de Leo Burnett si iLeo
Leo Burnett și iLeo au conceput campania de promovare a primei ediții a Pavilionului de Artă ART SAFARI Bucureşti. ART SAFARI este primul pavilion profesional și public de artă, destinat deopotrivă artei de patrimoniu şi artei contemporane din România, ce va reuni peste 100 de galerii şi dealeri de artă, dar și muzee și institute culturale, atât din ţară, cât şi din afara ţării. Printre exponate se numără lucrări de pictură și sculptură, design şi obiecte de colecţie, într-o manieră ce va dovedi rafinament şi o bună cunoaştere a demersului curatorial. Prima ediție are loc în perioada 22-25 mai 2014 și se desfășoară în Piaţa George Enescu (Piaţa Palatului Regal), Bucureşti.
“Provocarea noastră a fost să comunicăm event-ul fără a încerca să vindem sau să explicăm arta, așa cum ai vinde un produs de larg consum sau ai explica cum îți va schimba viața un add-on revoluționar pe un gadget. Așa că am decis să lăsăm arta să vorbească de la sine. Astfel, în comunicarea construită de noi, arta apare ca o alternativă: te observă, fără a te deranja, te ascultă, fără a-ți pune întrebări, scoate la iveală adevăruri, fără a arăta cu degetul, vindecă răni, fără a pune un preț pe asta, aduce la viață inefabilul, fără a specula sau a deforma, eliberează, încurajează și spulberă preconcepțiile. Și, de ce nu, te asistă de-a lungul vieții ca un tovarăș de drum loial, care nu contenește să te suprindă și să te inspire’’, a declarat Ana Maria Duțu (Copywriter, Leo Burnett).
Prezentată în contrast cu popular culture, așa cum apare aceasta astăzi și este excesiv promovată, arta își recapătă, prin intermediul comunicării ART SAFARI, glasul autentic, pe care îl folosește pentru a-i readuce pe oameni față în față cu adevăratele valori.
“Am ales agențiile Leo Burnett și iLeo pentru curajul pe care l-au dovedit în realizarea propunerii de comunicare a primei ediții ART SAFARI încă de la prima noastră întâlnire. Au înțeles de la bun început care sunt obiectivele noastre, au demonstrat nu doar afinitate pentru domeniul în care activăm, ci și o bună înțelegere a provocărilor cu care ne confruntăm acum, la început de drum. Aproape că ne-am citit gândurile unii altora și credem cu tărie că întreaga campanie de comunicare a evenimentului a scos publicul din rutina zilnică și i-a adus pe toți cei care au avut ochi să vadă și urechi să audă mai aproape de artă și de întreg demersul artistic al proiectului ART SAFARI’’, a declarat Mihaela Mureșanu (Communication Manager, ART SAFARI).
Vizualurile campaniei au fost concepute pornind de la o selecție a lucrărilor pe care vizitatorii le pot vedea în cadrul Pavilionului. Acestor lucrări le-au fost atașate statement-uri despre artă.
“Tot ce trebuie să faci este să fii deschis. Să consumi artă. Și Pavilionul de Artă ART SAFARI este o ocazie bună să-ți reamintești toate motivele pentru care iubești arta (dacă o iubești). Sau să descoperi toate motivele pentru care merită să-i faci loc, în cazul în care până acum aceasta nu se afla pe lista lucrurilor fără de care viața ta nu ar mai fi la fel”, a declarat Zoltan Fulop (Art Director, Leo Burnett).
Campania cuprinde execuții OOH (panouri, plasme la metrou, ecranele de pe Cocor), print, radio, TV și digital.
iLeo a realizat strategia și comunicarea în digital a campaniei. În mediul online, arta a fuzionat cu popular culture, pentru a deveni astfel mai prietenoasă și mai ușor de share-uit. Amplificarea a presupus implicarea liderilor de opinie din mediul online, dezvoltarea unei aplicații de Facebook, care ajută utilizatorul să se identifice cu o operă de artă și îi permite acestuia să-i dea propria interpretare, iMedia și content management pentru pagina de Facebook ART SAFARI.
ART SAFARI este organizat sub înaltul patronaj al Primăriei Municipiului Bucureşti de către Asociaţia Comercianţilor Operelor de Artă din România (ACOAR), cu participarea Asociaţiei Galeriilor de Artă Contemporană din România (AGACOR), având ca partener cultural principal Administraţia Monumentelor şi Patrimoniului Turistic (AMPT). Principalul partener al Pavilionului de Artă este Deutsche Bank.
Echipa care a colaborat la realizarea proiectului:
– din partea Leo Burnett: Zoltan Fulop (Art Director), Ana Maria Duțu (Copywriter), Vladimir Petrescu (Copywriter), Codrina Ciubotaru (Brand Communication Director), Liviu Toader (Business Unit Director);
– din partea iLeo: Ioana Hurjui (Copywriter), Delia Mija (Art Director), Andrada Creața (Brand Communication Supervisor), Matei Psatta (Head of Social Media & Strategic Planning), Ciprian Radu (Social Media Executive), Corina Scheianu (Social Media Manager);
– din partea ART SAFARI: Mihaela Mureșanu (Communication Manager), Diana Dochia (Co-Director).