Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Primul BMW Art Car creat de artista chineză Cao Fei va debuta în 2017

Arta contemporană anticipează tendinţele mobilităţii viitorului ● Al 18-lea BMW Art Car va avea premiera în 2017 şi este astfel primul BMW Art Car creat de un artist chinez ● Susţine inovaţia – cel de-al 18-lea BMW Art Car va prezenta tendinţele emergente ale mobilităţii viitorului precum condusul automat şi conectivitatea inteligentă

Bucureşti/München/Beijing. Cao Fei, primul artist din China mandatat să conceapă un BMW Art Car, a prezentat sursele de inspiraţie şi conceptul de design pentru “sculptura mobilă” în cadrul unei întâlniri cu presa la studioul său din Beijing, ce a avut loc la 25 august. Cel de-al 18-lea BMW Art Car, dezvoltat pe baza unui model BMW M6 GT3, este pregătit să debuteze în 2017. Inspirată de viteză maşinilor de curse şi de schimbările uriaşe ale societăţii chineze din ultimele decenii, Cao Fei va folosi această instalaţie pentru a interpreta temele secolului precum condusul automat şi convergenţa dintre universurile virtuale şi realitate.

“Automobilul este cheia pentru a înţelege schimbările ce se petrec în societatea chineză. Viteza mare a maşinii şi schimbările rapide ce au loc în societatea din China reprezintă inspiraţia mea pentru a crea al 18-lea BMW Art Car. Dar proiectul meu BMW Art Car va adopta o formă expresivă complet diferită de cele anterioare. Va fi o interpretare a temei acestui secol – pentru că intrăm într-un teritoriu nou -, precum automobilele şi avioanele autonome şi realitatea virtuală”, a spus Cao Fei.


De-a lungul întâlnirii cu presa, Thomas Girst, director pentru implicarea culturală a BMW Group, a accentuat moştenirea şi inovaţiile proiectelor BMW Art Car: “Arta este o oglindă care poate reflecta viitorul în realitatea momentului. BMW Group consideră că dezvoltarea durabilă, conectivitatea şi condusul autonom sunt tendinţe pentru mobilitatea individuală a viitorului. Suntem încântaţi să vedem că ideile artistei pentru cel de-al 18-lea BMW Art Car în ceea ce priveşte automobilele viitorului, societatea şi omenirea sunt compatibile cu viziunea BMW pentru mobilitatea viitorului”.

Asemenea multor proiecte BMW Art Cars anterioare, cel de-al 18-lea membru al colecţiei va participa într-o competiţie sportivă, de data aceasta din Asia, şi apoi va fi expus într-un muzeu important, fiind cel mai recent exemplu al misiunii BMW Group de a promova arta şi comunicarea interculturală.

Cao Fei este considerată unui dintre cei mai importanţi artişti tineri care au apărut din China. Prin proiectele multimedia unice în care explorează schimbările rapide ce se petrec în societatea chineză din prezent, ea este activă pe scena internaţională a artei de aproape două decenii. În noiembrie 2015, juriul proiectului BMW Art Car, compus din 12 directori şi curatori renumiţi de muzee, i-a votat în unanimitate pe Cao Fei şi pe artistul american John Baldessari să fie cei care vor crea al 18-lea şi al 19-lea BMW Art Car. Juriul a apreciat “în special modul în care ea ar putea transforma automobilul într-o parte imaginară a universului ei paralel”, precum şi noua perspectivă pe care o prezintă lumii.


Libertatea absolută de creaţie şi susţinere deplină a artistului

BMW Group este angajat în urmărirea inovaţiei şi a creativităţii. Cu privire la crearea celui de-al 18-lea BMW Art Car, Cao Fei are garantată libertatea absolută de creaţie şi susţinere deplină dinpartea BMW.

Cao Fei a obţinut o perspectivă unică în industria auto. De-a lungul anului trecut, BMW Group a intermediat numeroase întâlniri între Cao Fei şi conducerea executivă a companiei. De exemplu, Dr. Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, a discutat posibilitatea ca artista chineză să fie prima care va crea şi interiorul unui BMW Art Car; Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv al BMW Group Design, s-a întâlnit cu ea pentru a discuta culorile; Karim Habib, directorul BMW Design, i-a vorbit despre modelarea 3D; iar Olaf Kastner, preşedinte şi director executiv al BMW Group, regiunea China, s-a întâlnit cu ea pentru a discuta despre “Uzina de Artă” a BMW din Shenyang.

În plus, BMW a oferit artistei din China acces în premieră la viteză şi tehnologiile revoluţionare prin organizarea de vizite şi activităţi personalizate. De exemplu, artista a fost impresionată de numărul de specialişti din industria IT care colaborează cu designerii auto la centrul de cercetare şi dezvoltare al concernului. De asemenea, ea a putut vedea câteva tehnologii de ultimă oră care prezintă interacţiunea om-maşină, realitatea virtuală şi inteligenţa artificială, care au început deja să influenţeze etapele iniţiale ale designului auto.

La uzinele BMW Group din München şi Shenyang, Cao Fei a primit o prezentare generală a proceselor moderne de producţie a automobilelor. Ea a asistat chiar şi la producţia celui mai recent motor BMW. Un tânăr tehnician din linia de producţie i-a vorbit artistei despre numeroasele schimbări pozitive pe care uzina le-a adus în viaţa lui, precum şi pentru oraşul Shenyang. Specialiştii germani expaţi de la sediul central din Shenyang i-au arătat lui Cao Fei modul în care “cultura inginerului” a BMW informează fiecare detaliu al activităţii lor.

Comunicarea acestor idei i-a oferit lui Cao Fei o înţelegere complet nouă a designului şi a sensului automobilelor, care, în schimb, au ajutat-o să înţeleagă mai bine tehnologiile avansate ce sunt utilizate în industria auto modernă. În plus, ea a acumulat şi alte informaţii despre o gamă largă de modalităţi creative care influenţează forma mobilităţii viitorului. Această interpretare a ideilor a fost sursa inspiraţiei pentru multe dintre ideile artistei cu privire la modalitatea de a crea cel de-al 18-lea BMW Art Car.

Istoria proiectului BMW Art Car

Interacţiunea perfectă dintre design, automobile, curse, tehnologie şi artă contemporană a contribuit ca fiecare BMW Art Car să devină legendar atât în industria auto, cât şi în lumea artei. În 1975, împreună cu Jochen Neerpasch, primul director BMW Motorsport, pilotul francez Hervé Poulain a venit cu ideea de a crea un tablou pe modelul său BMW 3.0 CSL şi a colaborat cu artistul american şi prietenul Alexander Calder să picteze primul BMW Art Car, acesta fiind momentul de apariţie al colecţiei.

De-a lungul următorilor 41 de ani, BMW a invitat 17 artişti de pe mapamond să creeze designul unor modele BMW, printre aceştia figurând unii dintre cei mai renumiţi artişti ai momentului respectiv: Alexander Calder (1975), Frank Stella (1976), Roy Lichtenstein (1977), Andy Warhol (1979), Ernst Fuchs (1982), Robert Rauschenberg (1986), Michael Jagamara Nelson (1989), Ken Done (1989), Matazo Kayama (1990), César Manrique (1990), A. R. Penck (1991), Esther Mahlangu (1991), Sandro Chia (1992), David Hockney (1995), Jenny Holzer (1999), Olafur Eliasson (2007), Jeff Koons (2010).

Proiectele BMW Art Car au o tradiţie îndelungată în competiţiile sportive – în conformitate cu filosofia mărcii BMW privind “Plăcerea de a conduce”, ele combină inovaţia continuă cu viteza şi arta. Toate modelele BMW Art Car sunt “sculpturi mobile” construite din modele de producţie sau maşini de curse, iar opt dintre aceste automobile rafinate au excelat pe circuite şi au obţinut rezultate extraordinare.

Promovarea implicării culturale pentru îndeplinirea angajamentului faţă de responsabilitatea socială

BMW Group este angajat în responsabilitatea socială corporate prin implicarea culturală, urmărind totodată inovaţia şi dezvoltarea. Portofoliul celor 17 BMW Art Cars existente prezintă diferite teme artistice, inclusiv modele de animale din miturile aborigenilor australieni ca simbol al admiraţiei pentru civilizaţiile antice, precum şi ca reapariţie a picturilor tribale din Africa care introduc perspective noi în mod distinct şi astfel o nouă viaţă în arta tradiţională. Toate acestea demonstrează eforturile neobosite ale BMW Group de a promova dezvoltarea şi schimbul între diferite culturi.

Ca cel mai nou membru ce va intra în colecţia BMW Art Car, al 18-lea BMW Art Car va oferi întregii lumi şansa de a aprecia mai bine valorile artei moderne chineze şi de a înţelege tranziţia societăţii chineze.

BMW a iniţiat programul “Călătoria Culturală BMW China” în China, în 2007, într-un efort de sensibilizare a publicului cu privire la cultura şi patrimoniul său, precum şi pentru a proteja patrimoniul cultural chinezesc real şi virtual.

Aflaţi mai multe despre colecţia BMW Art Car pe canalele noastre din social media urmărinnd:
#BMWArtCar
//bmwartcars.tumblr.com.

By Liliana K

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.