Bucureşti/Santiago. La două zile după prezentarea de la Santiago de Chile (Chile), noul BMW i8 Coupé Qualcomm Safety Car a avut prima apariţie în cursă. Safety car a fost trimis pe circuit imediat după start ca urmare a mai multor accidente ce au avut loc în primul tur al celei de-a patra etapa a sezonului din Campionatul ABB FIA Formula E, care a însemnat prima apariţie a competiţiei în capitala statului sud-american. Pilotul MS&AD Andretti Formula E António Félix da Costa (Portugalia) a revenit după o sesiune de calificări dificilă şi a recuperat considerabil în cursă. În cele din urmă, a încheiat pe locul al nouălea şi a fost recompensat pentru efort cu două puncte. Coechipierul lui, Tom Blomqvist (Marea Britanie), a avut şi el o evoluţie bună, terminând pe poziţia a 11-a, chiar în afara punctelor.
Calificări
Félix da Costa a fost primul pilot din grupul de calificare 1 care a pornit într-un tur cronometrat. Acest lucru nu a fost ideai, pentru că aderenţa s-a îmbunătăţit pe parcursul sesiunii de calificări. Cel mai rapid tur al său a fost parcurs în 1:20,132 minute, dar a fost suficient doar pentru locul al 16-lea pe grila de start. Blomqvist a început a doua sesiune de calificări din cariera sa în Formula E în al patrulea grup. El a atins zidul în sectorul final al turului lansat şi a stabilit un timp de 1:20,422 minute, ceea ce l-a plasat pe locul al 18-lea. Pole position i-a revenit lui Jean-Eric Vergne (Franţa).
Cursă
Mai multe monoposturi au fost implicate în coliziuni în primul tur, ceea ce a dus la neutralizare cu steaguri galbene. Aceasta a făcut ca noul BMW i8 Coupé Qualcomm Safety Car să aibă prima sa apariţie pe circuit în timpul unei curse. Blomqvist a reuşit un progres bun în turul întâi, în timp ce Félix da Costa a trebuit să efectueze manevre pentru a evita un accident şi a coborât în clasament în spatele coechipierului său. Cu toate acestea, pilot portughez şi-a recâştigat locul în faţa lui Blomqvist în timpul pit stopului, care s-a efectuat pentru prima dată fără un timp minim, astfel că întrecerea s-a dezvoltat într-o veritabilă bătălie pentru fiecare secundă. În a doua jumătate a cursei, Félix da Costa a beneficiat de faptul că a putut parcurge un tur mai mult decât concurenţa înainte de schimbarea monoposturilor. Cu mai multă energie la dispoziţie, el a fost rapid în cea de-a doua maşină şi a urcat pe locul al nouălea la final, intrând în zona punctelor. Blomqvist şi-a încheiat a doua cursă în Formula E pe poziţia a 11-a, la limita bonificaţiilor. Victoria în cursa spectaculoasă din Chile a fost obţinută de Vergne.
Reacţii
António Félix da Costa, MS&AD Andretti Formula E: Din păcate, am avut o clasare slabă în calificări, fiind primul pilot ieşit în sesiune, când circuitul era alunecos. Nu puteam face mai mult de atât. Viteza noastră a fost mult mai bună în cursă şi am putut sta un tur mai mult decât majoritatea adversarilor în prima jumătate. Cu toate acestea, aş fi putut forţa şi mai mult cu energia disponibilă în a doua maşină. Zi de zi învăţăm despre gestiunea energiei şi nici astăzi nu a fost altfel. Per total, acest rezultat îmi oferă optimism pentru cursele următoare.
Tom Blomqvist, MS&AD Andretti Formula E: Am atins zidul în ultimul sector al turului de calificare. Din cauza faptului că am plecat atât de în spate, cursa nu a fost deloc uşoară. Am reuşit să stau departe de toate incidentele. Locul al 11-lea este OK, ţinând cont de faptul că mai avem multe de învăţat. Cu toate acestea, să fiu sincer, am sentimentul că am fi putut obţine mai mult din această cursă.