MINI a lansat două schiţe de design foarte detaliate, ca o avanpremieră iniţială a primului model complet electric al brandul britanic cu o istorie bogată. După proiectul-pilot MINI E din urmă cu exact zece ani şi modelul plug-in hybrid MINI Cooper SE Countryman ALL4, comercializat încă din 2017, primul MINI complet electric. Acesta reprezintă următoarea etapă a electrificării mărcii MINI şi reflectă strategia NUMBER ONE > NEXT a BMW Group.
“MINI este un brand urban, iar MINI complet electric reprezintă următorul pas logic spre viitor”, declară Oliver Heilmer, directorul MINI Design. “Aceste schiţe iniţiale conturează viziunea noastră asupra designului autentic şi creează o punte între istoria mărcii şi viitorul său electric.”
Combinând trecutul şi viitorul
Schiţele arată grila automobilului. Forma sa hexagonală este un element definitoriu pentru designul mărcii, dar interpretarea închisă este nouă. În cadrul grilei se remarcă absenţa elementelor de răcire, ceea ce poate duce la caracteristici aerodinamice mult mai bune. O bară de accent de culoare galbenă, cu un logo E în aceeaşi culoare, produce un efect contrastant puternic şi identifică acest model ca un MINI electric. Cea de-a doua schiţă arată designul atractiv al roţi care va fi preluat de la MINI Electric Concept – prezentat pentru prima dată anul trecut – către modelul de producţie. Roţile preiau motivul barei de accent de pe grila radiatorului şi adaugă propria lor notă asimetrică.
BMW Group a anunţat deja dezvoltarea unui automobil de serie MINI cu propulsie exclusiv electrică. Primul dintre aceste MINI cu tren de rulare acţionat de baterii, produse pe scară largă, va fi disponibil cu începere din 2019 – exact la 60 de ani de la lansarea modelului Mini clasic.
Acest model asigură că mobilitatea electrică este o experienţă MINI caracteristică: plăcere a condusului, stil şi individualitate. Trenul de rulare electric va fi construit în centrul de mobilitate electrică al BMW Group de la uzinele din Dingolfing şi Landshut, ambele situate în Bavaria, înainte de a fi integrat în automobil la uzina din Oxford, care este principala locaţie de producţie pentru modelul MINI Hatch cu trei uşi.