● BMW M4 GT3 EVO, care va fi în curse din 2025, îşi sărbătoreşte premiera înaintea cursei de 24 de ore de la Nürburgring ● Accent pe îmbunătăţirea manevrabilităţii, eficienţei şi fiabilităţii ● Va exista şi o versiune EVO a BMW M4 GT4 disponibilă din 2025 ● Video pentru uz editorial: Jens Klingmann explică actualizările BMW M4 GT3 EVO – https://b.mw/M4_GT3_EVO
Bucureşti/Nürburgring. Inginerii BMW M Motorsport au lucrat intens pentru a îmbunătăţi nava-amiral pentru cursele GT, BMW M4 GT3. Rezultatul acestei misiuni este versiunea EVO a maşinii, care a fost prezentată miercuri seara înainte cursei de 24 de ore la Nürburgring (Germania) în M Showroom de pe ring°boulevard. BMW M4 GT3 EVO va fi folosit în competiţii din sezonul 2025. Acelaşi lucru este valabil şi pentru BMW M4 GT4, care va avea şi o versiune EVO disponibilă din sezonul viitor.
Video pentru uz editorial: Jens Klingmann explică actualizările BMW M4 GT3 EVO – https://b.mw/M4_GT3_EVO.
Cheia optimizării BMW M4 GT3 pentru inginerii BMW M Motorsport a fost dialogul intens cu echipele şi piloţii, deoarece o poţi adapta perfect nevoilor lor numai atunci când ştii de ce au nevoie clienţii pentru a putea conduce optim o maşină GT. Astfel, accentul cu BMW M4 GT3 EVO nu a fost neapărat pe performanţă pură, ci pe domenii precum manevrabilitate, eficienţă şi fiabilitate. Activitatea de testare a fost realizată în principal de piloţii BMW M Jens Klingmann (Germania), Bruno Spengler (Canada) şi Augusto Farfus (Brazilia). Preţul net al maşinii este de 578.000 euro.
Detalii despre pachetul EVO al BMW M4 GT3
Din exterior, modificările aduse şasiului sunt vizibile la BMW M4 GT3 EVO, care nu mai este vopsit în mod tradiţional, ci este acoperit cu un strat catodic semnificativ mai uşor. Oglinzile aerodinamice mai mici, orificiile de aer mai mari de pe pasajele roţilor din faţă şi un interval de reglare modificat al aripii spate oferă o eficienţă aerodinamică mai mare.
Noile bare antiruliu pe punţile faţă şi spate, discurile de frână spate mai mari şi un diferenţial mult mai fin şi mai uşor de reglat asigură mai puţină uzură a anvelopelor şi a frânelor şi, prin urmare, o manevrabilitate mai bună şi mai consecventă. Farurile faţă şi spate în design facelift sunt de asemenea noi.
Designul “Inception” al BMW Group Designworks integrează temele digitalităţii şi dimensionalităţii într-un mozaic dinamic, cu contrast ridicat. Din mai multe perspective, culorile emblematice M apar în aceeaşi secvenţă în care apar în sigla M: albastru deschis în stânga, albastru închis în mijloc şi roşu în dreapta, dar acum în trei dimensiuni extrudate, asemănătoare pixelilor. Această abordare stabileşte un aspect general asimetric pentru maşină, care integrează, de asemenea, o porţiune nonreflexivă neagră mată în faţa pilotului, pentru a-l ajuta să se concentreze pe circuit. Pentru BMW M4 GT3 EVO, zonele întunecate ale designului nu sunt acoperite de folie pentru a permite construcţiei autentice din fibră de carbon să iasă în evidenţă şi, în acelaşi timp, să reducă masa.
Date tehnice ale BMW M4 GT3 EVO
Dimensiuni:
Lungime | 5.020 mm (inclusiv spliterul şi aripa spate) |
Lăţime | 2.040 mm |
Înălţime | 1.310 mm (variabilă) |
Ampatament | 2.917 mm |
Dimensiune jante | 12,5 x 18 inchi (faţă); 13 x 18 inchi (spate) |
Date tehnice:
Motor | P58, 3,0 litri, şase cilindri în linie, tehnologie M TwinPower Turbo |
Capacitate | 2.993 cmc |
Putere | până la 590 CP |
Transmisie | Cutie de viteze X-Trac cu 6 trepte |
Frâne | discuri 390mm & etriere cu 6 pistoane (faţă); discuri 380 mm & etriere cu 4 pistoane (spate) |
Ambreiaj | Electrohidraulic |
Succese anterioare ale BMW M4 GT3:
- 2022 – titlurile DTM la piloţi şi echipe
- 2022 – titlu IMSA GTD Sprint Cup
- 2023 – victoria în clasamentul general al cursei de 24h de la Spa-Francorchamps
- 2023 – titlurile IMSA GTD la general şi în Sprint Cup
- 2023 – titlul în NLS Speed Trophy
- 2023 – titlul GT în Asian Le Mans Series GT
- 2023 – victoria în clasamentul general al cursei de 24h de la Dubai
- 2023 – victoria în clasamentul general al cursei de 8h de la Indianapolis
- 2023 – victoria în clasamentul general al cursei de 9h de la Kyalami
- 2023 – locul al doilea în cursa de 24h de la Nürburgring
- 2023 – locul al doilea în clasamentul general al GT World Challenge Europe
- 2023 – titlul piloţilor în Campionatul GT al marii Britanii
- 2023 – titlul piloţilor în Sprint Cup din Campionatul GT al Italiei
- 2024 – victorie la clasa LMGT3 a FIA WEC, la Imola
- 2024 – patru victorii în cinci curse ale sezonului din GT World Challenge Europe