Biroul Roman de Audit Transmedia a publicat astazi, 5 iulie 2016, primele rezultate de audienta globala, corespunzatoare intregii populatii a Romaniei (14 – 74 ani), pentru 14 produse media.
Rezultatele de audienta au fost obtinute prin masurarea integrata a audientei unei marci media pe toate canalele pe care aceasta isi distribuie continutul: presa scrisa, site web, pagina de Facebook si aplicatie de mobil. Pentru prima data rezultatele de audienta globale sunt disponibile si pentru populatia din mediul rural, livrarile anterioare limitandu-se la mediul urban.
Editorii celor 14 produse media isi pot cunoaste astfel in totalitate publicul, indiferent de canalul prin care acesta a accesat/ consumat continutul sau, obtinand informatii despre duplicarea intre publicul comun de pe doua sau mai multe canale, precum si despre notorietatea respectivului produs media. Daca pana in prezent informatiile referitoare la audienta unui produs media scris erau obtinute separat pe cele doua canale importante de difuzare: audienta produsului tiparit si audienta produsului online, in prezent cele 14 produse media ce au decis sa realizeze aceasta masurare integrat in cadrul BRAT, vor putea obtine informatii la nivelul marcii, a continutului produsului media, indiferent de canalul pe care acesta a ajuns la publicul sau.
Analizand rezultatele la modul general, se observa ca in general 73% din audienta unui produs media provine din mediul urban si 27% din mediul rural.
Distributia audientei globale dupa mediul de provenienta
Produs media | Audienta la nivel National | % Urban | % Rural |
– mii persoane – | |||
Libertatea | 1,067 | 71% | 29% |
Click | 680 | 71% | 29% |
Adevarul | 672 | 70% | 30% |
CSID | 569 | 76% | 24% |
Unica | 406 | 78% | 22% |
Femeia | 280 | 72% | 28% |
Ziarul Financiar | 280 | 76% | 24% |
The One | 155 | 83% | 17% |
Monitorul De Suceava | 104 | 58% | 42% |
Cosmopolitan | 103 | 80% | 20% |
Business Magazin | 99 | 79% | 21% |
Mami | 95 | 66% | 34% |
Bihoreanul | 36 | 58% | 42% |
Cariere | 34 | 82% | 21% |
Primele 3 produse media cele mai cunoscute, ating un nivel de notorietate de peste 90% din populatia de la orase si de peste 80% din populatia de la sate.