Prin lansarea aşa-numitului “Megacity Vehicle” în 2013, BMW Group va aduce pe piaţă cel dintâi model cu transmisie electrică din portofoliul său. "Prin acest automobil inovator, conceput integral de noi, vom pune bazele unor noi standarde în ceea ce priveşte mobilitatea electrică, cu începere din anul 2013. Megacity Vehicle va fi mult mai uşor decât maşinile convenţionale şi va stabili noi standarde în ceea ce priveşte dezvoltarea durabilă", a declarat Norbert Reithofer, preşedinte al Consiliului Director al BMW AG, în cadrul unei conferinţe de presă ce a avut loc joi, 22 aprilie, înaintea deschiderii ediţiei 2010 a Salonului Auto de la Beijing (Auto China).
Automobilul va fi unul fără nici un fel de emisii, destinat traficului urban din marile metropole ale mapamondului. Acesta este dezvoltat în prezent ca parte a "project i" şi va fi disponibil cu începere din 2013, ca o submarcă a BMW. Atunci când vine vorba de alegerea materialelor, compania explorează teritorii complet noi. Aceasta şi pentru că masa joacă un rol foarte important în autonomia automobilelor cu transmisie electrică. Spre exemplu, CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) – foarte uşor, dar totodată deosebit de rezistent – reprezintă o componentă majoră a amestecului de materiale.
"Acest automobil va modifica radical industria auto aşa cum o cunoaştem. În prezent, BMW Group este singura companie care va lansa pe piaţă un automobil în producţie de serie ce va dispune de materiale ranforsate cu fibră de carbon", a explicat Reithofer. "Ne numărăm printre primii producători care au urmat tendinţa spre o mobilitate electrică şi am acţionat corespunzător. Din ce în ce mai mulţi oameni de pe tot mapamondul sunt interesaţi de propulsia electrică. Mai mult, cercetările arată că mai bine de jumătate din populaţia lumii locuieşte deja în aglomerări urbane", a adăugat Reithofer.
Cu începere de la jumătatea anului 2009, moment în care a lansat un program de testare la nivel mondial a uni flote de peste 600 de automobile MINI E, BMW Group a adunat astfel o multitudine de informaţii despre utilizarea vehiculelor electrice în traficul cotidian, fiind producătorul cu cele mai multe automobile electrice în folosire. De-a lungul fazei de testare, aproape 50 de automobile MINI E au fost livrate şi către clienţi din China de la începutul lui 2010, după ce primele modele au fost deja livrate în USA, Germania şi Marea Britanie începând cu anul trecut în cadrul programului de teste.
În 2011 va fi lansat un nou program de teste, având la bază BMW Concept ActiveE. Renumitul Centru de Tehnologie şi Cercetare a Industriei Auto din China (CATARC) şi State Grid, compania de furnizare a energiei ce este deţinută de stat, sunt implicate ca parteneri în pregătirea, implementarea şi evaluarea utilităţii acestor automobile pentru modelele ce sunt anunţate a fi testate în China. De asemenea, proiectul beneficiază de susţinere atât din partea guvernului Chinei, cât şi din partea celui al Germaniei.
Rezultatul va fi asimilat în dezvoltarea unor automobile cu propulsie electrică care vor fi destinate pieţei din China. "În viitor, vom oferi Automobilul Electric şi în China. Acesta va fi dezvoltat şi produs pe plan local, împreună cu partenerul nostru comun, Brilliance", a adăugat Reithofer.
BMW a cules primele experienţe cu privire la automobilele cu transmisie electrică în urmă cu aproape 40 de ani, datorită unei versiuni modificate a modelului BMW 1602, care a fost maşina de deschidere în probele de marş şi de maraton ce au avut loc în cadrul Jocurilor Olimpice de vară din 1972. În deceniile ce au urmat, această tehnologie de transmisie alternativă a fost ajustată prin utilizarea mai multor bancuri mobile de testare, inclusiv a revoluţionarului BMW E1.
{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}