destinate IMM-urilor si startup-urilor
Presage│strategic communications lanseaza Start Talking si Plan 180, pachete de servicii de comunicare concepute special pentru start-upuri si IMM-uri. Cele doua pachete raspund nevoilor specifice de promovare si identifica prioritatile de comunicare ale companiilor aflate in dezvoltare, oferind solutii de comunicare customizate la un pret bazic fix.
In prezent, 99,7% din totalul intreprinderilor romanesti sunt intreprinderi mici si mijlocii, care genereaza două treimi din totalul locurilor de munca. Insa, in conditiile dificultatilor economice, acestora le lipseste o componenta esentiala pentru a-si atinge potentialul. Aceasta este comunicarea. Desi necesitatea acestui factor este recunoscuta si de catre autoritatile publice romanesti si exista mai multe programe nationale si fonduri europene care asigura finantari pentru traininguri in marketing si comunicare, putine IMM-uri au acces la acestea. In conditiile bugetelor restranse generate de criza, comunicarea IMM-urilor este aproape inexistenta.
In acest context, PRESAGE a elaborat doua pachete de comunicare pentru IMM-uri si startup-uri, bazandu-se pe observarea atenta si intelegerea nevoilor specifice ale acestora, care sunt diferite de cele ale marilor companii.
Start Talking este un pachet de servicii de comunicare de baza, necesar pentu un start sanatos in afaceri. Acesta este adaptat personalitatii business-ului si construieste premisele corecte ale strategiei de comunicare a noului brand: identifica valorile, punctele forte, publicul, mesajele si canalele de comunicare potrivite, integrand tactici care asigura vizibilitate, reputatie si unicitate in pozitionarea pe piata. Pachetul se adreseaza tuturor afacerilor start-up si ofera planul bazic de comunicare customizat, dezvoltat pe o perioada de 3 luni pentru lansare si postlansare la pretul lunar net de 1500 lei.
Plan 180 + este un instrument special destinat IMM-urilor pentru a le ghida in construirea relatiilor necesare pentru dezvoltarea business-ului. Pachetul de servicii este dimensionat exact pe profilul IMM-urilor in privinta nevoilor specifice de comunicare si functioneaza ca un parteneriat in maximizarea strategiei de comunicare a companiei, adaptandu-se continuu la schimbarile imprevizibile ale contextului economic. Pachetul se adreseaza IMM-urilor si ofera solutii customizate de o complexitate medie si mare, dedezvoltate pe o perioada de 6 luni si la categorii de pret accesibile si transparente care nu depasesc cuantumul lunar net de 3300 lei.
Nevoile de comunicare ale IMM-urilor merg dincolo de atragerea de clienti noi si de fidelizarea clientilor existenti. O buna reputatie si un capital de imagine solid reprezinta o investitie: faciliteaza accesul la credit bancar, obtinerea de diferite finantari, atragerea de investitori. In plus, relatiile comerciale legate de fuziuni, achizitii sau exit-uri sunt direct legate de reputatie.
Importanta comunicarii pentru dezvoltarea afacerilor mici si mijlocii si atragerea de finantari este recunoscuta la nivel national prin noul proiect de lege privind stimularea infiintarii si dezvoltarii intreprinderilor mici si mijlocii, menita sa implementeze programul UE «Small Business Act». Aceste reglementari au drept obiectiv dezvoltarea spiritului anteprenorial, iar componenta comunicarii este esentiala si obligatorie.
«Noi insine, PRESAGE, suntem un IMM care a supravietuit crizei, ne-am dezvoltat, am accesat finantare bancara, stim ca se poate si vrem sa impartasim din experienta noastra. In contextul actual, comunicarea IMM-urilor si start-upurilor pare misune imposibila pentru multi, din cauza perceptiei gresite despre bugetele necesare. Lucrurile nu stau insa asa. IMM-urile nu au nevoie de bugetele marilor companii pentru a comunica. De aceea am creat aceste pachete de comunicare, adaptate nevoilor lor specifice si am ales sa fim transparenti total in privinta tarifelor» , spune Georgiana Gheorghe, Managing Partner PRESAGE.