Undeva în Alpenlachen trăiesc fericite văcuţele care dau cel mai bun lapte din Alpi. Deşi pare departe de noi, acest loc există mai aproape decât ne putem imagina. Este locul ultimei campanii integrate Milka – "Animatori de văcuţe" – realizate de Ogilvy pentru cea mai bine vândută tabletă de ciocolată din România, aflată în portofoliul Kraft Foods România.
Conceptul creativ al campaniei şi mecanica promoţiei se învârt în jurul micului orăşel Alpenlachen – oraşel al universului Milka– şi reuşesc să comunice într-un mod inedit pentru Milka un mesaj puternic şi direct. Promoţia „Animatori de văcuţe” urmăreşte nu doar o creştere semnificativă a vânzărilor de tablete Milka în ultimul trimestru al anului 2010, cât mai ales să surprindă plăcut consumatorul printr-un concept de impact.
Campania de comunicare este una complexă, cu mesaje complementare pe canale variate. Promoţia a debutat cu dimensiunea sa virală în social media – un puternic teasing online care a promovat conceptul de „animatori de văcuţe”, susţinut de o serie de anunţuri de recrutare pe site-urile şi în presa de profil din România şi a continuat cu dezvoltarea platformei digitale www.alpenlachen.at ce a adăugat un plus de credibilitate conceptului.
După o serie de păreri şi comentarii pe bloguri, forumuri şi in retelele sociale, susţinute de o campanie de bannere şi poll-uri on-line, campania de comunicare efectivă a venit prin celelalte canale de comunicare – TV, print, OOH şi materiale pentru execuţii de impact in magazine.
"Ce poate fi mai plăcut decât să stai undeva in Alpi, să admiri peisajul idilic şi, din când în când să duci un cocktail de fructe exotice şi apă proaspătă unei văcuţe simpatice? A…da…şi pentru toate astea să mai primeşti şi un salariu de 10 000 de euro?
Alpenlachen, la fel ca Moş Crăciun, există cu siguranţă! Noi l-am vazut. Am fost acolo." – Vasile Alboiu, Digital Creative Director, OgilvyInteractive
Odată cu acestă campanie a apărut şi primul spot tv Milka produs în România. Realizat de către echipa Ogilvy cu ajutorul regizorului Laurentius Emmelmann, spotul reuşeşte să comunice povestea văcuţelor fericite din Alpenlachen şi felul în care se face cea mai fină ciocolată din Alpi.
Filmarea a avut loc în satul Talea, lângă Breaza, şi s-a desfăşurat într-o singură zi chiar dacă a fost greu să facem văcuţele să asculte. Vedeta principală a fost Doly, deţinătoarea titlului Miss Arad la concursul de văcuţe de rasă.
„Prin promoţia „Animatori de văcuţe” ne propunem să surprindem plăcut consumatorul cu un concept de impact, care să contribuie la creşterea ataşamentului faţă de brand. De asemenea, prin aceasta activare dorim să profităm de perioada anului cu cele mai mari vânzări pentru categoria de ciocolată.
Intr-un an în care majoritatea brandurilor au mizat pe promoţii de preţ, am ales pentru activarea Milka un concept care să se diferenţieze de restul ofertelor promoţionale din piaţă, aducând valoare adăugată pentru consumator. Mecanismul promoţiei a fost dezvoltat pentru a stimula participarea pe toata perioada activării, iar premiile sunt alese pentru a fi atractive pentru un target larg.”, afirma Cristina Pîndaru, Brand Manager Milka.
{mosloadposition user9}