Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Prima ediție a publicației INTO: sinteza tendințelor culturale emergente din România

INTO mock-up 10

Porter Novelli România lansează „INTO”, prima ediție a publicației care analizează transformările socio-culturale ce au marcat scena creativă emergentă din România în ultimii 8 ani.

Cartea este o extensie a site-ului INTO – prima platformă online creată de o agenție de PR din România, dedicată scenei locale de artă, cultură și ariilor conexe.

Povestea a început în 2016, când Porter Novelli România a creat platforma online INTO, pe atunci un instrument intern pentru identificarea inovatorilor și microinfluencerilor care, deși aveau un impact local, rămâneau invizibili companiilor. Proiectul a evoluat organic într-o resursă pe care agenția își propune acum să o pună la dispoziția celor care doresc să înțeleagă evoluția scenei creative și a celor care o definesc.

Publicația, în versiunea printată, este documentată prin metode de etnografie digitală și triangulare a datelor strânse de-a lungul a opt ani, analizând și interpretând informațiile dintr-o perspectivă specifică comunicării și relațiilor publice. Retrospectiva găsită în volumul INTO scoate în evidență teme precum autenticitatea în era viralității, greenwashing-ul, sănătatea mintală și gaming-ul românesc, oferind un context pentru strategiile de comunicare ale organizațiilor și companiilor care vor să fie cu un pas înainte în peisajul cultural.

INTO mock-up 10

 

Concluziile acestei prime ediții ne dezvăluie cum arta, cultura, tehnologia și inițiativele de responsabilitate socială au evoluat și au modelat comunitățile locale, aducând în prim-plan personalități și proiecte care au redefinit paradigmele existente.

„Platforma online INTO identifică și promovează persoane, colective și microcomunități care pot înlesni schimbul de idei și colaborarea cu companiile. Extensia sa, publicația INTO, pe care o lansăm acum, este o analiză valoroasă inspirată de tendințe internaționale, dar definită de elemente locale specifice.
Pe lângă analiză și trenduri, în carte veți regăsi interviuri cu „tastemakers” – persoanele care s-au remarcat în domeniul lor și care vă prezintă perspective unice. Recurența cu care vom publica această retrospectivă este o dată la 5 ani; platforma online, în schimb, se actualizează anual, așa că lansez o invitație persoanelor și colectivelor interesate să facă parte din acest proiect să acceseze secțiunea Get Featured de pe www.weareinto.ro.” – a declarat Ana Bălan, Director Creativ la Porter Novelli Romania

Iată și câteva dintre cele mai importante tendințe și schimbări culturale descoperite în această analiză:

lansare INTO

În era digitalizării accelerate, social media a devenit un pilon principal, redefinind tendințele și influențând viețile noastre prin noi standarde: autenticitatea și transparența. În acest peisaj virtual, consumatorii sunt tot mai atenți la acțiunile brandurilor și resping practicile de greenwashing, cerând în schimb responsabilitate socială reală.

Generația Z, cu spiritul ei activist, sprijină puternic mișcările pentru incluziune și diversitate, susținând schimbări globale prin inițiative ca Fridays For Future și Extinction Rebellion. Aceste mișcări vin la pachet cu o sensibilitate sporită față de sănătatea mintală, tot mai mulți oameni apelând la comunități online pentru a discuta deschis despre subiecte precum anxietatea, depresia sau neurodivergența.

În paralel, divertismentul digital – de la gaming la streaming – capătă amploare, oferind brandurilor oportunități noi de a se conecta profund cu audiențele moderne. Dinamica schimbărilor continuă cu arta și cultura locală, care cunosc o perioadă de renaștere, reflectând nevoia de susținere a comunităților marginalizate și impunând o rezoluție mai clară: brandurile trebuie să se implice într-un mod credibil și să contribuie la un peisaj incluziv și divers.

Proiectul INTO este destinat să ajute companiile să înțeleagă implicațiile acestor tendințe, oferind inspirație pentru decizii strategice care să susțină o dezvoltare bazată pe comunitate și incluziune.

„Am creat INTO din pasiunea noastră pentru trend forecasting și mapare socială, dorind să urmărim în timp real schimbările din preferințele, atitudinile și convingerile oamenilor. Scopul nostru este să anticipăm posibilitățile viitorului din România pe termen lung și să luăm decizii strategice informate și acționabile, bazate pe o analiză culturală amplă.
Credem că recunoașterea, susținerea și colaborarea cu vocile inovatoare și creative, rareori integrate în mainstream, pe care le puteți descoperi pe weareinto.ro, reprezintă una dintre cheile către o lume cu adevărat sustenabilă pe plan social, economic și cultural.” – a subliniat Ștefany Iova, Creative Planner la Porter Novelli Romania

INTO a fost lansat într-un eveniment unde au fost prezenți membrii comunității INTO și echipa care a dezvoltat proiectul. Întâlnirea a reprezentat un prilej de a explora noi colaborări între membrii comunității INTO, subliniind spiritul și misiunea proiectului: aceea de a aduce noii creatori mai aproape de branduri și oameni.

Site-ul și versiunea PDF a analizei INTO pot fi accesate aici: http://www.weareinto.ro.

Echipa implicată în proiect:
Ana Bălan, Creative Director
project creator, editor
Ștefany Iova, Creative Planner
writer, researcher
Claudia Cojocariu, Copywriter
writer
Tudor Năstase, Art Director
illustrations, graphic design
Nadine Said, Account Manager
project manager

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.