Preşedinte şi CEO Raiffeisen Bank: „În Bucureşti se construieşte mult, spaţiile verzi sunt din ce mai puţine, iar aerul pe care îl respirăm devine de nerespirat. Numai împreună putem schimba ceva. Raiffeisen Bank s-a implicat în acest an în proiectul „Dâmboviţa Verde” plantând copaci şi arbuşti de-a lungul râului. Astăzi facem un nou pas important pentru redarea unui parc Bucureştiului. Împreună cu partenerii noştri, ne-am propus să facem din spaţiul din fata Casei Presei un loc în care îţi doreşti să stai pe o bancă sau să te plimbi”.
Andrei Chiliman, Primarul Sectorului 1: „Spaţiile verzi sunt şi vor fi o prioritate pentru Primăria Sectorului 1. Diferenţa între cei 11m2 de spaţiu verde care revin fiecărui bucureştean şi cei 26 m2 prevăzuţi de norma europeană se reflectă în aerul viciat pe care îl respirăm zi de zi. De aceea s-a născut proiectul "Adoptă un spaţiu verde!" la care astăzi, aici avem parteneri trei dintre cele mai mari companii din economia românească şi un ONG-cunoscut pentru proiectele sale din domeniul ecologic. Le mulţumesc tuturor şi sunt convins că mulţi alţi bucureşteni le vor urma exemplul."
Costel Popa, Coordonator de Programe, Agenţia de Monitorizare a Presei: „Numai pom să nu fii în România de azi! Dacă pădurile vor fi defrişate în ritmul actual, în 70 de ani acestea nu vor mai exista decât în poveştile cu care ne vom adormi nepoţii! De aceea, Agenţia de Monitorizare a Presei s-a implicat în acest proiect, pentru a conştientiza societatea civilă asupra pericolelor pe care le aduc defrişările.”
„Respect pentru Viitor” este un amplu program iniţiat de Petrom, la începutul anului 2007, prin care răspundem nevoilor societăţii şi mediului înconjurător. „Respect pentru Viitor” este concretizarea principiilor noastre, care stau la baza dezvoltării durabile. Credem că nevoile prezentului pot fi satisfăcute cu respect pentru generaţiile viitoare şi pentru aceasta am ales să tratăm aspectele legate de mediu şi cele sociale ca parte integrantă a conduitei noastre de business.
Vodafone este prima companie de telecomunicaţii din România care a lansat un program naţional de reciclare a telefoanelor mobile, iniţiativă ce are drept scop reducerea cantităţii de deşeuri electronice, pentru un mediu mai curat şi mai sănătos. Din 2005, Vodafone România derulează, împreună cu organizaţia non-guvernamentală Mare Nostrum, programul “Litoral Curat”, pentru menţinerea plajelor curate. Vodafone România este o divizie a Vodafone Group Plc., cel mai mare grup de telecomunicaţii mobile din lume, care oferă în prezent servicii către 232,0 milioane de clienţi din întreaga lume.
Raiffeisen Bank a contribuit în 2007 la programul „Dâmbovita Verde” în cadrul căruia a plantat arbuşti şi copaci pe malurile Dâmboviţei între Podul Izvor şi Podul Haşdeu. Acest program şi-a propus să înverzească şi să amenajeze ambele maluri ale râului care străbate Bucureştiul. Raiffeisen Bank este o bancă universală care oferă o gamă completă de servicii şi produse de calitate pentru persoane fizice, IMM-uri şi companii mari. Banca are peste 2 milioane de clienţi de retail (dintre care peste 130.000 IMM-uri) şi peste 5.000 clienţi corporaţii mari şi medii.
Primăria Sectorului 1 s-a implicat, în ultimii trei ani, în reamenajarea şi extinderea unui mare număr de parcuri şi spaţii verzi aflate în administrarea sa. Programul "Adoptă un spaţiu verde!" vine în completarea eforturilor proprii ale primăriei şi include – dincolo de participarea financiară a partenerilor – o componentă importantă legată de conştientizarea şi implicarea cetăţenilor, firmelor sau a societăţii civile într-o problemă importantă pentru toţi bucureştenii: conservarea şi îmbunătăţirea mediului în care trăim.
„Nu tăia pădurea ca-n codru!” este proiectul prin care Agenţia de Monitorizare a Presei readuce în agenda opiniei publice efectele negative ale defrişărilor abuzive. Proiectul a cuprins, pe lângă activităţile de împădurire, un concurs de creaţie adresat elevilor din clasele I – VIII, sesiuni de informare a proprietarilor de pădure din 4 zone grav afectate de despăduriri şi o campanie de informare prin mai multe tipuri de media (print, outdoor, media neconvenţională, spot radio, bannere web, blog etc.).
{mosloadposition user10}