relansarea Napolact
Pe o piata a produselor lactate din ce in ce mai competitiva, in care armele variaza de la bacterii probiotice la pozitionari neconventionale, Napolact, una dintre cele mai vechi si consistente marci de lactate romanesti avea nevoie de improspatare la nivelul identitatii vizuale. Pana recent, pozitionarea era construita in mintea tuturor consumatorilor strict pe experienta produsului, fiind bazata in mare parte pe atribute precum gust, calitate, consistenta, etc.
Napolact si Propaganda si-au inceput colaborarea in 2005, iar proba acestei colaborari a fost chiar procesul de rebranding, test trecut cu succes. De atunci, proiectele au luat amploare, iar comunicarea s-a inchegat conform planificarii puse la punct de agentie si client, incepand cu procesul de rebranding (logo nou, ambalaje noi), continuand cu o campanie locala de anuntare a noilor ambalaje (POSM-uri, presa, tranzit) si culminand cu spot-ul TV de imagine.
„Proiectul dezvoltat de Propaganda si Napolact a reusit sa dea glas filozofiei si misiunii Napolact: produse naturale, din ingrediente ce se folosesc de zeci de ani. Noul slogan „Ca odinioara” si pozitionarea la care am ajuns, axata pe traditie, sintetizeaza credo-ul dintotdeauna al acestei companii, ale carei origini sunt atestate documentar inca din 1905”, a declarat Adrian Ţuluca, director executiv Propaganda.
Rebranding-ul a fost un proiect migalos, in care agentia si clientul au lucrat cot la cot, zi de zi, regandind ambalajele pentru peste 30 de produse distincte. Pentru multe dintre ele s-au gasit si denumiri noi, unele foarte originale, si cel mai important…”romanesti”, potrivite si reprezentative pentru brand: iaurt Zdravan, iaurt Numa’ Bun, iaurt Usurel, smantana Prima sau smantana Gospodar.
“Schimbarea ambalajelor este in general un proiect delicat, cu atat mai mult in cazul Napolact, avand in vedere ca packaging-ul produselor Napolact a fost trasatura cea mai evidenta, vizibila a marcii. Dialogul Napolact cu consumatorul s-a manifestat cu preponderenta la raft prin intermediul ambalajelor si este firesc ca marca sa fie sensibila la acestea. Incercand sa potentam valorile pe care Napolact le-a pretuit de-a lungul timpului, am operat un face lifting la nivelul siglei, am recreeat complet intreaga linie de ambalaje diseminand si prin intermediul lor caracterul marcii”, a declarat Dan Moldovan, director de creatie Propaganda.
Spotul TV „Marturia” a fost filmat la finalul anului trecut cu ajutorul casei de productie Trilogy si a echipei germane formate din Corinna Winter – regizor si Jonas Scholz – director de imagine. Cunoscutul artist Dumitru Farcas a semnat in premiera coloana sonora a unui spot romanesc, acesta fiind de altfel si un fidel consumator al produselor Napolact.
Din partea Propaganda, echipa implicata pe brandul Napolact este formata din: Simina Leotescu – Head of Strategic Planning, Sonia Vlad – Account Manager, Paul Cioran si Bogdan Humă – Copywriteri, Vlad Bojan – Art Director, Claudiu Şerban – DTP Manager, Dan Moldovan – Creative Director. Din partea Napolact – Friesland Foods, echipa implicata este formata din: Willy Cristea – Account Manager si Răzvan Orbulescu – Director de Marketing.
{mosloadposition user10}