Ca parte a programului social “Transformă diabetul”, compania Novo Nordisk organizează un tur naţional pentru a ridica un semnal de alarmă cu privire la situaţia diabetului în România. După parcurgerea a mii de kilometri în jurul lumii, Caravana transformă diabetul va vizita patru mari oraşe din România: Cluj, Timişoara, Bucureşti şi Iaşi, în perioada 26 aprilie – 2 mai 2009, în scopul informării populaţiei cu privire la gravitatea şi incidenţa diabetului zaharat.
Vizitatorii caravanei vor beneficia de teste gratuite de glicemie, consultaţii medicale oferite de specialişti şi, în acelaşi timp, vor afla toate informaţiile necesare pentru a preveni sau menţine sub control diabetul zaharat. Proiectul beneficiază de sprijinul Federaţiei Române de Diabet, al Societăţii Române de Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice, al Colegiului Meidicilor din România, Casei Naţionale de Asigurări şi alte autorităţi în domeniu.
Campania demarată în România îşi propune nu doar să adreseze problema diabetului la nivel naţional, dar şi să încurajeze persoanele diagnosticate cu diabet zaharat, demonstrându-le că pot avea o viaţă normală.
Medicii diabetologi prezenţi la Caravana transformă diabetul vor oferi sfaturi utile despre diabetul zaharat, alimentaţia corespunzătoare şi stilul de viaţă care trebuie adoptate pentru a trăi o viaţă normală. De asemenea, fiecare vizitator va avea posibilitatea să afle dacă prezintă risc de a dezvolta diabet zaharat.
“Caravana transformă diabetul reprezintă un demers mondial al companiei Novo Nordisk prin care se vrea schimbarea percepţiei asupra diabetului în rândul populaţiei de pretutindeni. Este cel mai ambiţios proiect de comunicare cu publicul larg desfăşurat de Novo Nordisk în România şi ne propunem ca la finalizarea acestuia cât mai mulţi români să primească mesajul nostru şi să înţeleagă cum pot depăşi barierele bolii.”, declară Bogdan Viaşu, General Manager Novo Nordisk România.
Caravana oferă o varietate de activităţi interactive, printre care se enumeră şi rularea de filme video şi testimoniale ale pacienţilor cu diabet zaharat din întreaga lume. De asemenea, există o zonă amenajată dedicată copiilor şi tinerilor cu diabet. Acţiunile au un puternic caracter social şi se adresează pacienţilor cu diabet zaharat şi familiilor acestora, medicilor specialişti, autorităţilor, dar şi persoanelor care nu au diabet, însă vor să afle mai multe informaţii cu privire la această afecţiune.
Caravana transformă diabetul va poposi în patru oraşe din ţară: în Timişoara – pe data de 26 aprilie 2009, Cluj – pe data de 27 aprilie 2009, Bucureşti – pe data de 29 şi 30 aprilie 2009 şi Iaşi – pe data de 2 mai 2009.
În scopul oferirii unor informaţii detaliate referitoare la activităţile desfăşurate în cadrul Caravanei transformă diabetul, dar şi la traseul acesteia, Novo Nordisk a lansat www.transformadiabetul.ro, un site dedicat campaniei.
Novo Nordisk invită persoanele din România să viziteze caravana pentru a afla mai multe despre diabet zaharat şi cum pot păstra controlul asupra bolii.
Despre Caravana în jurul lumii
Caravana transformă diabetul, aparţinând companiei Novo Nordisk a parcurs mii de kilometri din 2006 până astăzi şi îşi continuă periplul pentru a educa şi responsabiliza publicul cu privire la incidenţa diabetului. Caravana s-a oprit la şcoli, spitale, biblioteci, parlamente şi în pieţele oraşelor. A oferit vizitatorilor expoziţii multimedia unice şi interactive, în cadrul cărora aceştia au aflat informaţii despre diabet şi au beneficiat de investigaţii medicale gratuite, printre care şi testul de determinare a glicemiei, măsurarea indicelui de masă corporală şi a tensiunii arteriale. Traseul urmat de caravană începând cu luna septembrie 2006 a însumat peste 32.000 de kilometri în Europa, Africa, Australia, Asia şi America de Nord, perioadă în care a atras peste 160.000 de vizitatori din întreaga lume.
{mosloadposition user10}