Pentru că a venit deja sezonul rece, agenția McCann Erickson a dezvoltat prima campanie de comunicare pentru Imunogrip, gama de produse care protejează împotriva răcelii și gripei – aflată în portofoliul Labormed.
Ideea campaniei a pornit de la faptul că, la nivel național, prevenția răcelii este departe de a fi un reflex. Ca atare, categoria produselor pentru imunitate este net inferioară categoriei remediilor împotriva răcelii și gripei. Practic, deși un procent foarte mare din populația României are în fiecare an probleme cu răceala la începutul sezonului rece, o proporție foarte mică din acești oameni se gândesc să prevină aceste simptome, preferând să trateze răceala atunci când ea apare.
“Trebuia să găsim un mod prin care Imunogrip să demonstreze că <a preveni> este mai important decât <a vindeca un discomfort fizic>. Citind despre răceală și gripă, am constatat că simptomele fizice nu erau aproape niciodată menționate primele. În schimb, am aflat o mulțime de povești despre cum copiii răciți nu mai sunt primiți la grădiniță sau la școală, la serviciu colegii se feresc să nu ia răceala sau să n-o ducă acasă, prietenii cu copii nu mai vin în vizită etc. Tensiunea de care nimeni n-a vorbit era una emoțională. Deoarece când ești răcit, toată lumea te ocolește”, spune Raluca Iacob, Strategic Planner McCann Erickson.
“Tot proiectul a început cu premise favorabile: Imunogrip este un produs cu potențial ridicat, nu numai protejează împotriva răcelii și a gripei, dar este 100% natural. <Întoarcerea la natură> este un trend pe care îl urmăm de ceva vreme și care va deveni din ce în ce mai important în România, mai ales că aceste produse se administrează și copiilor, iar atunci grija și atenția mămicilor crește incomparabil. Cu aceste atuuri ne-am lansat pe o piață relativ nouă, unde zicem că am reușit să ne diferențiem atât la nivel de mesaj, cât și prin execuție, alegând o abordare emotională într-o categorie dictată până acum de funcțional”, spune Mihaela Dumitrescu, Group Product Manager OTC Labormed.
Pentru această campanie, care a început pe 27 septembrie și durează până la sfârșitul lunii noiembrie, agenția McCann Erickson a dezvoltat un spot TV, precum și execuții P.O.S.M. (Point of Sale Material).
“Ne-am propus, în primul rând, să dramatizăm insightul astfel încât execuția să fie vizibilă în calup. Iar în al doilea rând, să atingem mămicile cu copii. Așa am ajuns să o facem pe frumoasa frumoaselor, domnișoara domnișoarelor – să sufere. Că așa-i în viață, mai ai și zile proaste dacă nu te protejezi din timp”, explică și Titus Dumitrescu, Group Creative Director McCann.
Echipa din cadrul McCann Erickson care a lucrat pentru această campanie a fost formată din Titus Dumitrescu – Group Creative Director, Ion Ludoșanu – Senior Art Director, Ana Romila – Art Director, Alexandru Aron – Senior Copywriter, Raluca Iacob – Strategic Planner, Dana Constantin – Group Account Director, Ana Miculescu – Account Manager, Flavia Marin – Account Executive, Tiberiu Munteanu – Head of A/V Production, Ilinca Nanoveanu – A/V Producer și Liliana Stoicescu – Head of Traffic. Casa de producție a fost Abis, iar Group Product Manager OTC Labormed, Mihaela Dumitrescu.
{mosloadposition user9}